וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשורה לאומית חשובה": אושרה הקמה של רשות לאומית למאבק בעוני

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 17:33

הצעת החוק, שעברה היום בקריאה ראשונה, נועדה לסייע לשני מיליון מאזרחי ישראל שחיים מתחת לקו העוני. הרשות שתוקם תגבש תוכניות למאבק בעוני ותייעץ לממשלה בנושא. מנכ"ל פתחון-לב בירך: "החקיקה החברתית החשובה ביותר ב-76 שנותיה של המדינה"

מנכ"ל עמותת "פתחון לב": "ישנה עלייה גדולה מאוד בבקשות לעזרה בחג הפסח"/עריכה: יוסי אלטר

בעיצומו של משבר כלכלי-חברתי בישראל וגל התייקרויות משמעותי, מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק להקמת רשות לאומית למאבק בעוני.

ההצעת החוק, שנכתבה במקור על ידי ארגון 'פתחון-לב', מבקשת לפעול למען צמצום העוני בישראל בשיטת התמודדות רב-ממדית, וראייה כוללת ורב-תחומית של צרכיהם של יותר משני מיליון ישראלים וישראליות החיים בעוני.

"הרשות הלאומית למאבק בעוני, יגבש תכניות שנתיות ורב-שנתיות למאבק בעוני, ייעץ לממשלה בתחומי המאבק בעוני ויערוך תיאום בין משרדי הממשלה השונים ובינם ובין הרשויות המקומיות בכל הנוגע למאבק בעוני. נוסף על כך, גוף זה יכלול מרכז לאומי למידע ולמחקר בתחום העוני והמאבק בעוני", כך על פי הצעת החוק.

איסוף בקבוקים לקבלת פיקדון. גבעתיים, אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"צעד חשוב למימוש אחריות המדינה על אזרחיה". אדם אוסף בקבוקים/ראובן קסטרו

ח"כ ינון אזולאי, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, בירך על המהלך "לרשות יהיו סמכויות להוביל ולתאם מדיניות ממשלתית, בין משרדית ובין מגזרית למיגור בעיית העוני בישראל". עליו הוסיף ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, שאמר כי "מדובר בצעד חשוב למימוש אחריות המדינה על אזרחיה. אם רוצים שהרשות אכן תתרום למאבק בעוני, חשוב שינתנו לה הכלים והסמכויות לכך, ולא להשאיר כגוף שעוסק רק בתיאוריה וביורוקרטיה".

אלי כהן, מנכ"ל ארגון 'פתחון-לב', הוסיף, "מדובר בחקיקה החברתית החשובה ביותר ב-76 שנותיה של המדינה. נושא העוני בישראל, יזכה לראשונה להקמת רשות לאומית, עם תקצוב וסמכויות. אני מברך את חברי הכנסת על ההישג ועל הבשורה הלאומית החשובה והיסטורית שהביאו למדינת ישראל."

"כשני מיליון אנשים חיים היום בעוני. מפאת חוסר בהזדמנויות ומשאבים, נמנעת מהם האפשרות לתרום לחברה ולכלכלה", אמרה עו"ד בקי כהן-קשת מהפורום למאבק בעוני. "הצעת החוק מהווה צעד חשוב במאבק בעוני ובעצם ניסוחו המחייב כי לפחות אחד מחברי המועצה יהיה אדם החי בעוני. ההכרה בניסיון החיים של מי שחי בעוני מהווה בעצמה שינוי ומאבק משמעותי. במאבק הלאומי בעוני, יש להימנע מביטול כל מנגנון קיים כמו המועצה לביטחון תזונתי ולהתמקד בבניית מדיניות, תוכניות ויעד לצמצום העוני כמשימה לאומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אדם מחטט בפח, ראשון לציון, 26 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
" מפאת חוסר בהזדמנויות ומשאבים, נמנעת מהחיים בעוני האפשרות לתרום לחברה ולכלכלה". אדם מחטט בפח/ראובן קסטרו

הצעת החוק שנכתבה על ידי ארגון 'פתחון-לב', עלתה להצבעה ביוזמת חברי הכנסת ינון אזולאי ויונתן משריקי מש"ס, נעמה לזימי מהעבודה ועאידא תומא סלימן מהרשימה המשותפת. ההצעה עברה בקריאה טרומית בחודש פברואר בשנה שעברה וקידומה התעכב על רקע המצב הביטחוני. עם אישור המליאה את הצעת החוק, היא תחזור לוועדת העבודה והרווחה ברשות ח"כ ישראל אייכלר, לשם המשך דיונים בהכנתה לקריאה שניה ושלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully