וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ש מרומא העתיקה: צה"ל נלחם בחיזבאללה בעזרת בליסטראות בוערות וחץ וקשת

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 18:25

במהלך יותר משמונה חודשי לחימה פיתחו בצה"ל כמה שיטות כדי לשרוף את הצמחייה לאורך הגבול, המשמשת את פעילי חיזבאללה כמקום מסתור לשיגור פצמ"רים, הפעלת רחפנים ומעבר בין תאי שטח. שיטה אחת, הנחשפת כאן בסרטון, היא הטלת בליסטראות בוערות וירי בחץ וקשת

חיילי צה"ל מיידים בליסטראות בוערות ללבנון/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הצמחייה העבותה שבחסותה מסתתרים פעילי חיזבאללה באזור דרום לבנון היתה בעיה מבחינת צה"ל כבר במלחמת לבנון השנייה. הוא התקשה לשרוף את הצמחייה באזור הגבול, שבו בנו פעילי חיזבאללה את מה שכונה באותה תקופה "שמורות הטבע", שכללו מערכים תת קרקעיים ובהם חמ"לים, אתרי שהייה לפני התקפה, בורות שיגור ועוד.

במלחמה הנוכחית, במהלך יותר משמונה חודשי לחימה, פיתחו בצה"ל כמה שיטות כדי לשרוף את הצמחייה לאורך הגבול. לפי טענות בלבנון, בחלק מהמקרים השתמשו בצה"ל בחימוש ייעודי, בהזרמה של חומר דליק באמצעות צינורות.

חייל צה"ל יורה בחץ וקשת בגבול לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחת מהשיטות שנחשפת כעת בסרטון היא הטלת בליסטראות טבולות בחומר דליק מעבר לחומה. בתיעוד נוסף שצבר תאוצה ברשתות החברתיות, נראים חיילים יורים גם חיצים בוערים באמצעות קשת. בצה"ל סירבו להגיב על כך. יודגש שפעילי חיזבאללה מוסיפים להשתמש בצמחייה בדרום לבנון כמקום מסתור לשיגור פצמ"רים, טילי נ"ט, צלפים והפעלה של רחפנים, והצמחייה מאפשרת שהייה ומעבר בין תאי שטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully