וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעלות זכרונות, להודות בדברים ולתרגל חשיבה: החברה שפיתחה אפליקציה לטיפול בטראומה

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 11:46

חברת סופר פליי הקימה את אפליקציית "מסע" שתוצג יחד עם אפליקציות נוספות כחלק מהכנס שדרות-איכילוב בסימן "מטראומה לחוסן". ניקולאס קוללאו, מעצב טכני בחברה, התרגש: "התאשפזתי עם פוסט טראומה מורכבת, להיות באיכילוב בצד שמציע עזרה ופתרונות זה בשבילי סגירת מעגל"

מאז אירועי 7 באוקטובר הפך הטיפול בטראומה לחזית הרפואה של מערכת הבריאות בישראל. לפי הערכות, בעקבות האירועים הקשים שאזרחי העוטף, הדרום ומדינת ישראל כולה חוו ועדיין חווים, עשרות אלפי אזרחים, יזדקקו בעתיד ונזקקים גם כעת לטיפול כדי לעבד את האירועים הקשים.

לאור זאת, יתקיים לראשונה בשדרות, כנס שדרות-איכילוב תחת הכותרת "מטראומה לחוסן", בו ידונו מחר (חמישי) על הטיפול הקליני בטראומה. הכנס יכלול הרצאות של מומחים רבים מישראל ובינלאומיים בתחום בריאות הנפש והחוסן הלאומי.

כחלק מהכנס, באיכילוב חשבו מחוץ לקופסה והחליטו ליצור יום שלם של ''האקתון'' בסימן חיבור טכנולוגיות גיימינג חדשניות וחברות טכנולוגיה מובילות עם מציאות של טיפול ב-PTSD. הם חיברו אנשי צוות רפואי מבית החולים למתכנתים, מעצבים, מנהלי פרויקטים ובוני אפליקציות כדי ליצור פתרונות דיגיטליים בדמות אפליקציה שתעלה בעיות, ותציע פתרונות עם הכנסת עולם המשחק הווירטואלי ותוביל דרך לטיפול ב-PTSD.

חברת סופר פליי פיתחה את אפליקציית "מסע" המתמקדת בטיפול בטראומה, 19 ביוני 2024. קרדיט צילום ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב, אתר רשמי
חברת סופר פליי פיתחה את אפליקציית "מסע" המתמקדת בטיפול בטראומה, 19 ביוני 2024/אתר רשמי, קרדיט צילום ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב

ד"ר ענבל ראובני, מנהלת המחלקה הפסיכיאטרית באיכילוב ויו"ר הועדה המדעית של כנס שדרות-איכילוב מטראומה לחוסן, אמרה: "רצינו לעורר מחשבה ויצירתיות בכל הנוגע לטיפול בפוסט טראומה. אנחנו תמיד אופטימיים, אבל מאז 7 באוקטובר הפניות רק עולות לגבי פוסט טראומה, אבל גם לגבי דיכאון וחרדה, אנשים שהיו בקו הראשון שחוו טילים ומלחמה, חיילים שנפצעו ומילואמניקים שיוצאים מהשטח בעזה צריכים עזרה נוספת, מעבר למפגש האישי.

"כחלק מהמחשבה שלנו לסייע לטיפול האנושי, אנחנו רוצים גם לעזור למטופלים במהלך השבוע בקשיי היום יום ולא בשיחה שבועית. כדי לעשות זאת הזמנו את חברות הגיימינג המובילות בישראל, לעזור, לשפר ולפתח פיתרון שיביא גם לירידה בסיפטומים של הפוסט טראומה. בסוף, מי שיזכה באפליקציה המנצחת, אנחנו נמשיך עימם את שיתוף הפעולה תחת המטריה שלנו, ונכניס את האפליקציה לתוך השדה הקליני ואנחנו רק מחכים ומצפים לראות את התגובות של המטופלים וכיצד זה ישפיע עליהם".

חברת סופר פליי פיתחה את אפליקציית "מסע" המתמקדת בטיפול בטראומה, 19 ביוני 2024. קרדיט צילום ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב, אתר רשמי
פרויקט אישי מאוד עבור מפתחי האפליקציה. חברת סופר פליי/אתר רשמי, קרדיט צילום ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב

מתן לוי מנהל פרויקטים וניקולאס קוללאו, מעצב טכני מחברת סופר פליי, פיתחו עם הצוות שלהם והפסיכיאטרית ד"ר אילנה פלוב, וגב' ענבר דנון, קרימינולוגית מבית החולים איכילוב, את האפליקציה שלדבריהם תזכה מול כל המתחרים. האפליקציה שלהם נקראת "מסע" והיא מתמקדת בטראומה עצמה או כמו שהם מכנים את זה: "אנחנו רוצים שהמטופל ייגע בכאב שלו".

עבור לוי וקוללאו, מדובר בפרויקט אישי מאוד מאחר ששניהם מתמודדים עם פוסט טראומה בשנים האחרונות, ומתוך שמונה אנשי צוות שפיתחו את האפליקציה, שישה מהם עם פוסט טראומה שנוצרה במהלך החיים וכמו כל התמודדות עם פצע פתוח, גם כאן היו הרבה עליות וירידות.

"לפני פחות משש שנים הייתי באיכילוב במחלקת אשפוז יום עם פוסט טראומה מורכבת, אז להיות פה עכשיו בצד שמציע עזרה ופתרונות זה בשבילי סגירת מעגל", אמר קוללאו בהתרגשות. "לא תמיד יודעים איך להתמודד עם העולם וזה יכול להגיע למקומות מאוד חשוכים. בזמנו, הייתה לי בת זוג שדחפה אותי לשיקום, הדרך הייתה קשה ומתמודדים עם זה. הייתי בחור שחור והצלחתי לצאת מזה, זה לא קל, אבל זה אפשרי".

חברת סופר פליי פיתחה את אפליקציית "מסע" המתמקדת בטיפול בטראומה, 19 ביוני 2024. קרדיט צילום ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב, אתר רשמי
חברת סופר פליי פיתחה את אפליקציית "מסע" המתמקדת בטיפול בטראומה, 19 ביוני 2024/אתר רשמי, קרדיט צילום ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב

לוי הוסיף כי לפני כמה שנים חש דיכאון בעקבות אירוע כואב שחווה. "זה הקושי בטראומה להיכנס לפרטים, נזכרתי יום אחד במשהו שקרה לי. פתאום הכל צף במוח ומאז אני מתמודד עם זה. זה הליך של לגעת או לא לגעת בדבר, כי הפחד הכי גדול לכולם הוא להיזכר. רק אתמול, ישבתי עם המטפלת שלי וסיפרתי לה על הפרויקט שלנו ועל פיתוח האפליקציה, היא אמרה לי רק תבין איפה היית לפני שנתיים ועד כמה אתה מתגבר ומתמודד".

לדבריו, "אנשים מוכנים לעשות הכול כדי לא לפגוש את הטראומה שלהם, אבל אנחנו דווקא חושבים ההפך. תיגעו בטראומה כדי שזה יהיה זיכרון בעבר", הדגישו חברי הצוות והציגו את הפיתרון שלהם. "יש הרבה אפליקציות שמתעסקות בהרגעה או מיינדפולנס בעת התקף, אנחנו דווקא מתעסקים יותר בטראומה עצמה", הסביר לוי.

"האפליקציה שלנו תגרה את המשתמש להיזכר בטראומה ולשים אותה על ציר זמן נכון בעבר. ברגע שאדם עם PTSD יודע שהטראומה שייכת לעבר, והוא יכול לבנות את ההתמודדות איתה לאט לאט אפשר להקל על המצב ולהתמודד איתה טוב יותר. אנחנו יודעים שזה נושא רגיש, לכן האפליקציה שלנו בצבע סגול, באווירה רגועה, אנחנו מתחשבים ב-"שחקנים", ואנחנו יודעים שיהיה על זה פיקוח עם מלווה", הוסיף לוי.

חברת סופר פליי פיתחה את אפליקציית "מסע" המתמקדת בטיפול בטראומה, 19 ביוני 2024. קרדיט צילום ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב, אתר רשמי
ד"ר ענבל ראובני, מנהלת המחלקה הפסיכיאטרית באיכילוב./אתר רשמי, קרדיט צילום ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב

"באפליקציה יש אופציות לעלות זכרונות, להודות על דברים ולתרגל חשיבה אופטימית ולעלות את המודעות של הטראומה של עצמך. אנחנו כן מנסים וכולנו יודעים כמה זה קשה לגעת בטראומה. זה כמובן לא מחליף טיפול, ואנחנו רוצים שהמטפל ימליץ למטופל להשתמש באפליקציה, אבל היא תאפשר לחזור הביתה ובהנחיה של המטפל, לגרות את המוח לכתוב זכרונות ותיאורים, ולסמן את התחושות שחשים באותה העת יחד עם הצפת הטראומה. ככה נוכל להמשיך את התהליך של ההתמודדות כמו כדור שלג חיובי ולפמפמם חיוביות".

  • עוד באותו נושא:
  • טראומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully