וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבעיר חפצים והשחית ספרי קוראן": ביהמ"ש זיכה תושב יצהר לאחר שהוחזק שנה במעצר

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 22:41

במסגרת התפרעויות של יהודים בכפר עוריף שבשומרון בעקבות הפיגוע בתחנת הדלק ביישוב עלי, דור עובד הואשם בשורה של מעשי טרור. האישום התבסס על תיעודי מצלמות אבטחה, עדי ראייה ומסמכים. עו"ד מארגון חוננו: "התביעה לא הוכיחה את המיוחס לנאשם מעל לספר סביר"

התפרעויות של יהודים בכפר עוריף שבשומרון וקריעת ספרי קוראן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד זיכה היום (חמישי) את דור עובד, בן 31 מיצהר, שהואשם במעשי טרור במסגרת התפרעויות של יהודים בכפר עוריף שבשומרון והשחית ספרי קוראן לפני כשנה בעקבות הפיגוע בתחנת הדלק ביישוב עלי. עובד זוכה מעבירות חמורות של מעשה טרור והתפרעות שסופה נזק, מעשה טרור של היזקים מיוחדים ומעשה טרור של עלבון דת. זיכויו הגיע לאחר שהוחזק כשנה במעצר.

בכתב האישום שהוגש בחודש יולי 2023 נגד עובד על ידי פרקליטות מחוז מרכז ובתום חקירת שירות הביטחון הכללי והמשטרה, נכתב כי בחודש יוני אשתקד הגיע עובד עם אנשים נוספים לכפר עוריף באזור יהודה ושומרון ועימם החל להשליך ולהבעיר חפצים שונים בשטח פתוח. בשלב מסוים, נכנסו עובד ואנשים נוספים לתוך מסגד בכפר והחלו להרוס ריהוט, השליכו ספרי קודש לרצפה וניפצו חלונות. בהמשך נטען בכתב האישום כי עובד יצא מהמסגד עם כמה ספרי קוראן, קרע דפים מתוכם והשליכם לרצפה. בנוסף, יוחס לו כי מעשיו בוצעו ממניע דתי, לאומני או אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור, ותוך פגיעה חמורה בקודשי דת.

"נטען כי עובד תועד יוצא עם כלבו מהמסגד, אך לבסוף זוכה", 13 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"נטען כי עובד תועד יוצא עם כלבו מהמסגד, אך לבסוף זוכה", 13 ביוני 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ספרי הקוראן שהושחתו במסגד בכפר עוריף, 13 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ספרי הקוראן שהושחתו במסגד בכפר עוריף, 13 ביוני 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בבקשת המעצר עד תום ההליכים המשפטיים שהוגשה עם כתב האישום, צוין כי האישום התבסס על ממצאים רבים וביניהם תיעודי מצלמות אבטחה בהם נראה עובד בפנים גלויות משתתף בהתפרעות וקורע ספרי קוראן, עדי ראייה ומסמכים שהעידו עליו כי הוא בעלים של כלב שנצפה במהלך התיעודים. יתרה מכך, בחר לשמור באופן גורף על זכות השתיקה לאורך החקירה. עובד מחזיק בעבר פלילי עשיר של 13 הרשעות קודמות בגין ביצוע עבירות אלימות, עבירות ממניע גזעני, התפרעויות ועבירות כלפי שוטרים. הוא ריצה כמה עונשי מאסר בפועל כשהאחרון מביניהם היה בשנת 2022, אז ריצה 11 חודשי מאסר.

עורך הדין משה פולסקי, שייצג את עובד מטעם ארגון חוננו, מסר בתגובה להחלטה: "אנחנו מברכים על זיכוי הנאשם. כבר מלכתחילה בסמוך להגשת האישום טענו שאין ראיות בתיק הזה, וככל שהתיק יתנהל הנאשם יזוכה. למרבה הצער רק בשל העדר חלופת מעצר מתאימה, הנאשם שזוכה ריצה כשנה מאחורי סורג ובריח, כאשר היום לאחר ניהול הוכחות בבית המשפט המחוזי, כבוד השופטת דנה מרשק מרום קבעה כי התביעה לא הוכיחה את המיוחס לנאשם מעל לספק סביר, וכי ההגנה הצליחה לעורר בעיות מהותיות וכשלים בסיסיים הנוגעים לכל אחת ואחת מראיות התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully