וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדחה וירידה בדרגה: נגזר עונשו של סגן נ' - שירה למוות בשוגג בחבריו לסיירת אגוז

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 6:59

הסדר הטיעון, הושג בהסכמה בין התביעה הצבאית לבין סנגוריו של נ' - ולאחר גישור שהתקיים אצל האלוף אילן שיף. פרקליטן של המשפחות השכולות, מסר: "ההקלה של המשפחות עם הרשעתו של נ' ונטילת דרגותיו, משולבת עם תחושתן הקשה על אי לקיחת אחריות מצידו"

בווידאו: 3 חודשים אחרי האסון באגוז חיילי היחידה מבטיחים להמשיך את דרכם את אופק אהרון ואיתמר אלחרר/צילום: דו"צ ואמיר בוחבוט

בבית הדין הצבאי בית ליד הושג הסדר טיעון עם נ', קצין צה"ל שירה בשוגג לפני כשנתיים וחצי ברס"ן איתמר אלחרר ורס"ן אופק אהרון מסיירת אגוז וגרם למותם. לפי ההסדר, שהושג בהסכמה בין התביעה הצבאית לבין סנגוריו של נ', הקצין יודח ויורד בדרגתו. ההסדר התקבל לאחר גישור שהתקיים אצל האלוף אילן שיף, מי שהיה נשיא בית הדין הצבאי לערעורים - אולם נ' לא התנצל על מעשיו.

במהלך הדיון אמרה אורית אהרון, אמו של אופק, לנ' שהיה באולם: "עצם העובדה שלא מצאת לנכון להתנצל על הריגתם מעידה על האופי שלך".

אמו של איתמר אמרה שהם מבקשים שלא לאמץ את ההסדר: "לו רק היה מתנצל באמת, נתנו לו את האפשרות בשבוע הראשון חיבקנו אותו, כאילו לא די לנו בייסורים, הם נוספו ביתר שאת בימים האחרונים שבהם גובש כתב האישום בהסכמה שבאי כוחו של הנאשם מתעקשים על מילה ומילה".

האסון באגוז | אופק אהרון, איתמר אלחרר. דובר צה"ל
האסון באגוז | אופק אהרון, איתמר אלחרר/דובר צה"ל

הירי הטראגי בוצע בתחילת שנת 2022 במהלך שבוע אימונים של אגוז. נ' יצא בשעת לילה לבד ומלי לדווח למפקדים לחפש אחר אמצעי לראיית לילה שנגנב מהסיירת. בשל כך שנ' לא דיווח על יציאתו לשטח רס"ן אלחרר ואהרן עקבו אחריו וחשבו שהוא חשוד. בשלב הזה נ' נתקל בהם וירה בהם למוות.

עו"ד רן כהן רוכברגר, פרקליטן של המשפחות השכולות, מסר: "ההקלה היום של המשפחות השכולות עם הרשעתו של נ' בבית הדין הצבאי ונטילת דרגותיו, משולבת עם תחושתן הקשה על אי לקיחת אחריות אמיתית מצידו, כפי שהמשפחות ביטאו בכאבן בדיון. יהי זכרם של הלוחמים הגיבורים, רס"ן איתמר אלחרר ז"ל ורס"ן אופק אהרון ז"ל, ברוך".

מטעם עורכי דינו של נ', רס"ן (מיל) עו"ד רם ז'אן ורס"ן עו"ד יוסי אלבז מהסניגוריה הצבאית נמסר כי: בסיום הליך גישור ממושך שנערך, תוקן כתב האישום שיוחס במקור לנ', ושונתה העבירה לעבירה של חריגה מסמכות שאין בה קשר סיבתי בין מעשיו לבין מותם המצער של המנוחים, וכך גם הובהר במפורש היום מטעם הצדדים. מדובר באירוע טראגי וקשה לכל הדעות, המסתיים היום בהסכמות כוללות בהמשך להמלצות המגשר שבחן את כלל הטענות וההיבטים המורכבים. אנו משתתפים בצערן ובאובדן הכבד של משפחת אלחרר ומשפחת אהרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully