וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיתף פעולה עם השר שלא לציית לחוק": התנגדות ראשונה למינוי אבשלום פלד למפכ"ל

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 19:06

הוועדה המייעצת למינוי בכירים פרסמה הודעה לציבור ומבקשת לקבל מידע הנוגע למינויו של ניצב פלד לתפקיד המפכ"ל. עו"ד שחר בן מאיר שלח מכתב ליו"ר הוועדה: "הנני פונה להסתייג מהכוונה למנות את אבשלום פלד". לדבריו, "שיתף פעולה עם הנחיה לא חוקית העולה עד כדי המרדה"

בן גביר מגיב למתקפה של שבתאי: "הוא רוצה להצטרף למחנה קפלן, שיהיה בריא"/מערכת וואלה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע ליושב ראש הוועדה המייעצת למינויים בכירים, נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס אשר גרוניס, כי הוא מתכוון למנות את סגן המפכ"ל אבשלום פלד לתפקיד המפכ"ל. בעקבות הודעתו של השר, הוועדה פרסמה הודעה לציבור בה היא מבקשת לקבל מידע הנוגע למיניו של פלד.

עתה, ישנה התנגדות ראשונה למינויו של פלד על ידי עורך הדין שחר בן מאיר ששיגר מכתב ליו"ר הוועדה. במכתבו, הביע בן מאיר את התנגדותו בעקבות דברים שצוינו במכתבו של המפכ"ל יעקב שבתאי אל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

"בתחילת ינואר יצר איתי קשר הרמטכ"ל בנוגע לליווי שיירות הסיוע ההומניטרי. בעקבות שיחה זו התקשרתי למפקד מחוז דרום אמיר כהן על מנת לבדוק את הסוגיה ונאמר לי שהתקיימה שיחת ועידה בהשתתפות השר לביטחון לאומי, הסמפכ"ל ומפקד מחוז דרום שבמסגרתה הנחה השר כי המדיניות שלו היא כי אין לסייע בנושא כיוון שהוא באחריות צה"ל", נכתב במכתב של המפכ"ל.

"בשיחתי עם השר לביטחון לאומי נאמר לי על ידו שהמשימה בתחום האחריות של צה"ל ולא משטרת ישראל. הבהרתי לשר כי מדובר במשימה של משטרת ישראל והשר מחה בפניי והבהיר כי יהיו לכך השלכות", הוסיף.

איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
"השר הבהיר למפכ"ל שהמשימה בתחום האחריות של צה"ל". בן גביר ושבתאי/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

בעקבות הדברים האלו כתב עו"ד בן מאיר לוועדה כי "כמתואר במכתב, ניצב פלד שיתף פעולה עם הנחיה לא חוקית העולה עד כדי המרדה של השר בן גביר, לפיה משטרת ישראל לא תפעל לסייע ובכך בעצם תסייע למנוע את מימוש החלטת הממשלה".

לדבריו, "קשה לחשוב על משהו חמור יותר של ממלא תפקיד בכיר במערכת אכיפת החוק, מאשר שיתוף פעולה עם שר שמורה לגורמים במשרד שלא לציית לחוק, ולא לממש את החלטות הממשלה". בסיום מכתבו כתב בן מאיר "הנני פונה אל הוועדה להסתייג מהכוונה למנות את אבשלום פלד לתפקיד המפכ"ל".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אבשלום פלד. מירים אלסטר, פלאש 90
התנגדות ראשונה למינוי. הסמפכ"ל פלד/פלאש 90, מירים אלסטר

מנגד, בתגובה שמסר השבוע בן גביר לבג"צ לקראת הדיון בפקודת המשטרה, דחה השר את הטענה שניסה לעקוף את המפכ"ל באמצעות סגנו בעניין שיירות הסיוע בניגוד לחוק. "בתאריך שבו פניתי לסמפכ"ל, המפכ"ל היוצא כלל לא שימש כמפכ"ל, שכן נבצר ממנו בשל ניתוח שעבר, וסגנו החליף אותו ושימש כממלא המקום שלו", מסר.

לעצם הפנייה שביצע בן גביר לפלד, טען השר כי "ביצעתי את תפקידי כמי שנדרש לוודא שהמשטרה מבצעת את מדיניות הממשלה ובכלל זה השר הממונה. ביקשתי להבין מדוע פעילות משטרת ישראל מושבתת, מדוע מפסיקים עבודתן של יחידות שלמות במשטרה, לשם ליווי שיירות הסיוע, על אף שתפקיד המשטרה לסייע בלבד לצה"ל ולמצ"ח".

לדברי בן גביר, "לא השגתי על עצם הסיוע של משטרת ישראל, אלא על הסטת מרכז הכובד של פעולת המשטרה ממטלותיה החשובות לנושא שלא הוטל עליה באותה העת. יוזכר שמחיתי כנגד העתקת שוטרים שאמורים לשמור על חיי אדם במגזר הערבי בתקופה שהרצח בה גואה, למשל, את השוטרים של היחידה הטקטית של משטרת ישראל או את השוטרים של יחידת יואב, בעוד שהמשימה אותה העת לא הייתה באחריות המשטרה אלא באחריות המשטרה הצבאית וצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully