וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי גנור מעיד בפרשת הצוללות: "משטרה? יותר כמו קבלן משנה של רביב דרוקר"

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 13:23

הדיון בבית המשפט עוסק בקבילות הודאותיו שנתן בחקירתו הנאשם המרכזי בפרשה, במסגרת הסכם עד מדינה, שחזר בו ממנו. במהלך העדות האשים גנור את חוקרי המשטרה שאיימו על בני משפחתו כדי שימסור הודאות שווא - "כבר חשבתי להתאבד. חוץ מאונס, הכל היה"

פרשת הצוללות-עד:מיקי גנור,בית המשפט המחוזי בתל אביב/ארז הראל

איש העסקים מיקי גנור, הנאשם המרכזי בפרשה הביטחונית החמורה העוסקת ברכש כלי שיט למדינת ישראל וידועה כ"תיק הצוללות" או "תיק 3000", מעיד הבוקר (שלישי) בדיון בבית המשפט המחוזי תל אביב-יפו.

עדותו של גנור מתקיימת כחלק ממשפט זוטא - שלב מקדמי של המשפט העוסק בשאלת קבילות הודאותיו בחקירה שנתן כחלק מהסכם עד המדינה. לאחר מכן גנור התחרט וחזר בו מההסכם וכמו כן ביקש לפסול את העדויות הרבות שניתנו על ידו במסגרתו.

שאלת קבילות הודאותיו של גנור הינה כבדת משקל במשפט, וזאת מאחר וכתב האישום שהוגש נגדו ונגד ששת הנאשמים הנוספים מבוסס במידה ניכרת על אותן עדויות.

מיקי גנור בדיון בבית המשפט העליון. רוני כנפו, עיבוד תמונה
מיקי גנור בדיון בביהמ"ש, הבוקר/עיבוד תמונה, רוני כנפו

בתחילת עדותו סיפר גנור כיצד התגייס לחיל הים, סקר את נקודות הציון העיקריות בשירותו הצבאי ואת התפקידים הרבים אותם מילא במלחמות שונות. לאחר מכן התייחס לתחילת הפרשה, שהתגבשה לידי תיק נגדו. לדבריו, בתחילה לא ייחס חשיבות לפרסומים, אולם לאחר שהתפרסם תחקיר בתוכנית "המקור" בעניין, הוא שאל לעצתו של עורך דין. לדבריו, "עצם העובדה שלא חתמתי חוזה עם צ'ייני זו נקודה שאני עלול להישאב אליה".

גנור סיפר על נסיעה שקיים לכאורה עם חוקרי לה"ב 433 למשרדיהם. לדבריו, החוקר שאל אותו על נתניהו כמעט מהרגע הראשון, אך באותו השלב לא ייחס לכך חשיבות. "ביבי עלה בנסיעה כאייטם רכילותי, לא יותר מזה לדעתי", אמר. מאוחר יותר העיד כי במהלך חקירתו הוא חש שהוא "לא יושב עם משטרה שבאה לחקור, אלא עם קבלן משנה של דרוקר", כשכוונתו לעיתונאי ומגיש תכנית התחקירים "המקור" רביב דרוקר.

הוא התייחס לתמליל מחקירתו בלה"ב 433 בו חוקר לחץ עליו לשתף איתו פעולה. "פשוט לא הבנתי מה הוא רוצה מהחיים שלי", אמר על כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיקי גנור בבית המשפט המחוזי בתל אביב.18 ביוני 2024. ארז הראל
מיקי גנור בדיון בביהמ"ש, הבוקר/ארז הראל

בעדותו, גנור טען שבמהלך חקירותיו המשטרה הפעילה עליו לחץ רב תוך שימוש באיומים שאם לא יחתום על הסכם עד מדינה, בני משפחתו ייפגעו לבסוף בגללו. לטענתו כל האמצעים היו כשרים מסחינת רשויות החוק על להגיע ל"דגים הגדולים" שהם היו רה"מ נתניהו והשר דאז יובל שטייניץ.

"הבנתי בשלב מסוים שהמשפחה שלי הולכת להיות חלק מזה כמכשיר איום", אמר גנור. "מצמידים לך אקדח לרכה וגם יורים ירייה אחת ליד הרכה כדי שתבין. אתה יודע שיש לך ארבעה ילדים גדולים, שני ילדים קטנים, עשרה נכדים, ואתה מבין מצויין שהם הולכים להשתמש במשפחה כמכשיר להשיג את המטרה שלהם".

בנוסף לכך גנור טען שמה שהוא תופס כיום כאיומים מצד חוקרי המשטרה הביאו אותו למצב נפשי קשה שהביא אותו למזור הודאות שווא. "אי אפשר לתאר מה שעובר עלייך. אני חושב שבשלב הזה חשבתי לצאת מהחיים, לחלק את הרכוש ולהתאבד. חוץ מלאנוס אותי, הכל היה".

במהלך הדיון הוצגו תמלילי חקירה בהם גנור נשאל מספר פעמים על מעורבות של רה"מ והשר שטייניץ. "הכיוון שלי זה שטייניץ שאנחנו יודעים בדיוק מה הסיפור", אמר שוטר באחת מחקירותיו של גנור. "והשאלה של בנימין נתניהו מה מידת המודעות שלו לקשרים שלך ושל שמעון ולעסקות השותפות".

לאחר שגנור אינו אישר זאת, החוקר אמר לו "תחשוב על מה שאמרתי לך". גנור תיאר שבהמשך "טרטרו" אותו בין מלא תחנות משטרה שונות מבלי שהבין מדוע, ורמז כי נעשה לשיטתו במטרה לשבור את רוחו. "אתה שורד את הלילה ואתה מתחיל לחשוב שאתה בסרט אימה בלי שום קשר למציאות ושום דבר. ברור שאין פה שום חיפוש של אמת". עוד הוא העיד כי הוא סובל ממחלת אסטמה ולא קיבל מענה הולם לכך.

כנימוק נוסף לטענותיו של גנור. עורכי דינו, עמית ניר ורוית צמח הציגו תמליל חקירה נוסף.

חוקר משטרה: מה שיש לך בראש יכול להפיל ממשלות ואתה מפחד מזה.

מיקי גנור: אחד מהטלפונים שאני חושב שזה היה דרוקר או מישהו מהצוות שלו, אמר 'אתה מחזיק את המפתח להפיל את ביבי'. אני לא מרגיש ולא חושב שיש לי מפתח להפיל את ביבי ולא משהו אחר.

החוקר: אם תספר את האמת נחליט אם יש לך את המפתח או אין לך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully