וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה ראשונה: קופות החולים ינמקו את סירובם להעניק שירות למבוטחיהם

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 19:46

ועדת הבריאות אישרה תיקון לחוק בריאות ממלכתי שיחייב את קופות החולים לנמק את סירובם להעניק שירותם למבוטח - ולהציג בפניו את אפשרויות הערעור על הסירוב. ח"כ יוני משריקי, שיזם את החוק, הסביר כי חובת הנימוק כבר קיימת אך לא נאכפת - ולכן יש לעגנה בחקיקה

בוווידאו: רופא בקופת חולים לאומית תועד תוקף אדם בסניף/מערכת וואלה!

ועדת הבריאות אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה תיקון לחוק בריאות ממלכתי - שיחייב את קופות החולים לנמק את סירובם להעניק שירותם למבוטח - ולהציג בפניו את אפשרויות הערעור על הסירוב. את התיקון לחוק יזם יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, ממפלגת ש"ס, שהסביר כי חובת הנימוק כבר קיימת היום בנהלי קופות החולים ובחוזרי מנכ"ל משרד הבריאות - אך כיוון שחובה זו לא נאכפת, יש לעגן אותה בחקיקה.

לדבריו, התשובה נשלחת על ידי מוקד האישורים של הקופה על בסיס מידע חלקי שקיים בפניו, כאשר המבוטחים או רופאיהם אינם יודעים מה סיבת הסירוב לבקשה. ללא הסבר מפורט לסירוב.

קופת חולים כללית אשדוד. ראובן קסטרו
קופת חולים כללית אשדוד/ראובן קסטרו

"לא ניתן לקיים דיאלוג עם הגורם המנהלי האמון על קבלת ההחלטה בקופה, ולא ניתן לדעת איזה מידע רלוונטי נוסף יש להעביר לצורך בדיקת הזכאות", ציין משריקי.

ד"ר כלנית קיי, נציבת פניות הציבור ב"כללית", טענה כי במרבית המקרים הסירוב נגרם ממסמכים בלתי מספיקים, מחסור במידע, צורך בחוות-דעת של מומחה, או מאי הכללת התרופה המבוקשת בסל הבריאות. לדבריה, נימוק מלא ייאלץ את הקופה לפיתוח מערכות ממוחשבות נוספות.

שיר כהן סמנכ"לית "מכבי", הדגישה כי מדובר בכיוון נכון אך יש צורך בתקציב ומשאבים ייעודיים עבור פיתוח טכנולוגי שיאפשר תהליך זה. מכבי פועלת עבור המבוטחים לשירות הטוב ביותר, תוך פיתוח כלים מתקדמים שיפחיתו את הזמן בו הרופא עסוק בבירוקרטיה מינהלית ויגדיל את הזמן לו הוא מקדיש לטיפול קליני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully