וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד הרבנות: "לא ניתן להתעלם מהחומרה שבאי קיום הוראות החוק"

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 15:36

היועמ"שית הגישה אמש תגובה לעתירת בג"ץ בה ארגון צהר דורש מהרבנות רישיון להעניק תעודת כשרות. הדבר התאפשר לראשונה בזכות חוק שתוקן בממשלת בנט-לפיד. הממשלה הנוכחית בתמיכת המפלגות החרדיות והדתיות רוצות לשנות את החוק - שכיום מחייב להעניק לצהר את הרישיון

היועמ"שית בכנס לשכת עו"ד: השוואה בין נתניהו וגלנט לבין סינוואר היא ליקוי מאורות מוסרי/לשכת עורכי הדין

"לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, לא ניתן להתעלם מהחומרה שבאי קיום הוראות החוק", כך כתבה היועצת המשפטית לממשלה בעמדה שהגישה אמש (שלישי) לבג"ץ על התנהגות הרבנות הראשית לישראל.

בזמן שהקשב הציבורי והפוליטי ממוקד בסערת חוק הרבנים נראה שהרבנות הראשית עדיין מעסיקה את בתי המשפט וכן את היועמ"שית, גלי בהרב מיארה. אתמול הגישה היועצת עמדה לבג"ץ לעתירה שהגיש ארגון רבני צהר הדתי לאומי בטענה כי הרבנות מסרבת להעניק להם רישיון לתת כשרות למסעדות ולדברי מאכל וזאת בניגוד לחוק. יש לציין כי היועמ"שית מייצגת את עמדת הרבנות בבג"ץ.

המחלוקת המרכזית שבגינה הוגשה העתירה נוגעת לרפורמת הכשרות שהועברה בחקיקה בממשלה הקודמת על ידי השר לשירותי דת דאז, מתן כהנא. לפי הרפורמה הרבנות הראשית תהפוך להיות רגולטור על בנושאי הכשרות ואילו גופים פרטיים שיעמדו בסטנדרטים שהרבנות תקבע יוכלו לתת תעודות כשרות, כך שתהיה תחרות בתחום וכל מסעדה או מפעל מזון יוכל לבחור ממי הוא מקבל את הכשרות.

גלי בהרב מיארה היועמ"שית בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
גלי בהרב מיארה היועמ"שית בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

עם הקמת הממשלה הנוכחית הודיע השר לשירותי דת הנוכחי, מיכאל מלכיאלי, שהוא מתכוון לבטל את הרפורמה אלא שמלכיאלי לא תיקן את החוק ולכן הרפורמה עדיין בתוקף. המשמעות של הדבר היא שהרבנות צריכה להעניק לצהר רישיון לתת תעודות כשרות ולכן הסירוב של הרבנות נעשה בניגוד לחוק, כך לפי דברי היועמ"שית.

עורכי הדין אסף בנמלך ואורית לביא נשיאל, באי כוחה של צהר, מסרו בתגובה כי "הרבנות הראשית נמנעת זה שנה וחצי במפגיע מלקיים את הוראות החוק ושוללת מאת ארגון צהר ומקהל רחב של צרכנים לממש את זכותם לאכול מזון בהכשר מעולה, שאינו רומס את בעלי המסעדות, תוך ניתוק הקשר הגורדי המתקיים ביחסים שבין משגיח ומושגח. דבריה של היועצת המשפטית לממשלה כי היא רואה בחומרה את אי קיום החוק, מדברים בעד עצמם. התנהלות הרבנות הראשית שוברת שיא שלילי חדש. מדובר בגוף שאינו מכבד את הוראות החוק, גוף דורסני ומונופוליסטי, שאינו מתנהג בממלכתיות, הדואג לקבוצה קטנה של בעלי אינטרסים ומגלה חוסר רגישות מוחלט לרחשי הלב של הציבור. אין לנו ספק כי בית המשפט יוציא מלפניו צו כמבוקש."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully