וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה בלשכה מבקשת להעניש את אפי נוה בעקבות הרשעתו: "הכתים את ציבור עורכי הדין"

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 13:57

הבקשה לעונש הוגשה בעקבות ההרשעה של נוה בפרשת "מעברי הגבול". אם ייענש, נוה צפוי לקבל נזיפה במקרה הקל - והרחקה מן הלשכה במקרה החמור. נוה, שהיה ראש הלשכה, נחשב לקשוח במיוחד, שהחמיר בעבירות כאלה

גדעון סער מגיב לחקירת אפי נוה ואורנשטיין: "לא מופתע"/קונטקט

אפי נוה, שכיהן בתפקיד ראש לשכת עו"ד בין השנים 2019-2015, יעמוד בפני דין משמעתי - כך עולה מכתב הבקשה שהגישה היום (שני) ועדת האתיקה במחוז ירושלים בלשכה לבית הדין המשמעתי במחוז ת"א.

ועדת האתיקה המחוזית מבקשת לקבוע, כי לאחר הרשעתו של נוה בפרשת המעברים - הפרשה בה נוה ובת זוגו, בר כ"ץ נוה, הורשעו בהברחת הגבול בנמל תעופה בן גוריון, יש להטיל עליו קלון. המשמעות היא שבית הדין המשמעתי יוכל להעניש את נוה בעונשים הבאים: במקרה הקל - בית הדין יסתפק בנזיפה או באזהרה. במקרה החמור -בית הדין יגזור על נוה השעיה או הוצאה מן הלשכה למשך לפחות עשור. כמו כן, בית הדין יוכל לגזור על נוה קנס של עד 25 אלף שקלים.

הכרעה בערעורו של אפי נוה על הרשעתו בפרשת נתב"ג  28 במאי 2023. ראובן קסטרו
"מכתים את שמם הטוב של כלל ציבור עו"ד". נוה/ראובן קסטרו

נוה, שהתמודד בבחירות האחרונות ללשכת עו"ד והפסיד לעו"ד עמית בכר, כיהן בעברו בתפקיד יו"ר ועדת האתיקה במחוז תל אביב. מסיבה זו, ככל הנראה, התיק שלו מנוהל במחוז ירושלים, אך בית הדין שיגזור את עונשו יהיה בית הדין המחוזי בת"א. נוה נחשב בעבר ליו"ר ועדת אתיקה קשוח במיוחד, שהחמיר מאד בעבירות כאלה.

בבקשה שהוגשה על ידי ועדת האתיקה המחוזית נכתב: "האירוע הפלילי בו הורשע נוה בנסיבות ההרשעה מכתים את שמם הטוב של כלל ציבור עו"ד, וגורם נזק רב לתדמית עורכי הדין בקרב הציבור. טיב העבירות ודרך ביצוען, תדירות המעשים הפסולים בשתי הזדמנויות שונות, תפקידו ומעמדו בעת עשיית המעשים בהם הורשע, ושיקולים של מדיניות משפטית ראויה, מביאים למסקנה אחת שמדובר בעבירות שבביצוען יש קלון רב".

נוה בחר שלא למסור תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully