וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ קטאר נפגש עם בכירי חמאס כדי להביא לפריצת דרך במו"מ על עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 22:33

אל-תאני נפגש היום בדוחא עם משלחת של בכירים בארגון הטרור. מקור שמעורה בתכני הפגישה אמר כי קטאר מפעילה לחץ על בכירי חמאס בנסיון לגשר על הפער בין הצעתם לבין ההצעה הישראלית. בלינקן: "אדם שחי מתחת לאדמה שם עצמו לפני האינטרסים של העם, יכלה להיות הפסקת אש עכשיו"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני נפגש היום (שלישי) בדוחא עם משלחת של בכירי חמאס כדי לנסות להביא לפריצת דרך במשא ומתן על עסקת החטופים. מקור שמעורה בתכני הפגישה אמר כי ראש ממשלת קטאר לוחץ על בכירי חמאס בנסיון לגשר על הפער בין הצעת הארגון לבין ההצעה הישראלית.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר היום במסיבת עיתונאים עם מזכ"ל נאט"ו בוושינגטון כי כל העולם תמך בהצעת עסקת החטופים והפסקת האש חוץ מחמאס שחזר עם תנאים ודרישות חדשות - כולל כאלה שחרגו ממה שהארגון כבר הסכים לו בעבר.

"אנחנו בודקים אם ניתן לגשר על הפערים. המתווכות - קטאר ומצרים עובדות על זה כדי לראות אם זה אפשרי", אמר בלינקן. "אני מאמין שניתן לגשר על הפערים אבל אי אפשר לדעת אם נצליח כיוון שמדובר בהחלטה של חמאס. אדם אחד שחי מתחת לאדמה בביטחון יחסי שם עצמו לפני האינטרסים של העם שלו. יכלה להיות הפסקת אש עכשיו, אם הם היו אומרים כן בשבוע שעבר".

אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני בפתח פסגה אזורית בדוחא, קטאר, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
לוחץ על בכירי חמאס בנסיון לגשר על הפער בין הצעת הארגון לבין ההצעה הישראלית. רה"מ קטאר אל-תאני/רויטרס

גם עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון ברברה ליף תמכה בעמדת בלינקן. בשימוע בסנאט האמריקני אמרה כי קטאר מפעילה לחץ משמעותי על בכירי הלשכה המדינית של חמאס שנמצאים בדוחא, כדי להשיג עסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש "אבל בסוף היום יש איש אחד פסיכופט ומשיחי שנמצא עשר קומות מתחת לאדמה" שמחליט.

ביום ראשון האחרון בכיר ישראלי מסר כי מבחינת ישראל תשובת חמאס למתווה שהציג הנשיא ביידן בנאומו היא שלילית. "על המתווכות - קטאר ומצרים - לפעול לקידום משא ומתן בין הצדדים על בסיס המתווה שהציג הנשיא ביידן ושהתקבל על ידי מועצת הביטחון של האו"ם", אמר. "את הפסקת המלחמה חמאס יוכל להשיג רק באמצעות הסכם שיהיה מבוסס על נאום הנשיא ביידן. הפסקת המלחמה תיתכן רק אחרי החזרת כל החטופים הביתה, כולל החטופים של השלב השני - החיילים והגברים מתחת לגיל 50", הוסיף.

ביום חמישי האחרון התייחס בכיר ישראלי לתשובת חמאס להצעה הישראלית לשחרור חטופים. "ארצות הברית, קטאר ומצרים מפעילות לחץ כבד על חמאס כדי שיסכים למתווה שביידן הציג ללא שינויים", אמר. "בתגובה שלו חמאס הציג דרישות לעשרות שינויים בהצעה הישראלית. מדובר בהתניות מהותיות שחמאס דורש שמשנות את עקרונות ההצעה הישראלי והמתווה שביידן הציג ולא מאפשרות להתקדם לעבר עסקה". עוד הוסיף הבכיר כי יש הסכמה עם האמריקנים, המצרים והקטארים שהמטרה כעת היא להחזיר את חמאס למתווה המקורי שביידן הציג ועד אז ישראל לא תשלח שום משלחת לקהיר או לדוחא.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024. רויטרס
"אנחנו בודקים אם ניתן לגשר על הפערים". שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר/רויטרס

פרטי ההצעה הישראלית

שלב א':

הפסקת אש כוללת ונסיגת צה"ל מכל מרכזי האוכלוסיה בעזה ושחרור חטופים בתמורה למאות אסירים פלסטינים.

חטופים אמריקנים ישוחררו וגופות של חטופים יוחזרו.

אזרחים פלסטינים יוכלו לחזור לבתיהם כולל לצפון.

סיוע הומניטארי יזרום לרצועה.

במהלך ששת השבועות של השלב הראשון, ישראל וחמאס ינהלו מו"מ על הגעה לשלב ב' - הגעה לסיום של פעולות האיבה. ההצעה אומרת שאם המו"מ על שלב ב' יימשך יותר מ-6 שבועות - הפסקת האש תימשך ללא הפרעה.

שלב ב':

שחרור כל החטופים החיים שנשארו - כולל חיילים גברים.
סיום מעשי האיבה של חמאס.

"זו ההצעה שעל השולחן. אזרחי ישראל צריכים לדעת שחמאס לא יכול יותר לבצע עוד 7 באוקטובר", אמר ביידן לאחר הצגת העסקה. "זו הייתה המטרה של ישראל. אני יודע שבישראל יש מי שלא יסכים להצעה הזו ורוצים שהמלחמה תימשך, חלקם גם בממשלה. הם רוצים לכבוש את עזה לתמיד. אני קורא למנהיגי ישראל לקבל את העסקה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully