וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סמל יקיר יעקב לוי נפל באסון הנמר"ה ברפיח

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 12:04

סמל יקיר יעקב לוי הוא חלל צה"ל השביעי ששמו הותר לפרסום מהתקרית הקשה שבה נהרגו שמונה לוחמי הנדסה בפיצוץ מטען ברפיח. שמו של החלל הנוסף טרם הותר לפרסום

פעילות אוגדה 99 במרכז עזה/דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום היום (ראשון) כי סמל יקיר יעקב לוי, בן 21 מחפץ חיים, נפל באסון הנמר"ה ברפיח. יחד עם סמל יקיר יעקב לוי נפלו באסון ברפיח גם סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'ן; סמל אליהו משה צימבליסט, בן 21 מבית שמש; סמל איתי עמר, בן 19 מכוכב יאיר-צור יגאל; סמ"ר סטניסלב קוסטרב, בן 21 מאשדוד; סמ"ר אור בלומוביץ, בן 20 מפרדס חנה-כרכור וסמ"ר עז ישעיה גרובר, בן 20 מטל מנשה. כולם היו לוחמים בגדוד 601 בעוצבת עקבות הברזל (401). שמו של החלל הנוסף טרם הותר לפרסום ויפורסם בהמשך.

בצה"ל מתחזקת ההערכה שמחבל ירה טיל נ"ט לעבר הנמר"ה. עם זאת, ישנה אפשרות שהנגמ"ש עלה על מטען חבלה רב עוצמה שגרם לפיצוץ חומרי הנפץ שהיו עליו.

סמל יקיר יעקב לוי. דובר צה"ל
סמל יקיר יעקב לוי/דובר צה"ל

הרקע לאירוע החל בשישי בלילה סמוך לחצות, אז החלה התקפה של אוגדה 162 על שכונת תל סולטאן ברפיח. במסגרת תקיפה של חטיבה 401, פעל גדוד 424, שאליו סופחה פלוגה מגדוד 601 של חיל ההנדסה. בלחימה באזור נהרגו 50 מחבלים.

בסיום הפעולה נערכו הכוחות בחלק הצפון-מערבי של השכונה, אזור בו שוהים מחבלים רבים. מדובר באזור בנוי, עם שכונות חדשות של בתי קרקע. סמוך לשעה 05:00 החלו הכוחות לעבור עם טנקים ונגמ"שים בין הבתים שנכבשו וטוהרו לצורך שהות בהם.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully