וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית: הרבנים הראשיים מנועים מלעסוק בבחירת מחליפיהם בשל ניגוד עניינים

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 13:29

במכתב ששיגרו המשנים ליועצת המשפטית לממשלה על דעתה נכתב כי הרבנים הראשיים לא יכולים לעסוק בבחירות למי שאמור להיות המחליפים שלהם. בנוסף, המשנים ליועצת המשפטית תקפו את החלטתה של מועצת הרבנות שלא לשקול מינוי נשים לוועד שתבחר את הרבנים הראשיים בניגוד לדין

ועדת החוקה בנושא חוק הרבנים/מעריב

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שיגרה אמש (ראשון) באמצעות שני המשנים שלה, מכתב אל השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי שבו נכתב כי הרבנים הראשיים לישראל נמצאים בניגוד עניינים. לפיכך, הם מנועים מלעסוק בהרכב הועדה הבוחרת, זו שתבחר את הרבנים הראשיים לישראל הבאים. לפי המכתב: "בשים לב אל קרבת המשפחה המשמעותית של הרבנים הראשיים למועמדים למשרות האמורות הרי שהרבנים הראשיים נמצאים בניגוד עניינים בכל הקשור לבחירות הקרובות לרבנים הראשיים."

גלי בהרב מיארה היועמ"שית בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"הרבנים הראשיים לישראל נמצאים בניגוד עניינים". גלי בהרב מיארה/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

האסיפה הבוחרת מורכבת מ-150 חברים כאשר חלקם פוליטיקאים, כגון שני שרים וחמישה חברי כנסת, ועוד ראשי רשויות ונציגי ציבור. כמו כן, הועדה מונה למעלה מ-50 רבנים. הבחירות לרבנות הראשית לישראל היו אמורות להתקיים בתחילת החודש הבא אך הם נדחו ביו היתר בשל פרוץ מלחמת חרבות ברזל. אתמול בג"ץ קבע כי יערך דיון בנושא מועד הבחירות בתחילת החודש הבא.

נושא נוסף שהוזכר במכתבם של המשנים ליועמ"שית הוא סירובו של השר לשירותי דת למנות נשים להרכב הועדה הבוחרת, וזאת חרף פסיקת בג"ץ בנושא. המכתב מסתיים בדברים הבאים עם חתימתכם של ד"ר גיל לימון ועו"ד כרמית יולס: "כפי שנמסר למנכ"ל משרדך (יהודה אבידן, ב"א) לפני כשבועיים, אנו רואים בחומרה רבה את האמור בהחלטתה של מועצת הרבנות הראשית שלא לשקול למנות נשים לוועדה הבורחת של הרבנים הראשיים, המהווה פעולה בניגוד לדין".

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ועדת החוקה בנושא חוק הרבנים. מעריב
נקבע תאריך חדש לבחירות הרבנות הראשית לישראל. ועדת החוקה בנושא חוק הרבנים/מעריב

מארגון עתים שמסייע לציבור במפגש עם שירותי הדת נמסר: "אנו שמחים שבעקבות הפנייה שלנו ליועצת המשפטי לממשלה, על ניגוד עניינים של הרבנים הראשיים בבחירות לרבנות, הייעוץ המשפטי החליט להרים את הכפפה ולפעול בנושא. הרבנים יוסף ולאו מצויים בניגוד עניינים, בשל קיומה של אפשרות סבירה לכך שקרובי משפחתם בדרגה ראשונה יהיו מועמדים בבחירות לרבנים הראשיים לישראל. מדובר בצעד ראשון לצמצום הנפוטיזם שהשתלט על הממסד הדתי ומרחיק ממנו את הציבור הרחב ופוגע בזהותה היהודית של מדינת ישראל. נמשיך לפעול למען ממסד דתי מכיל ונקי כפי שראוי שיהיה כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully