וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר נגד המפכ"ל והיועמ"שית: "קשרו קשר כדי להפוך את השר לביטחון לאומי לעציץ"

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 18:15

בעקבות מכתב של הפרקליטות לבג"ץ, שבו היא קובעת שבן גביר הפר באופן בוטה את הדין כשהתערב בעבודת המשטרה, תקף בן גביר: מכתב שקרי שנועד לסכל את עבודתי ממניעים פוליטיים, אמשיך להתוות מדיניות למשטרה ולוודא שהיא מיושמת

"אם נתניהו ימשיך להוביל עסקה - נפרק את הממשלה"/לשכת השר איתמר בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב היום (שישי) למסמך ששלחה הפרקליטות לבג"ץ, שבו היא טוענת שהוא הפר את הדין והתערב בעבודת המשטרה באופן פסול. זאת לאחר שמפכ"ל המשטרה פירט במכתב ליועצת המשפטית מקרים שבהם התערב בן גביר לכאורה בעבודת המשטרה, בניגוד להוראת בג"ץ.

בתגובה כתב בן גביר: "המכתב השקרי של המפכ"ל ותשובת היועמ"שית לבג"ץ בעקבותיו, מוכיחים כי השניים קשרו קשר על מנת להפוך את השר לביטחון לאומי לעציץ ולסכל את עבודתו ותפקידו - מתוך מניעים פוליטיים. לא נאפשר להם זאת, ונפריך את טענותיהם השיקריות".

בן גביר הוסיף: "לאורך שנים, שרים מהימין התוו מדיניות אך לא וידאו שהיא מתממשת, וכך למעשה הפכו לעציצים. אני לא עציץ, ואני גם מוודא שהמדיניות מתממשת. אמשיך להתוות מדיניות למשטרה, ולוודא כי היא מיושמת - בהתאם למנדט הציבורי שקיבלתי ובהתאם לחוק".

איתמר בן גביר  בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
איתמר בן גביר בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024/ראובן קסטרו

במכתב הפרקליטות לבג"ץ נאמר: "האירועים המפורטים במכתבו של המפכ"ל מהווים, על פי המתואר במכתב, הפרה בוטה של הדין והתערבות פסולה של השר בעבודתה האופרטיבית של המשטרה. פעולותיו האמורות של השר היו אסורות לפני התיקון לפקודת המשטרה, הן עודן אסורות אחריו, והן מנוגדות להחלטות בית המשפט הנכבד".

במכתב ששיגר המפכ"ל קובי שבתאי לפרקליטות מוזכר מקרה שבו בן גביר פנה לניצב אבשלום פלד ולמפקד מחוז דרום אמיר כהן, בדרישה שלא יאבטחו את שיירות משאיות הסיוע לרצועת עזה, בטענה שמדובר במשימה צבאית. למעשה, בן גביר עקף את שבתאי אך הדבר נודע לו לאחר שהרמטכ"ל הרצי הלוי התלונן בפניו על חסימת המשאיות בידי פעילי ימין. לדברי שבתאי, כשהבהיר לשר כי המשטרה תאבטח את השיירות, בן גביר השיב כי "יהיו לכך השלכות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, מצעד הגאווה,ירושלים, 30 במאי 2024. רוני כנפו
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, מצעד הגאווה,ירושלים, 30 במאי 2024/רוני כנפו

שבתאי התייחס גם להרחקת השוטרים שהפעילו כוח כלפי חרדים שהגיעו להילולה במירון וכך כתב: "אתמול פעלה המשטרה בהר מירון להרחקת גורמים שניסו להתקהל במקום בניגוד לחוק ולצו אלוף הפיקוד. במהלך האירוע התרחשו מספר אירועים של הפעלת כוח על ידי שוטרים שהביאו לביקורת חריפה כלפי המשטרה. מאמצעי התקשורת התברר לי כי השר שוחח עם ממ"ז צפון ועם מפקד מג"ב וסיכם עם מפקד מג"ב על "השעיית" חלק מהשוטרים המעורבים. שיחה זו, התייחסה כאמור להתנהלות המשטרה באירוע קונקרטי, ישירות מול המפקדים וללא תיאום איתי וללא ידיעתי. בשולי הדברים אציין, כי הן לשר והן למפקד מג"ב אין סמכות להשעות את השוטרים, ודאי בטרם בירור האירוע ועל כן בתיאום עם מפקד מג"ב הנחיתי כי השוטרים לא יושעו אלא יורחקו מפעילת מבצעית עד לקיום בירור בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully