וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוות פיוס - פנדות: סין ואוסטרליה משקמות את היחסים

17.6.2024 / 14:10

ראש הממשלה הסיני הגיע לביקור ראשון באוסטרליה זה שבע שנים, למרות המחלוקות הגיאו-פוליטיות ועונש מוות שהוטל על סופר אוסטרלי. "לא תמיד נסכים על הכול", אמר ראש הממשלה האוסטרלי. כחלק משיפור היחסים, תשלח בייג'ינג שתי פנדות חדשות במקום שתיים מבוגרות

ראש ממשלת אוסטרליה במפגש עם ראש ממשלת סין בקנברה, 17 ביוני 2024. רויטרס
ראש ממשלת אוסטרליה במפגש עם ראש ממשלת סין בקנברה, 17 ביוני 2024/רויטרס

ראש ממשלת סין, לי שיאנג, שיבח היום (שני) את שיפור היחסים עם אוסטרליה, במהלך ביקורו הרשמי במדינה אחרי שנים של עימות כלכלי בין שתי המעצמות המתחרות על השפעה באוקיינוס השקט.

לי, הסיני הבכיר ביותר שמבקר באוסטרליה מאז 2017 והאדם השני בחשיבותו בבייג'ינג אחרי המנהיג שי ג'ינפינג, התקבל בטקס חגיגי בבית הפרלמנט בקנברה לפני שיחות עם ראש הממשלה אנתוני אלבניזי.

הוא אמר כי הביקור לאוסטרליה מוכיח שהיחסים בין המדינות נמצאים ב"מסלול הנכון של שיפור והתפתחות" יציבים. לי אף הציע לאזרחי אוסטריה גישה מוגבלת של פטור מאשרת כניסה לסין, מחווה המוגבלת למספר מצומצם של ידידותיה של בייג'ינג.

למרות זאת, שני המנהיגים הכירו במחלוקות הקיימות בין המדינות, במיוחד סביב המדיניות של בייג'ינג באוקיינוס השקט ומעצר של סופר סיני בעל אזרחות אוסטרלית שנידון לעונש מוות. לקראת הביקור, המשטרה הגבירה את האבטחה וחצצה בין מפגינים בעד זכויות אדם לבין קבוצות פרו-סיניות שנופפו בדגלים והקימה מחסומי מתכת מול הפרלמנט.

פנדה אוכלת ברקע ביקורו של ראש ממשלת סין לי צ'יאנג בגן החיות באדלייד, אוסטרליה, 16 ביוני 2024. רויטרס
פנדה אוכלת ברקע ביקורו של ראש ממשלת סין לי צ'יאנג בגן החיות באדלייד, אוסטרליה, 16 ביוני 2024/רויטרס

הסופר ומתנגד המשטר יאנג הנג'ון, המחזיק באזרחות אוסטרלית, נידון בפברואר לעונש מוות על תנאי לאחר שבית משפט בבייג'ינג מצא אותו אשם בריגול במה שרבים ראו כתיק פוליטי. תומכיו של יאנג כתבו מכתב פומבי ערב הגעתו של לי לקנברה וקראו לאלבניזי לדחוף לשחרורו המידי.

"אנחנו באוסטרליה מתנגדים לעונש מוות וחזרתי על עמדתנו בנושא", אמר ראש ממשלת אוסטרליה לאחר הפגישה. "לא תמיד נסכים, ונקודות המחלוקות לא פשוט ייעלמו אם נשתוק".

אוסטרליה אף תקפה את צבא סין בחודשים האחרונים על התנהלות "בלתי מקובלת" ו"לא בטוחה" במרחב האווירי והשיט הבינלאומיים, וקראה לאיפוק בים סין הדרומי. קנברה גם הפכה יותר ויותר קולנית בביקורת שלה על מאמציה של סין לצבור השפעה בקרב מדינות האיים באוקיינוס השקט.

"בהחלט העליתי את האינטרסים שלנו באוקיינוס השקט, כמו גם נושאים אחרים כולל זכויות אדם", הוסיף אלבניזי. "העלתי את סוגיית ההבטחה שהתערבות זרה היא אינה מקובלת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"התגעגעו הביתה"

בתחום המסחר, לעומת זאת, סין ואוסטרליה הצליחו לשפר את יחסיהן. בשיאו של המשבר בין המדינות ב-2020, בייג'ינג הטילה מכסים בשווי מיליארדי דולרים על פחם, עצים, יין, שעורה, בקר ולובסטר אוסטרליים. רובם הוסרו מאז.

לי, שביקר גם בניו זילנד לפני הגעתו לאוסטרליה, צפה אתמול בפנדות בגן החיות בעיר אדלייד שבדרום אוסטרליה וסעד ארוחת צהריים בכרם היסטורי בפאתי העיר שנפגע מהסנקציות של סין.

הוא אף הודיע שסין תשאיל פנדות חדשות ו"מקסימות" שיחליפו את הזוג הפופולרי וואנג וואנג ופו ני בגן החיות של אדלייד, כחלק מ"דיפלומטיית הפנדות" המסורתית של סין. הפנדות הוותיקות של אדלייד, שלא הצליחו להביא צאצאים מאז הגעתן ב-2009, יחזרו לסין עד סוף השנה.

"אני מניח שהן כנראה התגעגעו מאוד לביתן", אמר ראש ממשלת סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully