וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון לרכך: נתניהו מתכוון לפגוש את ראשי הערים שמובילים את ההתנגדות לחוק הרבנים

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 23:10

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו מתכוון להיפגש הערב עם שלושת ראשי הערים מודיעין דימונה ואשקלון - אך ראשי הערים אמרו שפגישה כזו טרם נקבעה. בקואליציה מנסים להבטיח את הרוב לחוק השנוי במחלוקת שיעלה מחר בבןקר להצבעה בקריאה ראשונה בוועדת חוקה

נתניהו בישיבת הממשלה: "ערוכים לפעולה בצפון"/ללא קרדיט

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש הערב (שלישי) עם שלושת ראשי הערים הבכירים מהליכוד שמובילים את ההתנגדות לחוק הרבנים - יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס, ראש העיר דימונה בני ביטון וראש העיר אשקלון תומר גלאם. זאת, בניסיון לרכך את ההתנגדות שלהם לחוק שיעלה מחר בבוקר להצבעה לקריאה ראשונה בוועדת חוקה.

שלושת ראשי הערים מהליכוד הגיעו הבוקר לדיון של ועדת חוקה והשמיעו מחאה נחרצת נגד החוק - שמעביר סמכויות על מינוי רבני הערים והשכונות מהשלטון המקומי לידי שר הדתות. נתניהו נפגש מוקדם יותר היום עם גלאם ולפי גורמים בלשכת רהמ הערב זימן את שלושתם לפגישה.

חיים ביבס תומר גלאם ובני ביטון. פלאש 90 מרים אלסטר , ראובן קפוצ׳ינסקי,פלאש 90 יונתן זינדל, עיבוד תמונה
חיים ביבס תומר גלאם ובני ביטון/עיבוד תמונה, פלאש 90 מרים אלסטר , ראובן קפוצ׳ינסקי,פלאש 90 יונתן זינדל

בקואליציה שואפים להעלות כבר מחר את חוק הרבנים להצבעה בקריאה ראשונה במליאה אחרי שיעבור בוועדה. עם זאת, הרוב בוועדה ובמליאה עדיין אינו מובטח. בליכוד הדיחו את הח"כים המתנגדים טלי גוטליב ומשה סעדה מוועדת חוקה - אך בעוצמה יהודית מסרבים להיענות ללחצים של נתניהו, והנציג שלהם בוועדה, ח"כ יצחק קרויזר צפוי להצביע נגד.

בנוסף, במידה והחוק יאושר בוועדה ויעלה להצבעה במליאה, ישנם ח"כים בליכוד שהכריזו כי יתנגדו לחוק, בנוסף לגוטליב וסעדה, בהם דן אילוז, עמית הלוי, ואלי דלל. נתניהו זקוק לתמיכת ראשי הערים מהליכוד כדי למוסס את ההתנגדות הפנימית לחוק.

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ תקף את הפגישה של נתניהו עם ראשי הערים וכתב בx: "חודשיים לקח לי לשכנע את ראש הממשלה לזמן את ראשי הרשויות מהדרום ומהצפון לדיון על צורכי התושבים במלחמה. קרוב לשמונה חודשים לקח לו לאשר את התוכנית לתמיכה בתושבי הצפון. הפגישה הערב במטרה לשכנע ראשי רשויות לתמוך בחוק רבני הערים - היא פגיעה באמון הבסיסי בין המדינה לתושביה. ככה לא מנהלים מלחמה."

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ביבי נתניהו במשפט נגדו, 6 ביולי 2023. Chaim Goldberg, פלאש 90
ביבי נתניהו במשפט נגדו, 6 ביולי 2023/פלאש 90, Chaim Goldberg

הבוקר, כאמור, שלושת ראשי הערים מהליכוד שהביעו מחאה הגיעו לדיון בוועדת החוקה הנוגע לחוק הרבנים, ומתחו ביקורת חריפה נגד חברי הכנסת מהקואליציה שניסו לקדם את החוק בוועדה: "אנחנו במלחמה בשלב שבו הילדים שלנו יצאו לשמור על המדינה וכל מי שנמצא פה ואנחנו איתם מתחת לאלונקה. אם הממשלה היו נחושים כמו עם חוק הרבנים היינו אחרי רפיח ואחרי חיזבאללה", אמר יו"ר השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס.

"לא נדבר על הציניות המחטף הג'ובים הקומבינות כדי לייצר משרות - אנחנו מתנגדים לחוק הרבנים כי אנחנו אלה שצריכים לבחור את הרב שלנו ולא אחר. אני אומר לכם: לא ייכנס לשום עיר בישראל רב שלא נבחר על ידי ההנהגה המקומית. הגיע הזמן לעצור את זה. אנחנו במלחמה. רק שלשום קברנו עוד תושב בעיר שלי. אנחנו כל היום בין בתי עלמין וליווי משפחות שכולות - אני צריך להתעסק בקומבינה של איזה רב מקבל איזה גוב? זה מה שהמדינה צריכה להתעסק היום? זה ניתוק", הוסיף ביבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully