וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים השתלט על הנמל הזעיר בנהריה, הדייגים מוחים: "פוגע בזכותנו להתפרנס"

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 18:00

מפקד זרוע הים הרחיב את הגבלות האזור הימי הסגור ומחייב את הדייגים להוציא את הסירות, ולא - הן תוצאנה עבורם. כעת הם עותרים לבג"ץ נגד הצבא, המשטרה והעיריה. צה"ל: "המציאות הביטחונית מונעת כל פעילות שאינה צבאית"

כטב"מ מטייל בשמי נהריה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דייגים בנהריה עותרים לבג"ץ נגד צה"ל, המשטרה והעירייה בשל הוראת חיל הים לפנות את הסירות שלהם מהמעגן בעיר, מסגרת שינוי לצו אלוף לסגירת המרחב הימי מול העיר. העירייה הביאה כבר עשרות צמיגים לשטח החניון ליד המעגנה, כפי שנראה כמו חלק מההכנות להוצאת הסירות באמצעות מנוף, והנחתן על הצמיגים. הדייגים חוששים כי הוצאת הסירות מהמים תגרום להן נזק, וכי לא יתאפשר להם להשיבן למים בתום תקופת החירום. דרישת הדייגים הינה שיתאפשר להם להותיר את הסירות במעגן.

מדובר בדייגים מקצועיים, כלי השיט שבבעלותם משמשים אותם לפרנסתם, ולטענתם הוצאת כלי השיט מהמעגן תגדע את מקור פרנסתם באופן מוחלט ללא כל הסדרה הוגנת ופיצוי. חששם הגדול הוא מהעירייה, שמבקשת לנצל את המצב הביטחוני שנוצר כדי לקבוע עובדות בשטח, ולמנוע מהדייגים לחזור ולעגון את סירותיהם, מבלי ששוחחו איתם בצורה מסודרת כדי להגיע לפתרון מוסכם.

המעגנה בנהריה. קרדיט: מתוך העתירה, אתר רשמי
מתחילת המלחמה הטילו מגבלות ביטחונית על האזור שלא כללו את הוצאת הסירות. המעגנה בנהריה/אתר רשמי, קרדיט: מתוך העתירה

הדייגים מזכירים כי צו סגירת השטח שניתן כבר בראשית המלחמה, בחודש אוקטובר 2023, ושהטיל עליהם מגבלות, שהתחדשו מאז מדי שבועיים, לא כלל דרישה להוצאת כלי השיט מהמעגן. בדיוק כפי שבעלי סירות במרינות באשקלון ובאשדוד לא נתבקשו לפנות את כלי השיט שלהם. הם גם טוענים לאכיפה בררנית. צו סגירת השטח כולל איסור על פעילות רחצה וצלילה, ולמרות זאת חופי הרחצה בנהריה הומים בנופשים. המשטרה והעירייה לטענתם לא עושות דבר כדי לאכוף איסור זה.

"זו פגיעה מוחלטת ובלתי מידתית בחופש העיסוק ובזכותם של הדייגים להתפרנס בכבוד", טוען עו"ד מימון פאר המייצג אותם. "אין אפשרות להעביר את כלי השיט למקום עגינה אחר בצפון, עקב מחסור במקומות עגינה בכל אזור הצפון, ולא ניתן להוציא את כלי השיט מהמעגן ולהשיבם כל יום. הוצאת של כלי השיט על ידי העירייה עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לכלי השיט באופן שהפגיעה בהם תהיה אף קשה ביותר". לדבריו, "היוזמה לפינוי כלי השיט מהמעגן מקורה בעיריית נהריה, מטעמים השמורים עימה, ואין בינה לבין צרכי הביטחון דבר. כמו כן, שינוי תנאי צו סגירת השטח והפעלת המשטרה נועדו לשרת את מטרותיה, תוך קביעת עובדות בשטח".

גורם בטחוני המכיר את הזירה הימית טען כי "בהתאם לצו האלוף, כלי שיט קטנים אינם רשאים לשהות במעגנה מטעמים ביטחוניים. עם זאת, הצו מאפשר מעבר כלי שיט קטנים מהמעגנה לכיוון דרום באזור מוגדר ובזמנים מוגדרים". עוד טען הגורם כי "צה"ל מאפשר לדייגים לצאת לים במרחב בטוח יותר לדיג - היציאה לים מתואמת למול הערכת מצב ביטחונית עיתית מדי יום, זאת בעקבות בקשתם של הדייגים , ובתיאום עם העירייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הנמל הזעיר בנהריה. יואב מינץ, רדיו צפון, אתר רשמי
"כלי שיט קטנים אינם רשאים לשהות במעגנה מטעמים ביטחוניים". החסימה בפועל של הנמל הזעיר בנהריה/אתר רשמי, יואב מינץ, רדיו צפון
צו אלוף בדבר שטח צבאי סגור שהוציא מפקד זרוע הים. קרדיט: מתוך העתירה, אתר רשמי
"צה"ל נלחם בזירות שונות על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל". צו אלוף בדבר שטח צבאי סגור שהוציא מפקד זרוע הים/אתר רשמי, קרדיט: מתוך העתירה

"אל מול המציאות הביטחונית הוצא צו אלוף המורה על סגירת שטח החוף"

ממשטרת ישראל נמסר כי "יש לפנות לרשות המקומית", כלומר נהריה.

מעיריית נהריה נמסר: "על הטענה שאין צורך ביטחוני נדרש מפקד חיל הים להשיב בעתירה, מאחר והוא הגורם הרשמי שהוציא את הצו. עיריית נהריה תיתן את תגובתה לעתירה בהתאם להחלטת בית המשפט".

תגובת דובר צה"ל: "בימים אלו, צה"ל נלחם בזירות שונות על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל. אל מול המציאות הביטחונית הוצא צו אלוף מטעם חיל הים המורה על סגירת שטח החוף והמים ומניעת כל פעילות בו שאינה צבאית. הצו מתחדש על בסיס החלטות הדרג הצבאי, לאחר בחינת הצורך הביטחוני בחידושו, ומובא באופן לידיעת הימאים והציבור כולו ברשתות הממשלתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully