וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהרג ובל יעבור: על מה ישראל לא תתפשר במתווה לעסקה מול חמאס?

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 6:02

ארגון הטרור הציג עשרות שינויים מהותיים בהצעה הישראלית, שמקשות שוב על המשך המו"מ. גם הפעם ישראל מוכנה לבחון התגמשות בתנאים כמו מספר האסירים שישוחררו ומספר הימים של הפסקת האש. אולם במערכת הביטחון טוענים: הממשלה לא מתחייבת לסיים את המלחמה בטרם יושגו כל יעדיה

פעילות אוגדה 99 במרכז עזה/דובר צה"ל

במערכת הביטחון טוענים כי הממשלה לא מתחייבת לסיים את המלחמה בטרם יושגו כל יעדיה. זאת, חרף הפרסומים על פשרות מול חמאס במסגרת המתווה לעסקה לשחרור חטופים.

לפי הגורמים, הממשלה מתעקשת שיש ליישם את מטרות המלחמה: להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, לשחרר את כל החטופים, ולוודא שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל.

עוד טענו הגורמים כי לפי המתווה, ישראל תעמוד על כך שביצוע שלב ב' בו, כלומר הפסקת אש קבועה, יחל אך ורק לאחר שתושג הסכמה על תנאי הפסקת האש: "לא יאוחר מהיום ה-16, יחל מו"מ עקיף בין הצדדים על מנת לגבש הסכמה על התנאים ליישום שלב 2 להסכם זה". ישראל תעמוד על כך שתנאיה יתקבלו.

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023. רויטרס
יכולים לדרוש עד מחר. מנהיג חמאס ברצועת עזה, אפריל 2023/רויטרס

כפי שהוחלט בקבינט המלחמה, המתווה מאפשר לישראל לשמור על הזכות לחדש את הלחימה בכל עת ככל שישראל תתרשם כי המו"מ הוא עקר ומשמש רק למשיכת זמן.

הגורמים הוסיפו כי ישראל כן מוכנה לבחון התפשרות במספר האסירים שישוחררו תמורת כל חטוף, וכן בהיקף הימים של הפסקת האש, אך שומרת לעצמה את הזכות לפרוש מעסקה במידה וחמאס יפר את תנאיה. עוד מתעקשים כי חמאס לא יחזור למשול בעזה.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
על מה צה"ל לא יתפשר? לוחמי צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

בתגובה של חמאס למתווה העסקה הישראלית, הוא הציג דרישות לעשרות שינויים בה, כך לפי בכיר ישראלי. מדובר בהתניות מהותיות שמשנות את עקרונות ההצעה הישראלי והמתווה שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הציג ולא מאפשרות להתקדם לעבר עסקה.

עוד הוסיף כי יש הסכמה עם האמריקנים, המצרים והקטארים שהמטרה כעת היא להחזיר את חמאס למתווה המקורי שביידן הציג ועד אז ישראל לא תשלח שום משלחת לקהיר או לדוחא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully