וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל בפנייה ליועמ"שית: בן גביר פנה ישירות לסגני כדי למנוע את שיירות הסיוע לעזה

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 21:49

פנייתו של בן גביר לפלד התגלתה במכתב ששלח שבתאי ליועמ"שית בו פירט על מקרים שהשר התערב בעבודת המשטרה בניגוד להחלטת בג"ץ. לדברי שבתאי, כשהבהיר לשר שהמשטרה תאבטח את השיירות, השיב כי "יהיו לכך השלכות". בן גביר: "היום יותר מתמיד, חשוב לעקר את תרבות השקר במשטרה"

המפכ"ל: אמשיך לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים פוליטיים למשטרה/קונטקט

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיש היום (חמישי) לוועדה למינוי בכירים את מועמדתו של ניצב אבשלום פלד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. ברקע ההמלצה של השר לוועדה, מוקדם יותר הערב פורסם כי בן גביר פנה ישירות לסגן המפכ"ל פלד כדי למנוע את אבטחת שיירות הסיוע לעזה.

פנייתו של בן גביר לפלד התגלתה במכתב ששלח שבתאי ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. במכתב פירט המפכ"ל על מקרים שבהם התערב השר בעבודת המשטרה בניגוד להחלטת בג"ץ שאוסרת עליו לחלק הוראות אופרטיביות. לדברי שבתאי, כשהבהיר לשר כי המשטרה תאבטח את השיירות, בן גביר השיב כי "יהיו לכך השלכות".

בן גביר פנה לפלד ולמפקד מחוז דרום אמיר כהן בדרישה שלא יאבטחו את שיירות משאיות הסיוע לרצועת עזה, בטענה שמדובר במשימה צבאית. למעשה, בן גביר עקף את שבתאי אך הדבר נודע לו לאחר שהרמטכ"ל הרצי הלוי התלונן בפניו על חסימת המשאיות בידי פעילי ימין.

איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
פנה ישירות לסגן המפכ"ל ניצב אבשלום פלד בדרישה שלא יאבטחו את שיירות משאיות הסיוע עזה. בן גביר ושבתאי/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90
מכתב של המפכ"ל קובי שבתאי ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה בשל התערבות השר לביטחון לאומי בעבודת המשטרה, 13 ביוני 2024. מתוך המכתב, צילום מסך
מכתב של המפכ"ל קובי שבתאי ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה בשל התערבות השר לביטחון לאומי בעבודת המשטרה, 13 ביוני 2024/צילום מסך, מתוך המכתב

שבתאי התייחס גם להרחקת השוטרים שהפעילו כוח כלפי חרדים שהגיעו להילולה במירון וכך כתב: "אתמול פעלה המשטרה בהר מירון להרחקת גורמים שניסו להתקהל במקום בניגוד לחוק ולצו אלוף הפיקוד. במהלך האירוע התרחשו מספר אירועים של הפעלת כוח על ידי שוטרים שהביאו לביקורת חריפה כלפי המשטרה. מאמצעי התקשורת התברר לי כי השר שוחח עם ממ"ז צפון ועם מפקד מג"ב וסיכם עם מפקד מג"ב על "השעיית" חלק מהשוטרים המעורבים. שיחה זו, התייחסה כאמור להתנהלות המשטרה באירוע קונקרטי, ישירות מול המפקדים וללא תיאום איתי וללא ידיעתי. בשולי הדברים אציין, כי הן לשר והן למפקד מג"ב אין סמכות להשעות את השוטרים, ודאי בטרם בירור האירוע ועל כן בתיאום עם מפקד מג"ב הנחיתי כי השוטרים לא יושעו אלא יורחקו מפעילת מבצעית עד לקיום בירור בנושא".

מוקדם יותר היום כאמור, הגיש השר את מכתבו ליו"ר הוועדה וכתב כי ניצב אבשלום פלד הומלץ לתפקיד זה על רקע איכויותיו והתאמתו לתפקיד, שכן, מדובר בקצין בדרגת ניצב במשטרת ישראל, המשמש כיום כסגן המפקח הכללי של המשטרה, בעל ניסיון עשיר, שמשרת בארגון מזה כ-39 שנים, בתפקידים משמעותיים ומגוונים". לסיום כתב: "אודה לך על בדיקת המועמדות בהקדם האפשרי, על מנת שאוכל להביא את המינוי לאישור הממשלה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב על הפרסום כי התערב בהחלטות המשטרה לכאורה: "היום יותר מתמיד, חשוב לעקר את תרבות השקר במשטרה. כשהמפכ"ל כותב שקיימתי שיחה עם סגן המפכ"ל הוא מסתיר שהשיחה התקיימה בעת שהוא היה בניתוח וסגן המפכ"ל מילא את מקומו... גם שאר הציטוטים והאירועים מסולפים וכוללים חצאי אמיתות ורק תמוה שקובי שבתאי (שבוועדת מירון טען שהזיכרון שלו פגום) נזכר 'לדווח' על האירועים כל כך הרבה זמן אחרי שהוא טוען שהם קרו וחודש לפני שהוא הולך הביתה. אגיב לבג"ץ על המכתב ועל שיטות העבודה של היועמ"שית שמדליפה, מתדרכת ומנסה להשפיע על שופטי בג"צ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully