וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לגדוע את בלון החמצן של חמאס": עשרות תוואים תת-קרקעיים אותרו בציר פילדלפי

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 17:00

אוגדה 162 נלחמת 40 יום ברפיח ואיתרה 25 תוואים תת קרקעיים שנחפרו מהעיר ועד לגבול עם מצרים, ובימים הקרובים יבחנו אם הם חוצי גדר ושימשו לצורכי הברחה של אמל"ח ומחבלים. לפי הערכות באוגדה, שני גדודים מתוך הארבעה בחטיבת רפיח במצב קשה ועל סף הכרעה

מפקד פיקוד הדרום : ״אתם מכים את חטיבת רפיח; הציווי שלנו זה להמשיך קדימה״/דובר צה"ל

אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן נלחמת כבר 40 ימים ברפיח, 180 מלוחמיה נהרגו מתחילת התמרון הקרקעי ובמהלך הקרבות ברפיח. כיום, שולטת האוגדה על כל ציר פילדלפי, ממעבר רפיח ועד הים (מוצב אלוף), ועל כמה שכונות באזור, בהן ברזיל, שבורא ותל סולטאן.

מתחילת הלחימה, האוגדה בשיתוף כלי הטיס הרגו למעלה מ-550 מחבלים חמושים. לפי הערכות באוגדה, כמות המחבלים שנהרגו גדולה יותר, אולם הם נקברו מתחת להריסות ובתת קרקע.

התמרון בציר פילדלפי חשף רקטות ארוכות טווח שכוונו לעבר אשדוד ותל אביב, ומתחילת המבצע כמות השיגורים מרפיח פחתה באופן משמעותי. בתום מיפוי רוב השכונות שבוצעו על ידי כוחות האוגדה, אותרו למעלה מ-200 פירים ו-25 תוואים ארוכים עד גבול מצרים (כולם מגיעים לגבול). בנוסף, בצבא נבדק אלו מהפירים והתוואים חוצים לשטח מצרים לצורכי הברחות אמצעי לחימה ומחבלים, ולא בכדי קיבלה רפיח את הכינוי - אם המנהרות.

כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח״ל הצטרפו לאוגדה 162 במבצע ברפיח; כוחות אוגדה 98 פועלים במרחב ג׳באליא. דובר צה"ל
האוגדה שולטת על כל ציר פילדלפי./דובר צה"ל

ככל שהאוגדה התקדמה בתמרון היא הגיעה לנקודת ציון חשובה, והיא השתלטות על ביתו של מחמוד אבו שמאלה, מפקד פיקוד הדרום לשעבר בחמאס, שחוסל במבצע צוק איתן על ידי צה"ל ובשב"כ. בצה"ל סירבו להתייחס לניסיון החיסול של מח"ט רפיח הנוכחי חרף הפרסומים הזרים.

בשבועות האחרונים הצליחה האוגדה להתקדם בתת-קרקע תוך לחימה עם מחבלים חמושים, היתקלות בדלתות הדף, מטעני חבלה והקרסה של התוואים. בסריקות שבוצעו בלב השכונות בעיר הדרומית אותרו אפודי תופת, אמצעי לחימה רבים, מחרטות לייצור מרגמות, בתים ממולכדים, ביניהם רובע אחד עם 40 בתים ממולכדים.

באוגדה 162 טוענים כי שני גדודים מתוך ארבעת גדודי רפיח נמצאים במצב קשה ונמצאים על סף הכרעה, והשניים הנוספים עדיין נלחמים אך במצב שחיקה. התמרון לעבר רפיח וציר פילדלפי היה מתבקש במציאות הביטחונית, כך לפי גורמים באוגדה, שכן מדובר במרחב שהפך לצינור החמצן עבור הזרוע הצבאית של חמאס בעשרים השנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפקד אוגדה 162 תת-אלוף איציק כהן ולוחמיו בלב בעיר עזה. דובר צה"ל
מפקד האוגדה תא"ל איציק כהן נלחם כבר 40 יום ברפיח/דובר צה"ל

בצה"ל מבהירים שאוגדה 162 תדע לפעול תחת כל החלטה של הדרג המדיני, ידעו להישאר בפנים באופן מצוין, להישאר חלקית, לצאת החוצה ולחזור פנימה מתי שיחליטו, ובתנאים שלא יאפשרו התעצמות לחמאס. המטרה היא "לגדוע את בלון החמצן של חמאס". אולם, בצה"ל אמרו כי אין מידע מודיעיני על בריחת מחבלים וחטופים מרפיח אך גם לא פוסלים את האפשרות שזה קרה לפני התמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully