וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר גיאוקרטוגרפיה: גם פרס מפסיד לשרון

7.1.2001 / 22:58

הפער בין ברק לשרון לשיא: 31 אחוזים; פרס מפסיד ב-13 אחוזים; 49 אחוז מתנגדים להסכם שלום לפי הצעות קלינטון ורק 29 אחוז תומכים בו

אם אהוד ברק נבהל מתוצאות הסקרים של סוף השבוע, קשה לדעת כיצד יגיב לסקר מכון גיאוקרטוגרפיה, שמתפרסם ביום ראשון בערב. על פי הסק, מוביל אריאל שרון בלא פחות מ-31 אחוזים על ברק. הוא זוכה ל-52 אחוזי תמיכה, לעומת 21 בלבד לברק. רק שבעה אחוזים טרם החליטו ו-20 אחוזים לא יצביעו או יטילו פתק לבן.

הנתונים האלו מדהימים עוד יותר כשמשווים אותם לסקר האחרון של גיאוקרטוגרפיה מלפני שבועיים: אז תמכו בברק 24 אחוזים ו-38 בשרון. 14 האחוזים שהוסיף שרון לעצמו באים בעיקר מקרב המתלבטים, ששיעורם יורד מ-17 אחוז לשבעה. עם זאת, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, פרופ' אבי דגני, מציין כי בקרב אנשי השמאל יש עליה משמעותית בתמיכה בשרון: לפני שבועיים הצהירו על תמיכה בו 15 אחוז, ועכשיו 23. ברק זוכה ל-37 אחוז מקולות המחנה שלו, ושני אחוזים בלבד מקרב מחנה הימין. על פי הסקר, האדישות במגזר הערבי נמשכת: 56 אחוז מהמצביעים לא יגיעו לקלפי או יטילו פתק לבן.

נתון מפתיע נוסף בסקר הוא שכיום, גם פרס מפסיד לשרון: הוא זוכה ל-38 אחוזי, לעומת 51 של שרון. ארבעה אחוזים לא החליטו ושבעה אחוזים לא יצביעו או יטילו פתק לבן. בקרב השמאל זוכה פרס ל-67 אחוזי תמיכה (לעומת 37 בלבד לברק) ובקרב הערבים ל-65, לעומת 27 לברק.

פרופ' דגני ערך מודל המשקלל את תוצאות הסקר כדי לבדוק את שיעור ההצבעה הצפוי במגזרים השונים. על פי מודל זה, 83.7 אחוז ממחנה הימין יצביעו בבחירות, לעומת 71.4 בלבד בשמאל, ו-49.6 במגזר הערבי.

עוד עולה כי שני שליש מהציבור – 66 אחוז – מאמינים כי לא ניתן להגיע להסדר עם הפלסטינים ללא ויתור על ריבונות בהר הבית, בחלקים מהעיר העתיקה ובלי לעקור אף התנחלות. כלומר: 66 אחוז מאמינים כי אם שרון יידבק בהצהרותיו, הוא לא יוכל להגיע להסכם.

לגבי הסכם שלום: 49 אחוז מהציבור יתנגדו להסכם על בסיס הצעת קלינטון ורק 29 אחוז יתמכו בו. 69 אחוז יתנגדו להסכם שיעביר לפלסטינים את הריבונות על הר הבית כולו, למעט הקטע המכונה "כותל הדמעות", כפי שדורשים הפלסטינים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully