וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם סירות נפץ: החות'ים הטביעו ספינה בים האדום, מלח נהרג

20.6.2024 / 15:06

ימים אחרי ההתקפה על הספינה Tutor, שהייתה בבעלות יוונית, היא שקעה בים האדום בהסלמה מחודשת מצד המורדים הנתמכים על ידי איראן. למרות המערכה הימית הגדולה ביותר של ארה"ב מאז מלחמת העולם ה-2 נגדם, החות'ים ממשיכים לאיים על תעשיית הספנות העולמית: "זה חייב להיפסק"

פיצוץ ספינה בים האדום במתקפה של החות'ים/טלגרם

ספינת משא טבעה בים האדום ימים לאחר מתקפה של המורדים החות'ים בתימן, שעבורם זו הפעם השנייה מאז תחילת המערכה שבה הם מצליחים להטביע כלי שיט זר. לפי ההערכות, אחד מאנשי הצוות של הספינה נהרג בהתקפה, המהווה הסלמה חדשה מצד החות'ים.

הספינה Tutor, שנשאה את דגל ליבריה, הייתה בבעלות יוונית. "רשויות הצבא מדווחות על פסולת ימית ונפט שנצפו במיקום האחרון שדווח", נמסר משירות הסחר הימי של בריטניה. "ההערכה היא שהספינה טבעה".

המורדים השיעים, הנתמכים על ידי איראן, תוקפים מאז נובמבר ספינות בנתיב השיט האסטרטגי כאות תמיכה בפלסטינים בשל המלחמה בין ישראל לחמאס. ההתקפות הללו, באמצעות טילים וכלים בלתי-מאוישים, הובילו את ארצות הברית לפתוח במערכה הימית הנרחבת ביותר מאז מלחמת העולם השנייה - אך החות'ים עדיין מצליחים להוציא התקפות כמעט מדי יום, המכוונות אל ספינות מסחריות וספינות קרב.

פיצוץ ספינה בים האדום במתקפה של המורדים החות'ים, 12 ביוני 2024. רויטרס
פיצוץ הספינה אחרי שנפגעה מכלי השיט המתאבדים של החות'ים/רויטרס

החות'ים פרסמו אמש תיעוד מההתקפה על הספינה, שנפגעה משתי סירות נפץ שפגעו בצדה ובירכתיים שלה. צבא ארה"ב לא הגיב על טביעת הספינה.

ג'ון קירבי, דובר הבית הלבן לנושאי ביטחון לאומי, אמר ביום שני כי במתקפה נהרג "איש צוות שהגיע מהפיליפינים". הפיליפינים טרם הכירו במותו, אך האיש שהיה על הסיפון נעדר כבר יותר משבוע בים האדום.

"מצער שימאים חפים מפשע מותקפים בזמן שהם פשוט מבצעים את עבודתם, עבודות חיוניות ששומרות על העולם חם, מוזן ולבוש", מסרה תעשיית הספנות בהצהרה משותפת אתמול. "זהו מצב בלתי מתקבל על הדעת, וההתקפות הללו חייבות להיפסק כעת".

ההתקפה באמצעות כלי שיט מתאבדים הזכירה את הפיגוע של ארגון אל-קאעדה בשנת 2000 נגד המשחתת האמריקנית "קול", שעגנה בעיר הנמל עדן בדרום תימן. 17 מלחים נהרגו בפיגוע. הספינה היא חלקת מהכוח המשימה המלווה את נושאת המטוסים אייזנהאוור בים האדום ופועל לסיכול ההתקפות של החות'ים, אך אלו נמשכות.

החות'ים תקפו יותר מ-60 פעמים ספינות לחופי תימן מאז תחילת המערכה, וארבעה מלחים נהרגו. הם חטפו ספינה אחת בנובמבר - "גלקסי לידר", שבבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר - והטביעו שתיים. ארצות הברית תוקפת יעדים שלהם ברחבי תימן מאז ינואר, וסדרה של הפצצות ב-30 במאי הרגה, לפי החות'ים, לפחות 16 בני אדם ופצעה 42 אחרים.

בחודש מרץ, הספינה" רובימר" שנשאה את דגל בליז ודשנים כימיקליים טבעה בים האדום ימים אחרי שנפגעה בהתקפה של החות'ים.

המורדים, השולטים על רוב שטחה של תימן, טוענים שהתקפותיהם מכוונות נגד ספינות הקשורות לישראל, ארצות הברית או בריטניה. עם זאת, לרבות מהספינות שהם תקפו יש קשר קלוש, אם בכלל, למלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully