וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגירה הבא של הולנד: ישראלי שנחשד בעבר בקשר עם המוסד

גידי מרקוסזוואר, שנולד בתל אביב, הוא חבר במפלגת החירות של וילדרס שתהיה הגדולה ביותר בקואליציה. הוא אף צפוי לכהן כסגן ראש הממשלה ולשנות את מדיניות ההגירה שבעבר כינה "פשע נגד העם ההולנדי". ב-2010 הוא פרש מקמפיין בחירות בשל חשד לקשרים עם סוכנות ביון זרה

הבחירות לפרלמנט האירופי: ניצחון היסטורי לימין הקיצוני בצרפת/צילום: רויטרס

גידי מרקוסזוואר, חבר פרלמנט הולנדי שנולד בישראל, צפוי לכהן כשר ההגירה בממשלה הבאה - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.

מרקוסזוואר, שעבר בגיל צעיר מתל אביב לאמסטרדם יחד עם משפחתו, הוא חבר ותיק במפלגת החירות הימנית קיצונית בהנהגתו של של חירט וילדרס, שזכתה ברוב הקולות בבחירות לפרלמנט בשנה שעברה. הוא שימש דובר של מפלגת הליכוד בהולנד לפני שהצטרף לפוליטיקה המקומית.

מרקוסזוואר, בן 46, צפוי להוביל קו נוקשה מול ההגירה, שהיא אחת הסוגיות המרכזיות שבגינן רשמה מפלגתו את הישגה חסר התקדים בבחירות האחרונות. ב-2021 הוא כינה את מדיניות ההגירה הרשמית "פשע נגד העם ההולנדי".

בנוסף לתפקידו כשר ההגירה, הוא מיועד להיות אחד משלושה שרים שיחזיקו בתור סגן ראש הממשלה, שבמסגרתו הם מקבלים על עצמם חלק מאחריותו אם הוא נעדר או אינו יכול לתפקד.

גידי מרקוסזוואר, ישראלי שצפוי לכהן כשר ההגירה של הולנד. מפלגת החירות ההולנדית, אתר רשמי
גידי מרקוסזוואר, ישראלי שצפוי לכהן כשר ההגירה של הולנד/אתר רשמי, מפלגת החירות ההולנדית

הוא מחזיק בעמדות פרו-ישראליות, כמו וילדרס עצמו, והיה מעורב בשורת שערוריות בעבר. ב-2010 הוא קרא לחרם על חברי הקהילה היהודית שתמכו בדוח גולדסטון של האו"ם, שהאשים את ישראל בהפרות של החוק הבינלאומי במבצע "עופרת יצוקה" בעזה, וכינה "בוגדים מבפנים".

באותה שנה, הוא פרש מקמפיין הבחירות בעקבות אזהרה של שירות ביטחון הפנים של הולנד, שלפיה הוא היה בקשרים עם סוכנות ביון זרה. הוא לא נקב בשמה, אך בתקשורת ההולנדית דווח שהיה זה המוסד אם כי זה מעולם לא אושר.

בראשות הממשלה החדשה בהולנד צפוי לעמוד מי שהוביל את הלוחמה בטרור, דיק שוף, כחלק מההסכמות בין מפלגת החירות לשותפותיה על הצבת גורם א-מפלגתי בתפקיד. כדי להקים ממשלה בהנהגת מפלגתו, הסכים וילדרס לוותר על ראשות הממשלה לאור היותו דמות שנויה במחלוקת בשל התבטאויותיו לאורך השנים נגד מוסלמים.

  • עוד באותו נושא:
  • הולנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully