וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתלי בנט חוזר לפוליטיקה? "היום יותר מתמיד - המציאות מחייבת הנהגה מאחדת"

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 14:53

במלאות שלוש שנים מאז כניסתו של נפתלי בנט לתפקיד ראש הממשלה, הוא פנה היום לציבור וקרה לאחדות בעם, וטוען "ממשלת החירום הוכיחה שאפשר להוציא את ישראל מהבוץ". השר שיקלי ענה לו בתגובה: "הפרת את שבועתך למאות אלפי בוחריך"

בווידאו: ישיבת הממשלה האחרונה של בנט כראש הממשלה/מערכת וואלה!

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט כתב היום (חמישי) במכתב פתוח: "היום לפני שלוש שנים נשבעתי אמונים כראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל. במשך קצת יותר משנה שירתתי אתכם אזרחי ישראל כשעמדתי בראשה של ממשלה שעד לאותו רגע הייתה נראית בלתי אפשרית. אחרי ארבעה סבבי בחירות, מגיפת קורונה, משבר כלכלי, מאות אלפי מובטלים ומדינה שנמצאת בשיתוק - שרים משמאל ומימין החליטו לשים בצד את כל המחלוקות ולהתכנס ביחד למען הצלת מדינת ישראל".

"בשנה הזו, יחד עם חבריי, הזנקנו את ישראל קדימה, המדינה חזרה להיות מנוהלת. הממשלה השיבה את האמון לציבור ככזו ששמה בראש מעייניה את האזרחים. דאגנו לכל אזרחי ישראל, ולא העמדנו מגזר אחד לפני האחר, ידענו להגיע בינינו לפתרונות גם ברגעי מחלוקת. אמנם שילמתי מחיר אישי ומשפחתי כבד, אך בשנה אחת הספקנו מה שממשלות אחרות לא מספיקות בארבע שנים, כי עבדנו ביעילות, ובעיקר- עבדנו ביחד למענכם".

נפתלי בנט בטקס חניכת בית תנועת פנימה, לוד, 14 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"שילמתי מחיר אישי ומשפחתי כבד, אך הספקנו מה שממשלות אחרות לא מספיקות בארבע שנים". נפתלי בנט/ראובן קסטרו

עוד הוסיף בנט כי היה גאה בהקמת ממשלת החירום והיא הייתה הכרחית באותם ימים. "היא הוכיחה שאת ישראל אפשר להוציא מהבוץ, ואפילו במהירות, אם רק נהיה ביחד ונעבוד ביחד, ברצון טוב ובשיתוף פעולה".

"היום יותר מתמיד, המציאות הבלתי נתפסת בה אנו חיים מאז השבעה באוקטובר מחייבת הנהגה שיודעת לאחד את העם ולעשות את הדבר הבסיסי ביותר שצריכה לעשות ממשלה: לשים את האינטרס של מדינת ישראל לפני כל שיקול אחר, לפעול בתבונה מול הקהילה הבינלאומית, להכניס את כל חלקי העם למעגל השירות ולנהל את המערכה עם מטרות ברורות עד להכרעת אויבינו".

"אני מדבר עם אזרחים רבים שנמצאים בייאוש אמיתי. אנשים רבים נמצאים בחרדה קיומית למדינת ישראל, וחשוב לי לומר לכם, שגם עכשיו, כשהכל נראה בלתי אפשרי זה כן אפשרי. עשינו זאת אז, ואפשר לעשות זאת שוב. מתוך התהום והכאב העצום התגלה בקרבנו אור גדול של לוחמים אמיצי לב ואזרחים אכפתיים. עם ממשלה מקצועית, מנהיגות אמיתית ואחדות בינינו - זה אפשרי, והרבה יותר מהר ממה שחושבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עמיחי שיקלי בכנס -ג'רוטזלם פוסט 2024. מארק ישראל סאלם, אתר רשמי
"הפרת את שבועתך למאות אלפי בוחרים". השר עמיחי שיקלי/אתר רשמי, מארק ישראל סאלם

השר עמיחי שיקלי, לשעבר חבר מפלגתו של נפתלי בנט, מיהר לתקף. היום לפני שלוש שנים הפרת את שבועתך למאות אלפי בוחרים שלא להקים ממשלה עם מי שתומכים בתביעת קציני צה"ל בהאג, שלא להיות שותף לחרם על מפלגת הימין הגדולה ביותר, שלא להקים ממשלה עם מפלגה אסלאמיסטית מסוכנת. ‏הפרת גם את השבועה שלא לדרוש את ראשות הממשלה עם פחות מעשרה מנדטים.

‏שיקלי ממשיך לבקר את התנהלות ממשלת בנט. "אחרי שני כטבמ"ים שירה חיזבאללה חתמתם על הסכם כניעה מביש, תוך וויתור על הגבול הימי ומשאבי אנרגיה פוטנציאלים. ‏נכנעת ללחצי הממשל האמריקאי, ולמעשה פירקתם את הסכמי אברהם תוך השבת הסוגייה הפלסטינית למרכז הזירה. הכנסתם עשרות אלפי פועלים עזתים ללא שום פיקוח והתגאתם בזה. ‏נמנעת מסיכול בכירי חמאס מחשש שהממשלה תפורק. לראשונה במבצע צבאי נמנעתם לחלוטין מפגיעה בחמאס מתוך הנחה שהוא שחקן רציונאלי שחותר לרגיעה".

"‏יש הרבה מה לתקן ולשפר אין ספק. המלחמה הזו קשה ומורכבת, תולדה של תהליכי עומק מאוסלו, עבור לנסיגה מלבנון ומגוש קטיף. ‏היא מתנהלת תחת לחץ בינלאומי שכמותו לא ידענו מעולם אבל נהיה ישרים, לו לפיד היה עכשיו ראש ממשלה שנינו יודעים שספק אם הייתה פעולה קרקעית עצימה בעזה, בוודאות לא הייתה פעולה ברפיח, וכנראה הייתם צועדים יחד עם בלינקן עסקת כניעה. תחסוך מאתנו את פוזת האביר על הסוס הלבן, הונית ושיקרת מאות אלפים והתיישבת אך ורק מכוח סחיטה ורמייה בכיסא ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully