וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל "קשריו עם שירות ביון זר": הוסרה מועמדות הישראלי לתפקיד שר בהולנד

13.6.2024 / 23:05

גידי מרקוסזוואר, שנולד בתל אביב, הוא חבר במפלגת החירות של וילדרס שתהיה הגדולה ביותר בקואליציה. הוא היה צפוי לכהן כסגן ראש הממשלה ולשנות את מדיניות ההגירה שבעבר כינה "פשע נגד העם ההולנדי" - אלם כעת כאמור, מועמדותו הוסרה

הבחירות לפרלמנט האירופי: ניצחון היסטורי לימין הקיצוני בצרפת/צילום: רויטרס

גידי מרקוסזוואר, חבר פרלמנט הולנדי שנולד בישראל, היה צפוי לכהן כשר ההגירה בממשלה הבאה - אולם מועמדתו הוסרה בשל "קשריו עם שירות ביון זר" - כך דיווחו הערב (חמישי) בכלי התקשורת בהולנד. מרקוסזוואר גם לא יוכל לכהן כשר ההגירה או בכלל כשר בממשלה. הנימוק הרשמי: "לא עבר את המיון הביטחוני לשרים חדשים של שירות הביון ההולנדי". הוא יוכל להמשיךלכהן כחבר בית הנבחרים.

מרקוסזוואר, חבר ותיק במפלגת "החירות" הימנית קיצונית בהנהגתו של חירט וילדרס, מחזיק בעמדות פרו-ישראליות, כמו וילדרס עצמו, והיה מעורב בשורת שערוריות בעבר. ב-2019 נאלץ לפרוש מקמפיין הבחירות בעקבות אזהרה של שירות ביטחון הפנים של הולנד, שלפיה הוא היה בקשרים עם סוכנות ביון זרה שבתקשורת ההולנדית דווח שהייתה המוסד. הדיווח הזה מעולם לא אושר.

הפוליטיקאי ההולנדי עבר בגיל צעיר מתל אביב לאמסטרדם יחד עם משפחתו. הוא שימש בעבר דובר של מפלגת הליכוד בהולנד לפני שהצטרף לפוליטיקה המקומית. מרקוסזוואר, בן ה-46, צפוי היה להוביל קו נוקשה מול ההגירה, שהיא אחת הסוגיות המרכזיות שבגינן רשמה מפלגתו את הישגה חסר התקדים בבחירות האחרונות. ב-2021 הוא כינה את מדיניות ההגירה הרשמית "פשע נגד העם ההולנדי".

גידי מרקוסזוואר, ישראלי שצפוי לכהן כשר ההגירה של הולנד. מפלגת החירות ההולנדית, אתר רשמי
גידי מרקוסזוואר, ישראלי שצפוי לכהן כשר ההגירה של הולנד/אתר רשמי, מפלגת החירות ההולנדית

בנוסף לתפקידו כשר ההגירה, הוא היה מיועד להיות אחד משלושה שרים שיחזיקו בתור סגן ראש הממשלה, שבמסגרתו הם מקבלים על עצמם חלק מאחריותו אם הוא נעדר או אינו יכול לתפקד.

הוא כאמור מחזיק בעמדות פרו-ישראליות, כמו וילדרס עצמו, והיה מעורב בשורת שערוריות בעבר. ב-2010 הוא קרא לחרם על חברי הקהילה היהודית שתמכו בדוח גולדסטון של האו"ם, שהאשים את ישראל בהפרות של החוק הבינלאומי במבצע "עופרת יצוקה" בעזה, וכינה "בוגדים מבפנים".

בראשות הממשלה החדשה בהולנד צפוי לעמוד מי שהוביל את הלוחמה בטרור, דיק שוף, כחלק מההסכמות בין מפלגת החירות לשותפותיה על הצבת גורם א-מפלגתי בתפקיד. כדי להקים ממשלה בהנהגת מפלגתו, הסכים וילדרס לוותר על ראשות הממשלה לאור היותו דמות שנויה במחלוקת בשל התבטאויותיו לאורך השנים נגד מוסלמים.

  • עוד באותו נושא:
  • הולנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully