וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ קרא לגיוס לשורותיו - וסיפק הצצה חריגה לפעילות הארגון ברצועת עזה | צפו

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 20:16

"שמונה חודשים אנחנו פועלים בתוך רצועת עזה כתף אל כתף עם לוחמי צה"ל - ככה נראת עבודת השב"כ, ממה שאפשר להראות", כתבו בפוסט שהעלו לחשבון האינסטגרם של הארגון. בסרטון חשפו בארגון את תהליך ההפקה של המודיעין החם שמגיע ישירות ללוחמים המתמרנים

מהמנהרה בחאן יונס למתקן שב"כ: חקירת מחבל נוחבה/שב"כ

שירות הביטחון הכללי הפיץ היום (רביעי) ברשתות החברתיות קריאה להגשת מועמדות לשירות בארגון ובה חשף הצצה חריגה מאוד לפעילות הארגון ברצועת עזה מאז נפתחה המלחמה. "שמונה חודשים אנחנו פועלים בתוך רצועת עזה - רכזים, חוקרים ואנשי מבצעים כתף אל כתף עם לוחמי צה"ל. ככה נראת עבודת השב"כ, ממה שאפשר להראות, בלב הרצועה", כתבו.

"אנחנו נמצאים בשכונת חיל אל אמל, לאחר שכוחות של אוגדה 98 כיתרו את השכונה. הרכזים שלנו ולוחמים נוספים מהשירות מלווים את הכוחות המתמרנים כתף אל תכף מתחילת התמרון הצבאי. המטרה: להביא מודיעין חם וטרי מהשטח ולספק לכוחות בצורה המהירה ביותר, ולהצליח להביא הישגים מבצעיים משמעותיים", סיפר חוקר שב"כ.

"אנחנו מבצעים פעילות שמטרתה היא הפרדת המחבלים והבדוקאים שמעניינים אותנו מודיענית ליתר האוכלוסיה", הסביר חוקר שב"כ אחר על תהליך הפקת המודיעין, "האנשים שמוחרגים מגיעים לפה - פה יש צוות משולב של רכזי שב"כ. מבצעים אימות זיהוי ולוקחים אותם להמשך טיפול ומיצוי מודיעין".

"אחרי שהבדוקאים עוברים זיכוי הם מגיעים לחדרים האלה ועוברים חקירות על ידי הצוותים הייעודייים שלנו. ומכאן מתקבלת ההחלטה האם להביא אותם לארץ להמשך חקירה או לשחרר אותם לדרכם. הרבה פעמים כבר בחקירות האלה מתקבל מודיעין שמסייע לכוחות המתמרנים".

עוד הוסיף: "תפקידנו לבצע חקירות בשטח, פעילי חמאס, ג'יהאד אסלאמי - להביא את המודיעין כמה שיותר מהר: מיקום חטופים, מחבלים אשר מחזיקים חטופים בידיהם, מקום מסתור של בכירים ועוד". במהשך הציגו קבלת החלטה לגבי בדוקאי: "מחבל בחזית העממית ללא חומר ביטחוני שלילי עדכני עולה כמעורב בשבויים ונעדרים - ממליצים על תחקור שטח".

גל, מ"פ בגבעתי, סיפר של שיתוף הפעולה עם שב"כ: "העבודה שלנו עם שב"כ פה מאוד יעילה. כשיש לך כוח של השב"כ שצמוד אליך אתה הולך לנקודות יותר חשובות, מוצא יותר אמל"ח, מצאנו לא מעט פירים ביחד עם השב"כ. הם אמרו: "תחפור פה" - ובנקודה המדויקת שהם אמרו מצאתי מנהור".

חוקר נוסף הוסיף: "הייתי שותף לכמה וכמה מקרים של מודיעין על חטופים שעלה בחקירה. ניצלו חיי אדם הלכה למעשה תחושת שליחות עצומה להיות פה, נשאר פה ככל שנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully