וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה מאי גולן זומנה לחקירה: "רדיפה פוליטית ושימוש ציני במשאבי המשטרה"

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 19:44

השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה שיתפה בפוסט שפרסמה כי זומנה לחקירה במשטרה בעקבות תאונת דרכים שהייתה מעורבת בה לפני 4 שנים. "כל אזרח צריך להיות מודאג מזימון שערורייתי שכזה", תקפה. גורמים במשטרה: על פי החשד היא עברה באור אדום ופגעה ברוכב אופנוע

תקרית המכות עם מאי גולן: התיעוד האמיתי נחשף/מערכת וואלה!

השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה מאי גולן פרסה היום (שני) פוסט בחשבון ה-X שלה (טוויטר לשעבר), ובו עדכנה כי היא זומנה לחקירה במשטרה בגלל תאונת דרכים שהייתה מעורבת בה לפני 4 שנים. "4 שנים לאחר סגירת התיק, ואף על פי שהחוק מעניק 45 ימים להגשת ערעור על סגירתו (שכמובן לא הוגש אפילו בקרבת המועד הנקוב), נכנס כעת מסמך יצחקי לפעולה, תיק מינורי, דילוג על כל נוהל משטרתי וכמובן תחיית המתים של תיק לא קיים", שיתפה גולן בפוסט.

עוד כתבה גולן: "כנראה שאין יותר מעשי פשיעה ברחובות, מצב הלחימה הסתיים, ארגוני הפשע הפכו לארגוני שלום ולכן יש להם במשטרה מספיק כח אדם וזמן פנוי - כדי לזמן לחקירה שרה בממשלת ישראל אודות תאונת דרכים איזוטרית שהתרחשה לפני כל-כך הרבה זמן".

גולן הוסיפה: "כל אזרח במדינת ישראל צריך להיות מודאג מזימון שערורייתי שכזה לחקירה לאחר זמן כה רב ולשאול את עצמו: האם חירותם של נבחרי הציבור שלו - מאוימת על ידי פקידים בעלי כח בלתי מרוסן, ומה יקרה כשפקיד כזה או אחר יחליט לאיים על החירות האישית שלו כאזרח ללא חסינות..? הרדיפה הפוליטית והשימוש הציני במשאבי המשטרה לניגוח פוליטי - לא ירתיעו, לא יעצרו ולא ישתיקו אותי ואת הקהל העצום שאני מייצגת. ממשיכה קדימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאי גולן. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"כל אזרח במדינת ישראל צריך להיות מודאג מזימון שערורייתי שכזה". השרה מאי גולן/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

גורמים במשטרה מסרו: השרה גולן הייתה מעורבת בתאונת דרכים בסוף שנת 2020 בעיר תל אביב לאחר שעל פי החשד שעלה בזמנו היא עברה באור אדום ופגעה ברוכב אופנוע. לאחר שבמשך השנים השרה לא נחקרה על ידי המשטרה בעקבות הטענה כי היא מחזיקה בחסינות פרלמנטרית, רוכב האופנוע הגיש ערר למשטרה שלבסוף התקבל ובעקבותיו נפתחה מחדש החקירה. במשטרה טוענים שהשרה זומנה לחקירה באזהרה שתתקיים בימים הקרובים מאחר וניתנו האישורים הרלוונטיים וביניהם גם של היועמ"שית לחקור אותה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף את היועמ"שית בעקבות ההחלטה: "היועצת המשפטית לממשלה שאישרה את הפתיחה בחקירה נגד מאי גולן בחרה צד והחלה להיאבק נגד הממשלה בכל האמצעים. אישור פתיחה את החקירה של מאי גולן 4 שנים לאחר האירוע מעוררת תחושה קשה לרדיפה פוליטית".

גלי בהרב מיארה היועמ"שית בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
ניתנו האישורים הרלוונטיים, וביניהם גם של היועמ"שית. גלי בהרב מיארה/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

במכתב ששלחה השרה גולן באמצעות עורך דינה אוריאל חור ניזרי למשטרה, ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה ולמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), נכתב: "מרשתי נדהמה לגלות כי היא הוזמנה לחקירה באזהרה בתיק בו הינה הקורבן ובשיהוי עצום של ארבע שנים. עצם ההחלטה לפתוח את התיק מחדש, בניגוד בין היתר להנחיות פרקליט המדינה ובניגוד לעקרונות היסוד במשפט הפלילי וככלל, מעלה ריח רע מאוד של התערבות פסולה במערכת הפוליטית ופגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית".

עוד הוא הוסיף כי "לא יעלה על הדעת כי ארבע שנים לאחר האירוע, שכלל לא נחקר בזמן אמת ולאחר שלא נעשה דבר עם תיק זה, פתאום ולאחר שמרשתי כבר מכהנת כשרה, נזכר מי שנזכר והתיק בהליך נפתח לו, משום מקום. התנהלותכם זו נודפת ריח חריף של חוסר חמור בתום לב, שעה שברור לכל כי אם שמה של מרשתי לא היה מכיל בתוכו כיום את התואר 'שרה', איש לא היה מעלה על דעתו לפתוח בחקירה פלילית על אירוע שולי שכזה, ועוד לאחר זמן רב כל כך. אי אפשר שלא לחשוש מכך ששיקולים פסולים הובילו לזימון מרשתי לסור לתחנת המשטרה, משל הייתה אדם שאינו שומר חוק, בעוד ניכר כי הדבר הבלתי חוקי הינו זימון מרשתי, בוודאי במועד בו זומנה ועל אחת כמה וכמה כאשר כיום הינה שרה מכהנת. מצופה היה בנסיבות לנקוט משנה זהירות, מה שניכר כי לא נעשה - ככל הנראה ממניעים פסולים".

עוד נכתב כי "מה שהולך כמו חקירה פוליטית ועושה קולות של חקירה פוליטית ונראה כמו חקירה פוליטית, כנראה שזו חקירה פוליטית - ואין בכוונת מרשתי לעבור על כך לסדר היום ובכוונתה לממש את זכויותיה בהתאם לכל חוק ודין. מרשתי כופרת מכל וכל בכל הטענות נגדה, היא הקורבן באירוע. אני דורש לבטל לאלתר את זימונה לחקירה באזהרה ואבקשכם לפתוח מיידית בבירור מדוע נדרשת מרשתי לחקירה זו. אבקש כי זימון מרשתי לחקירה בתיק יירשם מיידית כתלונה, הן בגין סחיטה באיומים, הן בגין תלונת שווא והן באשר להתנהלות היחידה החוקרת בתיק זה".

מטעם עו"ד אוריאל חור ניזרי שמייצג את השרה גולן נמסר: "טענות המשטרה לפיהם השרה הוזמנה לחקירה ולא התייצבה הינם שקר אשר מוכיח פעם נוספת את חוסר תום הלב בהתנהלות הגורמים השונים בתיק. תיק ממנו עולה ריח רע מאוד של חקירה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully