וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 עולי רגל מירדן מתו ממכת חום בטקס החאג' בסעודיה

בעמאן אמרו כי 17 עולי רגל נוספים מוגדרים נעדרים ונעשים חיפושים אחריהם. במקביל, הסהר האדום האיראני אמר כי חמישה איראנים מתו במהלך העלייה לרגל, אך לא פירט כיצד. הממלכה חווה גל חום כבד בימים האחרונים, וממליצה למתפללים להימנע משהייה בחוץ בשעות החמות של היום

עולה רגל לוגם מים במסגרת טקסי העלייה לרגל, מינא סעודיה, 16 ביוני 2024. רויטרס
עולה רגל לוגם מים במהלך החאג' בערב הסעודית, אתמול/רויטרס

לפחות 14 עולי רגל ירדנים מתו מחום במהלך העלייה לרגל בחאג' בערב הסעודית - כך אמרו אתמול (ראשון) גורמים רשמיים.

משרד החוץ הירדני הודיע כי 14 מאזרחי הממלכה מתו "לאחר שסבלו ממכת שמש עקב גל החום הקיצוני" ו-17 נוספים דווחו כנעדרים ונערכים חיפושים אחריהם. בהצהרה של משרד החוץ הירדני נמסר שהוא פועל בתיאום עם הרשויות הסעודיות על נהלי הקבורה או ההובלה של גופות המתים, בהתאם לרצון משפחותיהם.

במקביל, הסהר האדום האיראני הודיע שחמישה עולי רגל איראנים מתו במהלך החאג', אך לא ציין כיצד.

החאג' הוא אחד מהמפגשים ההמוניים הגדולים בעולם, עם יותר מ-1.8 מיליון עולי רגל השנה, על פי גורמים סעודיים. עם זאת, יש לו היסטוריה של אסונות קטלניים, כולל רמיסות המוניות למוות ושריפות אוהלים, אולם לרוב האתגר העיקרי נובע מהחום העז בממלכה.

הטמפרטורות הגיעו בימים האחרונים ליותר מ-46 מעלות, מה שהופך רבים מהטקסים המתבצעים בחוץ וברגל למאתגרים במיוחד עבור המבוגרים.

ראש הרשות המטאורולוגית הסעודית, איימן גולאם, הזהיר בשבוע שעבר כי הטמפרטורות במכה ובמדינה, שתי הערים הקדושות לאסלאם, יהיו גבוהות במעלה וחצי עד שתי מעלות מהממוצע. סוכנות העיתונות הסעודית הרשמית דיווחה שבמרכז טיפולים ליד הר ערפאת נרשמו 225 מקרים של לחץ חום.

"זה מפרך פיזית, אבל זה מאוד טעון מבחינה רוחנית", אמרה נרון חאן, עולת רגל קנדית, לסוכנות הידיעות הצרפתית. היא הוסיפה כי במהלך חלק מהטקסים, היא הייתה ב"איזושהי מצב של תשישות חום".

גורמים רשמיים סעודים אומרים שכחלק מאמצעי הפחתת החום, הם הקימו אזורים מפוקחים רבים. הם מחלקים מים ומייעצים לעולי הרגל כיצד להגן על עצמם מפני השמש.

משרד הבריאות הסעודי גם ייעץ לעולי הרגל לשתות מים ולהימנע משהייה בחוץ בשעות החמות ביותר של היום, בין 10:00 ל-16:00.

בשנה שעברה, לפחות 240 בני אדם מתו במהלך החאג', שלפי האסלאם כל אדם חייב לעשות לפחות פעם אחת בחייו. ב-2015 נמחצו למוות יותר מ-2,000 בני אדם במהלך האסון הקטלני ביותר שידע החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully