וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המציאות יכולה להשתנות ברגע: הדרג המדיני נדרש להכריע - האם פני צה"ל למלחמה בלבנון?

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 9:40

מאמצי התיווך בין ישראל לחיזבאללה במבוי סתום, ובמערכת הביטחון מבינים כי מדובר בשבועות קריטיים. המציאות מחייבת את הממשלה לקבוע את עתיד הלחימה - אליה יכולים להצטרף האיראנים, הח'ותים מתימן ומיליציות בעיראק ובסוריה. גורם ביטחוני לוואלה: "מגיעים לרגע ההכרעה"

חיזבאללה מפרסם תיעוד ארוך מכטבם איסוף שלו משמי הצפון/kkt

עמוס הוכשטיין, שליח ומתווך ממשל ביידן לסכסוך הישראלי-לבנוני, העלה אמש (רביעי) את רמת הדריכות במערכת הביטחון כשהודיע כי מאמציו להוביל להסכם מדיני בין ישראל לחיזבאללה הגיע למבוי סתום.

חיזבאללה התעקש לאורך כל חודשי הלחימה שכל עוד ומתנהלת לחימה ברצועת עזה הוא ימשיך לתקוף את העורף הישראלי. בעוד כמה שבועות תסתיים הלחימה העצימה ברפיח, וצה"ל יידרש להכריז על המעבר לשלב ג' שכולל רידוד כוחות ברצועת עזה ופשיטות מבוססות מודיעין נגד פעילות טרור.

המציאות הביטחונית המתהווה תחייב את ממשלת ישראל לקבל החלטות על עתיד הלחימה עם חיזבאללה. המתנה להתפתחות מדינית, החרפת הלחימה או יציאה למלחמה כוללת נגד ארגון השיעי בלבנון. לאותה זירה יכולים להצטרף האיראנים, הח'ותים מתימן ומיליציות שיעיות בעיראק ובסוריה, כשגורם ביטחוני אמר לוואלה כי כעת "אנחנו מגיעים לרגע ההכרעה". כעת, קיימת הבנה בביירות ובירושלים כי המציאות יכולה להידרדר מאוד.

רקטה של חיזבאללה פגעה במבנה צבאי בצפון. 1 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המציאות הביטחונית תחייב את ממשלת ישראל לקבל החלטות. בסיס בצפון שנפגע מירי חיזבאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תיעוד: נפילת רקטה במועצה שלומי בגליל המערבי

נפילת רקטה בשלומי, 16 במאי 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל בוחר לפגוע בדרג הזוטר - ומכין את השטח למלחמה

המצב בשטח התלהט ביומיים האחרונים, אחרי שפעילי חיזבאללה חזרו להילחם אחרי יומיים של הפוגה. אתמול נהרגו מאש צה"ל שני פעילים חיזבאללה ואמש עוד ארבעה. המדיניות של חיזבאללה היא להוציא אל הפועל תוכניות אש - חרף העובדה שנהרגו להם עד כה למעלה מ-350 פעילים שהיו בעלי הכרות גבוהה עם השטח. אלו שנותרו במוצבים ובאתרים הארעיים, מתנהלים תחת תחושת ציד כדי לשגר טילי נ"ט למוצב נרקיס ורקטות לראש הנקרה.

המיקוד של יחידות האש בצה"ל הוא על דרג הפיקוד הזוטר של חיזבאללה, שספג מכות כואבות מאוד שהובילו לירידה בהיקף התקיפה של העורף הישראלי. למשל, אבו ג'עפר באז: מח"ט חוף בחיזבאללה. מהרגע שחוסל לצד ראש מערך התלול מסלול של החטיבה, נרשמה ירידה בהיקף השיגורים.

פעיל חיזבאללה משגר טיל נ"ט מתוצרת איראנית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלה שנותרו במוצבים מתנהלים תחת תחושת ציד כדי לשגר נ"ט. פעיל חיזבאללה משגר טיל איראני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חיזבאללה מפרסם תיעוד ארוך מכטבם איסוף שלו משמי הצפון. ללא, אתר רשמי
צה"ל מוכן למלחמה? תיעוד של כטב"ם השייך לחיזבאללה מעל שמי חיפה והמפרץ/אתר רשמי, ללא

בצה"ל מעריכים כי בעקבות הלחץ שמפעיל חיזבאללה להוציא יותר שיגורים ותקיפות, יהיה לפיקוד הצפון ולחיל האוויר יותר הזדמנויות תקיפה בדרום לבנון על בסיס טעויות שיבצעו בצד השני של הגבול.

קיימת הבנה כי מדובר בשבועות הכי קריטיים מאז החלה הלחימה בצפון. בפורומים סגורים אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי לדרג המדיני כי צה"ל מוכן למלחמה. לדרגי השטח בצפון באימון ובפעילות, הבהיר הלוי כי המציאות הביטחונית יכולה להשתנות במהירות ועליהם לשמור על רמת מוכנות ודריכות גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully