וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע גאווה שתוכנן במוזיאון מגדל דוד בוטל. נציגת המקום: "העירייה מתקשה לקבל את קיומו"

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 20:14

מארגני המסיבה טענו, שהנציגה הודתה בפניהם שנאלצה לבטלה בשל לחצים שהופעלו על העירייה מצד גורמים חרדים. הם ערערו על כך לבית המשפט, שהורה למוזיאון לקיים את המסיבה מחר אף על פי כן. בעירייה הכחישו: "המוזיאון הונחה על הפסקת האירוע בשל בעיות בטיחות"

נציגת המוזיאון נגד מסיבת הלהט"ב: ראש העיר לא יכול לחיות עם זה"/ללא קרדיט

אירוע גאווה שהיה אמור להתקיים מחר במוזיאון מגדל דוד בירושלים, בוטל לאחר שעל העירייה הופעלו לחצים פוליטיים שלא לקיימו מצד גורמים חרדים - כך לדברי מארגני המסיבה, שטענו כי שמעו על כך מנציגת המוזיאון. "ראש העיר לא יכול לחיות עם זה", היא נשמעת אומרת בהקלטות עמה. בעקבות ערעור שהוגש לבית משפט השלום בעיר, הוחלט לאלץ את המוזיאון לקיים את האירוע.

לטענת מגישי הערעור, מארגני המסיבה זומנו לפני ימים אחדים לשיחה עם מנכ"לית מגדל דוד. בשיחה טענה בפניהם כי ישנם קשיים העולים מקיומו של האירוע במתחם המוזיאון, כפי שהועברו אליה הן על ידי העירייה והן על ידי משטרת ישראל.

כפי שנאמר להם, לשכת ראש העירייה "מתקשה לקבל את קיומו של האירוע" נוכח השם שניתן לו - "טיפולי הרמה". זאת בשל העובדה שיש גורמים בעירייה המתנגדים אידיאולוגית לקיום האירוע, וכי אף פורסם מכתב רבנים היוצא בחריפות נגדו.

מוזיאון מגדל דוד ירושלים המחודש. ריקי רכמן,
מוזיאון מגדל דוד ירושלים/ריקי רכמן

המרכז הרפורמי לדת ומדינה ועמותת בר קיימא לתרבות, שהגישו את הערעור, טענו כי המוזיאון החליט לבטל באופן חד צדדי את האירוע בניגוד להתחייבות בהסכם עמו, וזאת ימים ספורים לפני המועד בו נקבע. כמו כן טענו, כי בכך המוזיאון מפר את חוק איסור הפליה, ונסמך על "שיקולים זרים ופסולים, ופועלת בחוסר תום לב ובחוסר סבירות קיצוניים ובניגוד לחובתה לפעול בהגינות ולאור עקרונות הכבוד והשוויון המחייבים אותה ביתר שאת בהיותה תאגיד עירוני שהינו גוף דו מהותי".

בדיון בבית המשפט מתחה השופטת יעל ענתבי שרון ביקורת על המוזיאון, שמפר את החוזה שחתם לקיום האירוע. היא הוסיפה כי אם התנאים שהמשטרה הציבה לקיום אירוע יתקיימו, אין מניעה לקיימו. אף על פי כן, מנהלת המוזיאון הביעה חוסר נכונות לקיום המסיבה.

עם קבלת פסק הדין אמר עו"ד אורי נרוב, מנהל המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה:
"אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט שהורה למוזיאון מגדל דוד לקיים את הארוע המתוכנן למחר כפי שהתחייב. בית המשפט דחה את כל התירוצים של המוזיאון שניסו להסוות התנהלות הומופובית ומפלה כלפי הקהילה הגאה. יש שופטות בירושלים. יש בירושלים מקום לכולם וכולן, ללא קשר לנטייתם המינית. אנחנו במרכז הרפורמי נמשיך לעמוד לצד הקהילה הגאה במאבקה לשוויון זכויות".

יונתן ולפר, יו"ר הבית הפתוח מסר: "בבית המשפט נחשף היום שהחלטת המוזיאון הגיעה בחוסר תום לב. הטיעונים שהוצגו היו מביכים והיה ניכר שהשופטת לא התרשמה מניפנופי הידיים. במהלך הדיון עברו סעיף סעיף על דרישות המשטרתית, והוכחנו שאין שום מניעה לקיום האירוע. מצפים בקוצר רוח לפסק הדין שיחייב את קיום האירוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מכתב בנוגע לאירוע גאווה בירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתב שנשלח לראש העיר בבקשה לבטל את אירוע הגאווה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתב בנוגע לאירוע גאווה בירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתב ששלחה המשטרה בעניין קיום האירוע במקום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מעיריית ירושלים נמסר: "לאמירות המתוארות אין כל אחיזה במציאות. מוזיאון מגדל דוד קיבל הנחיה ממפקד מרחב ציון במשטרת ירושלים על הפסקת כלל האירועים במקום לאלתר וללא קשר לאירוע המדובר, בשל בעיות בטיחות שהתרחשו לאחרונה. לאור זאת, אירועים שאמורים היו להתקיים בקרוב, ובהם המסיבה הנ"ל, נדחו. עיריית ירושלים תכבד את החלטת בית המשפט ותפעל על פי הוראות פסק הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully