וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מבקר בצפון קוריאה לראשונה זה רבע מאה: "יחד נתגבר על הסנקציות"

18.6.2024 / 8:16

נשיא רוסיה יהיה אורח של המנהיג קים ג'ונג און בביקור ראשון שלו במדינה הקומוניסטית מאז שנת 2000, עם העמקת הברית ביניהן המדאיגה את המערב. פוטין הביע הערכה לתמיכתה של פיונגיאנג במלחמתו נגד אוקראינה

לקראת עסקת נשק: פוטין וקים בסיור במרכז חלל רוסי/הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יגיע היום (שלישי) לביקור בן יומיים בקוריאה הצפונית, שבה הוא מבקר לראשונה מאז שנת 2000.

לפני פגישתו עם המנהיג קים ג'ונג און, שביקר ברוסיה בספטמבר, הודה פוטין לפיונגיאנג על תמיכתה במלחמתו באוקראינה. הוא הוסיף שהם ישתפו פעולה באופן הדוק כדי להתגבר על הסנקציות של מדינות המערב, המודאגות מהברית בין שתי המדינות.

במאמר דעה שפרסם פוטין בתקשורת הרשמית של קוריאה הצפונית, הוא הביע את הערכתו הרבה לתמיכתה הנחרצת של המדינה הקומוניסטית בפלישתו לאוקראינה. לדבריו, המדינות ימשיכו "להתנגד בתקיפות" למה שתיאר כשאיפות מערביות "לעכב את כינון סדר עולמי רב-קוטבי המבוסס על כבוד הדדי לצדק".

פוטין הוסיף שרוסיה וקוריאה הצפונית יפתחו מערכות סחר ותשלומים, "שאינן נשלטות על ידי המערב", ויתנגדו במשותף לסנקציות נגד המדינות, שאותן תיאר כ"צעדים מגבילים חד-צדדיים ובלתי חוקיים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נפגשים בקוסמודרום ווסטוצ'ני שבמזרח הרחוק של רוסיה, 13 בספטמבר 2023. רויטרס
מעמיקים את הברית. קים ופוטין בפגישתם האחרונה במזרח רוסיה, ספטמבר/רויטרס

ארצות הברית, אוקראינה וקוריאה הדרומית אומרות שרוסיה משתמשת בטילים ובפגזים צפון קוריאניים במלחמתה נגד השלטון בקייב, ככל הנראה בתמורה לטכנולוגיה מתקדמת וסיוע אחר. עם זאת, רוסיה וקוריאה הצפונית מכחישות את קיומן של עסקאות נשק ביניהן, שיהוו הפרה של הסנקציות הבינלאומיות שמוסקבה תמכה בהן בעבר.

היחסים הצבאיים, הכלכליים והאחרים בין קוריאה הצפונית לרוסיה התהדקו מאז שביקר קים במזרח הרחוק הרוסי בספטמבר לפגישה עם פוטין, הראשונה שלהם מאז 2019 והשנייה בסך הכול.

יחד עם סין, רוסיה מספקת מטרייה בינלאומית למאמציו המתמשכים של קים לשדרג את הארסנל הגרעיני שלו, ומנעה מארצות הברית להטיל סנקציות חדשות על משטרו. במרץ, וטו שהטילה רוסיה במועצת הביטחון של או"ם הוביל להפסקת הפיקוח על הסנקציות על תכנית הגרעין של פיונגיאנג.

מוקדם יותר השנה שלח פוטין לקים לימוזינה יוקרתית מדגם "אורוס סנאט", שאותה הראה למנהיג הצפון קוריאני כשנפגשו לפסגה בספטמבר. משקיפים אמרו כי המשלוח מהווה הפרה של החלטת האו"ם האוסרת על שליחת פריטי יוקרה לצפון קוריאה.

פוטין, השואף להוכיח למערב שהוא אינו מבודד כפי שהיה רוצה לראות, ימשיך מקוריאה הצפונית לביקור בווייטנאם למורת רוחה של וושינגטון. שתי המדינות היו בעלות ברית של מוסקבה בתקופת המלחמה הקרה, והן נותרו תחת משטר קומוניסטי גם לאחר קריסת ברית המועצות בתחילת שנות ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully