וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול סינוואר אולי ירומם את האגו לאחדים, אבל יביא לאלף סינווארים אחריו

אמל אסעד

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 2:00

רפיח היא רק דוגמה אחת לכך שישראל לא פסחה ולו על טעות אחת בניהול המלחמה. סינוואר יודע שכיבוש רפיח ישרת את מטרותיו - אלפי נשים וילדים שייקברו מול ההריסות, ועשרות חיילים הרוגים בסימטאות. בהיעדר מדיניות, יש לעשות הכול לעצור את המלחמה שאינה מובילה לשום מקום

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי ברפיח, 12 ביוני 2024/דובר צה"ל

החל מ-7 באוקטובר ועד היום הזה, ממשלת ישראל פסחה ולו על טעות אחת בניהול המלחמה, ורפיח היא רק דוגמה אחת לכך. יחיא סינוואר, בדיוק כמו נתניהו, סמוטריץ ובן גביר, רוצים כל אחד מסיבותיו שלו שצה"ל ייכנס לרפיח וינסה לכבוש את העיר.

ההבדל הוא בכך שחמאס ערוך ומוכן לקבל את פני הצבא שלנו, יותר מאשר אנחנו מוכנים למבצע הזה.
סינוואר יודע שאלפי ילדים ונשים שייקברו תחת ההריסות מהפצצות חיל האוויר מול מצלמות העולם, ועשרות חיילי צה"ל הרוגים בסימטאות רפיח ממטענים ומצלפים שמחכים להם, ישרתו אותו ואת מטרותיו.

אצלנו, מקבלי ההחלטות, ואלה שצורחים להם ולנו מעל גלי האתר על ניצחון מוחלט, יודעים שבמקרה הטוב הם ישיגו את ראשו הלא חשוב של סינוואר, ושזה ייחשב לניצחון מזהיר, גם אם הוא יבוא על חשבון חייהם של החטופים, שמן הסתם ימותו עוד לפני תום המבצע.

כל מלחמה או מבצע שאין בסופם או במקביל להם פעילות מדינית הממנפת את ההישגים הצבאיים, נידונו מראש לכישלון. חיסול סינוואר ירים את האגו לאותם אנשים בצד הישראלי, אבל הוא יוליד עוד אלף סינווארים אחריו, ואף קיצוניים ממנו.

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023. רויטרס
ראשו לא חשוב. יחיא סינוואר/רויטרס

היינו בכל הסרטים האלה. כבר ביצענו מהלכים מלחמתיים ו"ניצחנו" בהם, אך המצב חזר במהרה לקדמותו, ואף החריף מבחינת ההתנגדות והמאבק נגדנו. לכן כל כניסה וניסיון לכיבוש רפיח יועיל לחמאס ויזיק לנו במידה רבה מאוד. נאבד חיילים ונאבד את החטופים.

בדרך שהממשלה מובילה והובילה עד כה את המלחמה, גם בעוד שמונה חודשים של לחימה והרס לא נשיג אף לא מטרה אחת ממטרות המלחמה כפי שהן הוגדרו על ידי הממשלה. יתרה מזאת - בכל מקום שהיינו, נלחמנו הרסנו וחיסלנו את אנשי חמאס, באו אחרים קיצוניים יותר. בהיעדר שליטה של גורם אחר הם שולטים היום, וממשיכים לירות על ישובי הדרום. כך יקרה אחרי שניכנס לרפיח ונצא משם, ולא חשוב את מי מאנשי חמאס נהרוג וכמה יחוסלו. כך קרה בכל המבצעים והסבבים שעשינו בעזה וכך קרה כשיצאנו מדרום לבנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רסיס שפגע במיכל דלק גרם לשריפה במחנה הפליטים ברפיח.27 במאי 2024. רויטרס
בכל מקום שבו נלחמנו וחיסלנו אנשי חמאס, באו אחרים קיצוניים יותר. ההרס ברפיח/רויטרס

חכמים ממני, דוגמת הגנרל הפרוסי קרל פון קלאוזביץ, אמרו שהמלחמה אינה אלא המשך המדיניות באמצעים אחרים. אך בהיעדר מדיניות, כפי שקורה במחוזותינו מזה שנים, הופכת המלחמה להיות מטרה בפני עצמה, וזו טעות שנשלם בעבורה מחיר כבד מאוד באבדות, בכישלון ההרתעה, בכבוד הלאומי, בבידוד עולמי, ובשינאה תהומית של דורות של קורבנות המלחמה הזו בעזה.

כי במלחמות אין מנצחים - יש מפסידים ויש מפסידים יותר ומבחינת ישראל במלחמה הזו אנחנו מפסידים הרבה הרבה יותר. ולכן היום יש לעשות הכל כדי לעצור את המלחמה הזאת, שאינה הולכת לשום מקום, ולהחזיר את החטופים - כל החטופים - בכל מחיר ולא בשלבים.

הכותב הוא תא"ל (במיל'). שירת 26 שנים בצה"ל, בתפקידו האחרון שימש מפקד מינהלת התיאום והקישור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully