וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נועה שאלה אם אמא שלה בחיים": לוחמי הימ"מ משחזרים את חילוץ החטופים

13.6.2024 / 18:00

שבוע למבצע שהסתיים בחילוצם של 4 חטופים, לוחמי הימ"מ מספרים בריאיון לוואלה על הפעולה תחת אש, רכב המילוט שנתקע, הדברים הראשונים ששאלה נועה ארגמני והפרידה מחברם לצוות ארנון זמורה שנפל במבצע: "הוא אמר שזו המשימה הכי ערכית וחייבים להחזיר את החטופים בכל מחיר"

לוחמי הימ"מ שהשתתפו במבצע חילוץ החטופים מדברים/ניב אהרונסון, דובר צה"ל

שבוע חלף מאז נועה ארגמני, אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ג'אן ושלומי זיו חולצו משבי חמאס במבצע משותף לימ"מ, שב"כ וצה"ל מלב מחנה נוציראת שבמרכז רצועת עזה. בריאיון לוואלה משחזרים שלושה מלוחמי הימ"מ שהשתתפו במבצע את רגעי החילוץ, ההסתבכות בעקבות רכב המילוט שנתקע בדרך, הדברים הראשונים ששמעו מנועה ארגמני ועל חברם לצוות, רב פקד ארנון זמורה, שנפל בקרב.

"ברגע שפרצנו את הדלת בדירה איפה שנועה הוחזקה, הותקלנו ב-3 מחבלים שם ונטרלנו אותם מהר ובתוך שניות הגענו לחדר של נועה", מתאר לוחם הימ"מ פקד ע'. "שני הלוחמים הראשונים שהגיעו אמרו לה 'נועה, באנו להציל אותך, באנו להחזיר אותך הביתה'. היא הייתה בהלם, אני חושב שהיא לא קלטה ולא כל כך האמינה למה שקורה".

ראיון עם לוחמי הימ"מ שחילצו את נועה ארגמני. דוברות משטרת ישראל, ניב אהרונסון
שלושה מלוחמי הימ"מ שהשתתפו במבצע החילוץ/ניב אהרונסון, דוברות משטרת ישראל

"אחד הלוחמים שם אותה בשק קמח על הגב", המשיך ע' לספר ולשחזר את מבצע החילוץ. "היא הייתה יחפה, עטפנו אותה עם לוחמים סביבה ויצאנו כמה שיותר מהר משם, אחרי שווידאנו שהדירה נקייה ואין שם מחבלים. בשלב הזה גם חיל האוויר תמך בנו וחברנו לרכב חזרה ולצאת בנסיגה. היא הייתה מאוד מפוחדת, אני לא חושב שהיא האמינה למה שקורה לנגד עיניה, השאלה הראשונה שלה הייתה אם אמא שלה עוד בחיים. אמרתי לה שכן. היא הסתכלה ימינה ושמאלה, הסתכלה עלינו ושאלה שוב האם אנחנו בטוחים, אמרנו לה שכן, 'בשביל זה באנו, להחזיר אותך לאמא'".

המבצע כלל גם מכשולים לא צפויים בדמות רכב המילוט שנתקע. "בזמן שהכול מסביב אש ותמרות עשן וכשנראה היה שהכול הולך לפי התוכנית, שיירת המילוט נתקעת", נזכר רפ"ק א'. "נאלצנו להמתין לצבא שיגיעו אלינו ויסייע לנו ביציאה החוצה. הרגע החבירה ועד העברה למסוקים היה מדובר בסדר גודל של חצי שעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נועה ארגמני ואמה ליאורה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שאלה אם אמה בחיים. נועה ארגמני ואמה ליאורה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המשימה הושלמה, אך הצוות לא נותר שלום. רב פקד ארנון זמורה, שהיה ממובילי המבצע, נפל בקרב. "הנשימה לרווחה לא הגיעה", שיתף רפ"ק א' בכאב. "בטווח זמן קצר לאחר היציאה התבשרנו שארנון נהרג, אז אמנם הייתה רגיעה ביחס לביטחון בכוח, אבל זו בשורה מאוד קשה לקבל כשיוצאים החוצה אחרי מבצע כזה".

פק"ד ארנון זמורה, נהרג במבצע לחילוץ ארבעת החטופים. דוברות משטרת ישראל
רב פקד ארנון זמורה/דוברות משטרת ישראל

רס"ב י' הוסיף: אנשים פה מודעים למחירים שהם עלולים לשלם. גם ארנון, רגע לפני היציאה למבצע, הוא שאל אותי איך אני ואמרתי לו שאני מוכן. שאלתי אותו גם והוא השיב שהוא מוכן ושזו המשימה הכי ערכית שיש וחייבים להחזיר את החטופים הביתה בכל מחיר".

הריאיון המלא יפורסם ביום שבת בשעה 20:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully