וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הגעת הוכשטיין: כאלף מפוני ותושבי הצפון שיגרו מכתב לרה"מ ואיימו שלא יחזרו לביתם

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 18:32

מפונים מטעם מטה 'נלחמים על הצפון' שלחו מכתב לנתניהו בצל ביקורו של שליח ארה"ב לישראל שהגיע במטרה למנוע מלחמה עם חיזבאללה. "לא נשלים הסכם מחורר כזה או אחר עם ארגון טרור יוביל אותנו חזרה למצב דומה". לדבריהם, "רצועת הביטחון בשטח ישראל היא חרפה לאומית"

תיעוד: תקיפות מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

כאלף בני משפחות מפונים מהצפון מטעם מטה 'נלחמים על הצפון' שיגרו היום (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולחברי הקבינט המדיני-ביטחוני, והודיעו על התנגדותם להסכם מדיני בצפון. המכתב נשלח ברקע ביקורו של שליח ארה"ב לישראל, עמוס הוכשטיין, שהגיע היום לישראל כדי להפעיל לחץ על הממשלה ולמנוע מלחמה בצפון שתוביל למערכה אזורית.

על המכתב חתומים תושבים ומפונים מהיישובים אבן מנחם, מצובה, יפתח, שלומי, קצרין, נטועה, ראש הנקרא, מטולה, יערה, גורן, מנרה, חורפיש, אבני איתן, קרית שמונה, קיבוץ מלכיה, שומרה, שתולה, יובל, קיבוץ הגושרים ועוד.

"אנו, תושבי הצפון, פונים אליך שמונה חודשים לאחר הפינוי מביתנו. רצועת הביטחון שעברה משטח לבנון אל תוך מדינת ישראל היא חרפה לאומית שבשום אופן אסור שתישנה", כתבו התושבים במכתב, וקבעו שלא ישלימו עם "הסכם מחורר כזה או אחר עם ארגון טרור שיוכל להוביל אותנו חזרה למצב דומה והסתמכות על כוחות זרים שישמרו על חיי ילדינו". בהמשך המכתב קראו לראש הממשלה ולחברי הקבינט "לפעול בצורה נחושה ומודיעים כי לא נחזור הביתה ללא הסרת האיום על בתינו וילדינו", והדגישו כי "רק צה"ל ערב לביטחונם ולהסרת האיום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם השליח המיוחד של נשיא ארה״ב עמוס הוכשטיין, בלשכת רה"מ בירושלים. עמוס בן גרשמון-לע"מ, אתר רשמי
הגיע לישראל כדי למנוע מלחמה בצפון. נתניהו והוכשטיין/אתר רשמי, עמוס בן גרשמון-לע"מ
שריפה בחצר ביתו של מאור לוי, קריית שמונה, 4 ביוני 2024. אלי אשכנזי
שריפה בחצר ביתו של מאור לוי, קריית שמונה, 4 ביוני 2024/אלי אשכנזי

במטה 'נלחמים על הצפון' שיזם את המכתב החריג הודיעו כי הדבר מהווה את "יריית הפתיחה" למאבק של תושבי הצפון. לדבריהם, "הבית בוער, והמצב בו מדינת ישראל מאבדת את הצפון חייב להיפסק".

במוצאי השבת האחרונה חסמו תושבים מהצפון את הכניסה לירושלים תחת הקריאה הזו, והודיעו כי בשבועות הקרובים צפויות פעולות מחאה נוספות. התושבים הדגישו כי הם יסרבו להסכם מדיני, וציינו כי הם דורשים רצועת ביטחון בתוך לבנון: "לא נהיה רצועת הביטחון של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully