וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארסה: הישוב שעל הגבול נשמט מרשימת הזכאים לפינוי בגלל טעות טכנית

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 15:03

אחרי שמונה חדשים יוכר הישוב ג'יש כישוב על הגבול הזכאי להטבות בשל המלחמה. שר הבטחון יואב גלנט: "מחויב לקדם מיידית תיקון להחלטת הממשלה". ח"כ אפרת רייטן, יו"ר השדולה לשיקום יישובי הצפון: "המקרה של גוש חלב שנשכח בגלל 'טעות סופר' הוא ההוכחה שחשוב להגיע לשטח"

לוחמי האש בשיתוף כוחות קק"ל ורט"ג פועלים בשעה האחרונה במוקדי שריפה רבים בעקבות נפילות ויירוטים במרחב הגליל העליון והגולן. 13 ביוני 2024/דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז צפון

באיחור של שמונה חדשים, מסתבר כי תושבי הישוב הגלילי ג'יש (גוש חלב) הממוקם בתווך בין גבול לבנון להר מירון, זכאים להיכלל ברשימת יישובי הגבול הצפוני שבהחלטת ממשלה 975, "תוכנית פעולה לאומית לביצוע פינוי אוכלוסייה בגזרת הצפון (5-0 ק"מ מהגבול) וקליטתה - מלחמת 'חרבות ברזל'", מאוקטובר. התושבים זועקים בעניין מאז ניתנה ההחלטה, שבועיים אחרי פרוץ המלחמה. הם ובשמם גם יו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ', פנו בעניין הזה פעם אחר פעם - וכלום. שלשום, בכנסת, הגישה שאילתא בעניין ח"כ אפרת רייטן, יו"ר השדולה לשיקום יישובי הצפון.

שר הביטחון, יואב גלנט, השיב מיד כי מדובר בפנייה "נכונה וצודקת", והודה כי מדובר בטעות. "הישוב ייתוסף לרשימת הזכאים על פי החלטת הממשלה", הודיע, "המועצה המקומית גוש חלב אכן ממוקמת בטווח רשימת הישובים של 0-5 ק"מ אך בשל טעות סופר נשמטה מרשימת הישובים הנדרשים להיכלל בהחלטת הממשלה". הוא הבטיח כי העניין יוסדר בימים הקרובים ובכל מקרה, עד סוף החודש. המהלך יקנה לישוב ותושביו זכאות להיכלל בתוכנית למענים ליישובי הצפון אשר כוללת הטבות בתחום החקלאות, תעסוקה, פיצוי לעסקים, דחיית תשלומי משכנתא ועוד.

היישוב ג'ש שעל הגבול נשמט מרשימת הזכאים בשל טעות סופר. אלי אשכנזי
היישוב ג'ש שעל הגבול נשמט מרשימת הזכאים בשל טעות סופר/אלי אשכנזי
היישוב ג'ש שעל הגבול נשמט מרשימת הזכאים בשל טעות סופר. אלי אשכנזי
היישוב ג'ש שעל הגבול נשמט מרשימת הזכאים בשל טעות סופר/אלי אשכנזי

"המקרה של גוש חלב שנשכח בגלל "טעות סופר" הוא ההוכחה לחשיבות הגעה לשטח, פגישות עם ראשי רשויות, ובאמת לראות את התושבים", אמרה לוואלה ח"כ אפרת רייטן, "הממשלה אמנם נטשה את הצפון, אבל אני, כבר בתחילת המלחמה, הקמתי את השדולה למען יישובי הצפון כדי לתת מענה". היא הוסיפה, "אם זה השינוי שהצלחתי לעשות בתוך ימים עבור כ-3,000 תושבים שהיו שקופים, תחשבו על השינוי והסיוע שהממשלה הזו יכלה ויכולה לעשות עבור הצפון במשך 9 חודשים, עם התקציבים והאמצעים העומדים לרשותה. בסוף זה עניין של רצון ושירות עבור הציבור ולא עבור הכיסא. אני מודה למשרד הביטחון ולשר על המענה הענייני וההתחייבות המפורשת להסדיר את הנושא באופן מידי".

"זו בשורה מרגשת", אמר לוואלה רב-סרן במיל' שאדי חלול, תושב הישוב ויו"ר העמותה הארמית-נוצרית בישראל, "סוף סוף נעשה צדק עם הישוב ותושביו הנאמנים למדינה ותורמים לה ולחיים המשותפים של כולנו ושרבים מהם משרתים בצה"ל ובשאר זרועות הבטחון. חבל שהיה צריך לחכות כמעט תשעה חדשים אבל טוב מאוחר מאף פעם לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully