וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם העשירית: ד"ר יולנדה יבור נעצרה במחאה בקיסריה

עודכן לאחרונה: 15.6.2024 / 10:20

המחאה התקיימה סמוך למעון משפחת נתניהו, לשם הגיעה יבור, מבולטות המחאה במחוז, לאחר ארבעים ימים בהם הורחקה מהפעילות. "נעצרה רק כי היא חביבת השוטרים", "משטרת חדרה בשיאה"

מעצרה של ד"ר יולנדה יבור. 14 ביוני 2024/יואב איתיאל

חמישה בני אדם עוכבו הלילה (שישי) סמוך למעונה של משפחת נתניהו בקיסריה שם המפגינים קראו קראות בגנות ראש הממשלה והקימו רעש רב. ארבעה מהם נעצרו והועברו לתחנת חדרה שם נחקרו. ד"ר יולנדה יבור, מהבולטות במחאה בקיסריה, ששבה להפגין לראשונה בתום ארבעים יום של הרחקה, עוכבה ונעצרה זו הפעם העשירית, נחקרה והועברה לבית המעצר קישון. המשטרה אמרה כי הם מייחסת לארבעה עבירה של הפרת סדר. במוצ"ש, המשטרה צפויה להביא אותה ועצורים אחרים בפני שופט בבית משפט השלום בחיפה באם לא תשחרר אותם בתנאים שיקבע להם קצין, קודם לכן.

מטעם מערך עצורי המחאה ייעץ לעצורים עו"ד נעם משי שהביע תקווה כי כולם ישוחררו אלא שכאמור שעה קלה אחר כך כבר החליטה המשטרה להמשיך ולהחזיק את ד"ר יבור מאחורי סורג ובריח. לדברי מערך העצורים עו"ד משי ביקש לקיים למעוכבים שימוע טרם מעצר, כפי שקובע החוק, אולם הקצין הודיע שאין לו מה לדבר איתו כי כך החליט. "משטרת חדרה בשיאה", נמסר ממערך עצורי המחאה.

מפגיני מוקד קיסריה סבורים כי שוב מדובר במעצרי שווא. אחת המפגינות שהייתה במקום, גם היא דוקטור אשת אקדמיה, חוקרת מקורות ישראל, סיפרה כי "את יולנדה עצרו הערב ללא סיבה, בעצם רק בגלל סיבה אחת: היא ד"ר יולנדה יבור 'חביבת השוטרים'. היא עמדה לצידי בשטח ציבורי פתוח, החזיקה מגפון בידה, אך לא עשתה בו שום שימוש. עמדה בשקט במרחק מהשוטרים, לא דברה עם איש. עמדנו שתינו ואחזתי בידה ולפתע הגיחו לצידנו שלושה שוטרים ביניהם שוטרת, אליהם הצטרפו עוד שוטרים משכו אותה ממני ולקחו. איש לא ענה לשאלתי למה. כשפניתי לפקד ניצן (שם משפחתו לא זכור לי) ושאלתי מה פשעה? לא השיב. הרי לא עשתה דבר. שנינו ידענו זאת. וכשאמרתי לו שפשעה היחיד הוא היותה יולנדה הסב את עיניו. הוא רק ממלא פקודות".

יולנדה יבור. ללא קרדיט, אתר רשמי
יולנדה יבור/אתר רשמי, ללא קרדיט

אלוף-משנה (מיל') שמי עטר תושב קיסריה בן 76, מקבוצת "לוחמי כיפור 73", מהלומי הקרב של המלחמה שהגיש תלונה במח"ש כנגד אלימות מפקד תחנת חדרה כלפיו ולאחרונה העיד בכנסת אודות כך - התעמת גם הוא עם השוטרים.

אל"מ מיל' שמי עטר לוואלה: "פקד ניצן הינדי, קלגס בשרות המשוגעת. עצר 5 אנשים מעצרי שווא. נתן הוראה לא לכרוז ברמקולים. לא כרזנו. צעקנו בקולנו. הודיע לנו שההפגנה לחוקית ושנתפזר תוך 5 דקות. פיזר אותנו. המשטרה מבצעת מהפכה בפועל. הסכנה שהמשטרה תשתלט לנו על החיים, בכלל זה חיסול ההפגנות, ממש בפתח. אין לנו דרך להתנגד לזה. הם מגיעים לבתים פרטיים דופקים בדלת, נכנסים, עולים לגג ולוקחים רמקולים. תולשים רמקולים ומקלות תופים מידיי אזרחים מפגינים. מעצרי שווא אלימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אחד המוחים בקיסריה מחוץ למשטרת חדרה. 14 ביוני 2024/ללא

"בבוא היום אני מקווה שמצפונם יתעורר והם יבינו כי הם משרתים את מחריבי המדינה וגם להם לא תהיה פה תקומה. אויבינו מבחוץ לא צריכים להרוג בנו, אנו משמידים עצמנו ביעילות רבה בחסות ממשלת החורבן והפשע".

הערב צפויה בקיסריה ההפגנה השבועית כנגד ממשלת נתניהו ובקריאה להשבת החטופים ומיד. בבית ראש הממשלה וסביבתו נערכות עבודות נרחבות לחידוש מערך המיגון במעון.

  • עוד באותו נושא:
  • מעצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully