וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על טענות נתניהו בעניין אספקת הנשק מארה"ב: "אין לנו מושג על מה הוא מדבר"

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 22:23

בהצהרה שפרסם באנגלית, נתניהו הפציר בארצות הברית לשחרר את משלוחי הנשק שהיא מעכבת. "תנו לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר". אמנם שר החוץ בלינקן הדגיש כי שיתוף הפעולה בין המדינות בנושא נשק ממשיך כסדרו, "בוחנים משלוח אחד, השאר מתקדם בצורה נורמלית"

נתניהו תוקף את הממשל האמריקני: אמרתי לבלינקן שעיכוב משלוחי הנשק לישראל בלתי נתפש/לשכת ראש הממשלה

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר התייחסה הערב (שלישי) לסרטון של ראש הממשלה נתניהו בו הוא מותח ביקורת על עיכוב, לכאורה, של משלוחי נשק מארה"ב לישראל. "אין לנו מושג על מה הוא מדבר", אמרה ז'אן פייר. "יש משלוח נשק אחד שמעוכב. חוץ מזה הכל מתקדם כרגיל"

שר החוץ האמריקני בלינקן, התייחס גם הוא להצהרת נתניהו, והתעקש כי שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב ממשיך כשורה, "חשוב מאוד לזכור שהיחסים הביטחוניים שלנו עם ישראל רחבים יותר מרק המלחמה בעזה", אמר. "יש לישראל אתגרים מאיראן, חיזבאללה והחות'ים וארגונים נוספים שנלחמים בה. הנשיא היה ברור שיעשה הכל כדי שלישראל יהיה מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מהאיומים האלה - אנחנו מחויבים לזה".

גם בלינקן ציין כי משלוח בודד מתעכב, בעוד השאר בדרכם לישראל, "אנו ממשיכים לבחון משלוח נשק אחד שהנשיא ביידן דיבר עליו בכל הנוגע לפצצות של טון בשל הדאגה שלנו מהשימוש בהן באזורים מאוכלסים בצפיפות כמו רפיח, זה נותר תחת בחינה. כל שאר הסיוע מתקדם בצורה נורמלית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, לשכת ראש הממשלה בירושלים. 30 בינואר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"לישראל יהיה מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מהאיומים האלה - אנחנו מחויבים לזה". שר החוץ בלינקן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

מוקדם יותר היום, רה"מ נתניהו פרסם סרטון מלשכתו בו הוא תוקף את הממשל האמריקני על כך שהוא לא משחרר את משלוח הנשק שעיכב לפני כמה שבועות על רקע פעולת צה"ל ברפיח. "אמרתי לשר החוץ בלינקן שזה בלתי נתפש שבחודשים האחרונים הממשל האמריקני עיכוב משלוחי נשק ותחמושת לישראל", אמר נתניהו. "בלינקן אמר לי שהממשל פועל יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המצב".

נתניהו השווה בסרטון בין הלחימה של ישראל נגד חמאס בעזה לבין המלחמה של בריטניה בנאצים במלחמת העולם השניה, ובינו לבין ראש ממשלת בריטניה באותה תקופה ווינסטון צ'רצ'יל. "צ'רצ'יל אמר לארה"ב - תנו לנו את הכלים - ואנחנו נעשה את העבודה. ואני אומר - תנו לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully