וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו טוען שלא ידע על ה'הפוגה ההומניטרית' בעזה. הוא משקר

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 16:22

האיש הרופס שמכהן כאן ראש ממשלה לא מסוגל לעמוד מאחורי שום החלטה בלי למצוא אשמים או סתם לשקר ולהעביר את האשמה לכתף אחרת. זה מגעיל עד כאב. וזה מסכן את המשך מאמץ הלחימה

נתניהו בישיבת הממשלה אחרי מבצע חילוץ החטופים: "הישג כביר"/רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

האיש הממשיך לשאת בתואר "ראש הממשלה" מיהר ליישר היום קו עם בנו הגולה והמטנף במיאמי, על חשבוננו, והצהיר ש"יש לנו מדינה עם צבא, ולא צבא עם מדינה". הוא טוען שלא ידע על ה"הפוגה ההומניטרית" שצה"ל הכריז ברצועה.
הוא שוב לא ידע.
הוא משקר.
כרגיל.

הנה הסיפור. במלואו:
כשצה"ל יצא לפעולה ברפיח, למרות ההתנגדות האמריקאית, הורה לו הדרג המדיני, ובעיקר ראש הממשלה, שנושא האספקה ההומניטרית לא ייפגע בגלל הפעולה. ההוראה היתה להתמקד במשאיות האספקה שנכנסות מכרם שלום ולהוכיח שזה יימשך כרגיל. שהלחימה לא תשפיע על זה.
כלומר, הוראה של נתניהו, טייק 1. ואכן: עשינו אין ספור הדגמות לכבוד האמריקאים על כל הדרכים שנשמור פתוחות כדי להמשיך להזרים משאיות.

מה שקורה בזמן האחרון הוא, שהסחורה מובאת לכרם שלום ונפרקת שם. משאיות מתוך הרצועה אמורות לבוא ולהעמיס. מדובר בסחורה של 1200 משאיות ביום. אלא מה? הם מפחדים. המשאיות מופעלות ע"י כל מיני ארגוני סיוע ומכיוון שכבר היו דברים (וסיכולים שגויים) מעולם, קצב החלוקה ירד מאוד. מכיוון שכולנו ממתינים לפסיקותיו של בית הדין הבינ"ל לצדק, בעקבות תביעת דרום אפריקה (אליה הצטרפה ספרד). מכיוון שהטענה העיקרית כרגע נגדנו היא שיש רעב בעזה, והטענה הזו הולכת וצוברת תאוצה.נוצר צורך "להוכיח" שאין רעב ושאנחנו עושים הכל כדי להמשיך את האספקה כסדרה.

בן כספית. ראובן קסטרו
בן כספית/ראובן קסטרו

במשרד המשפטים ובמשרד החוץ דואגים. אפילו מאוד. לצורך זה הועברה שוב הנחיה מהדרג המדיני לעשות הכל כדי להראות לעולם שאין רעב ושישראל יוצאת מגדרה כדי לאפשר לאספקה להגיע. זו הוראת הדרג המדיני, טייק 2.

מה זו ההפוגה ההומניטרית הזו? זה ציר תנועה אחד ויחיד שצה"ל הבטיח שלא יופצץ כל יום בין שבע בבוקר לשמונה בערב. סעו עליו, תעבירו את הציוד ולא תיפגעו. זה הכל. סה טו. זה קרה גם אתמול. אבל אתמול לא היתה הודעה לתקשורת. היום כן היתה. ועוד באנגלית. כדי להראות את זה לעולם. וזה הסיפור כולו. כי ברגע שיש הודעה לתקשורת, האיש הרופס שמכהן כאן ראש ממשלה לא מסוגל לעמוד מאחורי שום החלטה בלי למצוא אשמים או סתם לשקר ולהעביר את האשמה לכתף אחרת. הציר המאובטח לסיוע הומניטרי כלל לא משפיע על הלחימה ברצועה. בזמן שהוא נותר בטוח, צה"ל נלחם ומפציץ ברפיח, במחנות המרכז, בכל מקום שצריך.

על פניו, צה"ל בכלל לא צריך להוציא את ההודעות האלה. זה נושא הומניטרי. שמשרד החוץ יוציא. שמשרד המשפטים יוציא. שראש הממשלה יוציא. אבל אף אחד לא מוכן להוציא. כי זה להיות מטרה של מכונת הרעל הביביסטית, שכבר מזמן אינה בשליטה. נושכת גם את בעליה. ההודעה הוצאה באנגלית. כי הקהל שלה הוא קהל זר. הסיבה להוצאת ההודעה פשוטה: שנוכל להמשיך להילחם. שנמנע סנקציות בבית הדין הבי"ל. שנוכל להמשיך לקנות נשק ותחמושת בלי סנקציות. אבל ראש ממשלת ישראל, עלה נידף וגרורה חסרת אונים של בנו, מצטרף למקהלה. "לא ידעתי".
זה מגעיל עד כאב. וזה מסכן את המשך מאמץ הלחימה. שלא נדבר על מצבנו הבינלאומי הקורס.

אבל הי, ברדוגו עלול לכעוס. הילד המאובטח במיאמי עלול לצייץ עוד משהו נגד הצבא. אז "לא ידעתי".
מצ"ב: דוגמאות לערך של ההודעה באנגלית, מול הטריבונלים הבינלאומיים שדנים כעת בגורלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully