וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הודיע על "הפוגה טקטית" בדרום הרצועה בכל יום בין השעות 8:00 ל-19:00

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 8:54

מטרתו של המהלך, שמתבצע לאחר דיונים בנושא עם האו"ם, להגדיל את היקף הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה. זה, קובע הפוגה טקטית מקומית של הפעילות הצבאית לאורך כל שעות היום באזור כרם שלום. בן גביר: "נמהלך לא הובא בפני הקבינט והוא מנוגד להחלטותיו"

תיעוד: מעברי קירות ששימשו את מחבלי חמאס בתוך בתי מגורים, 14 ביוני 2024/דובר צה"ל

צה"ל הודיע היום (ראשון) על הפוגה טקטית מקומית של הפעילות הצבאית בדרום רצועת עזה, בכביש המוביל מכרם שלום לכביש צאלח א-דין וצפונה, שתתקיים מעתה בכל יום בין השעות 08:00 בבוקר ל-19:00 בערב. זאת, למטרת הגדלת היקף הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה.

ההחלטה על המהלך, שהחל כבר אתמול, נקבעה בהמשך לדיונים שנערכו בנושא עם האו"ם, כמו גם עם ארגונים בין לאומיים נוספים. כמו כן, ההפוגה מגיעה בעקבות השתלטות צה"ל על מעבר רפיח, בעקבותיו עלה באופן משמעותי היקף הסחורות שעוברות דרך מעבר כרם שלום.

ציר ההפוגה ההומינטרית בדרום הרצועה. דובר צה"ל
ציר ההפוגה ההומינטרית בדרום הרצועה/דובר צה"ל

כמו כן, המהלך מתקיים לאחר שבעת האחרונה באה לידי ביטוי התנגדות של המצרים להעברת סחורות דרך בידוק ישראלי, שלבסוף נכנעו ללחץ והסכימו להעברת סחורה לרצועה בדרך זו. אולם, בתמורה, ובעקבות הלחץ האמריקאי שהלך וגבר, ישראל החליטה על יצירת הפוגות בלחימה כדי למנוע כאמור אפשרות של פגיעה בכוחות הסיוע. "צעד זה מתווסף לצעדים הומניטריים שננקטים מתחילת המלחמה, צה"ל ימשיך לתמוך במאמץ ההומניטרי בשטח", נמסר מצה"ל בהמשך להודעה.

בצה"ל הבהירו בהמשך כי אין הפסקת לחימה בדרום הרצועה, והלחימה ברפיח נמשכת. כמו כן, אין שינוי בהכנסת הסחורות לרצועה. הציר המוביל את הסחורות יהיה פתוח במהלך שעות היום בתיאום עם ארגונים בינ"ל, לשינוע הסיוע ההומניטרי בלבד.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: "מי שהחליט על 'הפוגה טקטית' לצורך מעבר הומניטרי במיוחד בשעה שטובי חיילנו נופלים בקרב הוא אוויל וכסיל שאסור לו להמשיך להיות בתפקידו. לצערי מהלך זה לא הובא בפני הקבינט והוא מנוגד להחלטותיו. הגיע הזמן לצאת מהקונספציה ולהפסיק את הגישה המטורללת וההזויה שרק מביאה עלינו עוד הרוגים ונופלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
איתמר בן גביר  בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
"הגיע הזמן לצאת מהקונספציה". בן גביר/ראובן קסטרו

גורם ביטחוני אמר לוואלה: "המהלך נעשה נוכח הטענות החוזרות ונשנות של הקהילה הבינלאומית באשר לטענות ההרעבה. בשבועות האחרונים ננקטו מהלכים יזומים על מנת לאפשר את איסוף תכולת 1,000 המשאיות הממתינות בצד העזתי של מעבר כרם שלום על מנת לאפשר את איסוף הסיוע, אולם האו"ם, שממשיך להיות האחראי הבלעדי על התופעה ואינו מבצע את אחריותו כנדרש, ממשיך לאסוף רק כמות מזערית של משאיות. לכן, וכפועל יוצא, ישראל מבצעת מהלך יזום של הפוגה טקטית בצירים הרלוונטיים בכדי לאפשר את איסוף הסיוע ולמנוע את הטענות הרבות מצד הקהילה הבינלאומית להרעבה ברצועת עזה על רקע בית הדין ב-ICJ".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully