וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט שלפני הסערה? צה"ל מגביר את מוכנותו למלחמה, בלי קשר להיקף פעילות חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 10:11

על פי ההערכות, חיזבאללה צמצם אתמול את היקף התקיפות על העורף בגלל חג הקורבן, ולא מסיבות אחרות. גורמי ביטחון אמרו שתושבי דרום לבנון מגבירים את הלחץ על הארגון לאפשר להם לשוב לבתיהם. בצפון נמצאים בדריכות שיא, ובישראל יידרשו בקרוב להכריע אם לצאת למתקפה רחבה

תקיפות בדרום לבנון/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה צמצם בימים האחרונים את היקף התקיפות על העורף הישראלי בגלל חג הקורבן, ואין להסיק מכך מסקנות אחרות. צה"ל מוסף לתקוף יעדים בדרום לבנון ללא קשר להיקף הפעולות של חיזבאללה.

בתחילת השבוע תקפו סוללות הארטילריה של עוצבת הגליל מהים ועד הר דב, באזורים שבהם פועלים חוליות חיזבאללה, אתרי שיגור ותשתיות טרור נוספות. כוחות צה"ל תקפו ביום ראשון מהאוויר ומהיבשה שישה מרחבים שונים משעות הבוקר ועד לשעה 20:00. בשעות 20:00-21:00 תקפו טייסי חיל האוויר ארבעה יישובים שונים בדרום לבנון - א-טייבה, כפר כילא, שקרא ומח'יבב.

מדי לילה מקיים מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין הערכת מצב עם מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, ויחד הם בוחנים מחדש את בנק המטרות, כולל המטרות החדשות שהתווספו, ומתרגלים את דרכי הפעולה לשני תרחישים: מתקפת פתע של חיזבאללה והחלטה של הדרג המדיני לצאת להתקפה על הארגון. בהתאם לכך הם מדייקים את מערך המטרות ואת החימושים במטוסים שנועדו להתקפה.

תקיפה בלבנון, 11 ביוני 2024. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
תקיפה בלבנון, 11 ביוני 2024/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

לדברי גורמי ביטחון, אזרחי דרום לבנון מפעילים לחץ על ראשי חיזבאללה לאפשר להם לחזור לבתיהם, כפי שמשתקף מהשידורים בערוצי טלוויזיה לבנוניים, ובהם גם ערוץ LBC הפופולרי. גורמי ביטחון טוענים שבארגון השיעי חוששים מאוד שהציבור הלבנוני יחזור אל הכפרים, ויראה את הנזק העצום שנגרם מהלחימה, ולכן ממהרים כבר עכשיו להציע פיצוי כספי לאלו שבתיהם ניזוקו. לפי הערכה בישראל, יותר מ- 10,000 מבנים ספגו נזקים בלבנון בחומרה של התמוטטות קיר, או גרוע מכך. לשם השוואה, בישראל ניזוקו מאות בודדות של בתים (כ-700) לפי נתוני מערכת הביטחון.

חיזבאללה הצהיר שכל עוד צה"ל נלחם ברפיח, הוא ימשיך לתקוף את העורף הישראלי, ומאחר שהלחימה העצימה מתקרבת לסיומה, יידרשו בישראל להכריע כיצד פועלים כלפי חיזבאללה - מתווה מדיני בתיווך אמריקני, שיביא להפסקת אש, המשך הלחימה, או מתקפה רחבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שריפה בגליל ליד גבול לבנון, 14 ביוני 2024. רויטרס
שריפה בגליל ליד גבול לבנון, 14 ביוני 2024/רויטרס

על רקע ההכנות למלחמה משולבת בצה"ל באוויר, הים והיבשה, הצהיר פיקוד הצפון כי הוא נמצא בכוננות ודריכות שיא. חטיבות מילואים ויחידות שהן חלק מתוכנית המתקפה עולות צפונה כדי לאשר תוכניות ולהתאמן עליהן (כולל יחידות שסיימו לחימה ברצועת עזה).

עוד הדגישו גורמי ביטחון כי החיסול של בכיר חיזבאללה, מפקד יחידת נאצר טאלב עבדאללה, הימם את צמרת הארגון השיעי. ואולם חרף המכה הקשה - הם לא שינו את דפוסי הפעולה. עבדאללה שהה בחפ"ק קדמי, שחשב שהוא סודי, ואמ"ן ופצ"ן לא זו בלבד שחשפו אותו, אלא תזמנו לעברו התקפה אווירית מדויקת. סיכולו הממוקד גרם לפגיעה מוראלית גדולה בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully