וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרישות החדשות של חמאס: וטו על זהות האסירים ונסיגה מציר פילדלפי

בארגון הטרור טוענים ש"התיקונים" להסכם הפסקת האש ושחרור החטופים אינם משמעותיים, אך בארה"ב ובישראל הבהירו כי חלקם אינם מתקבלים על הדעת. בין השאר, דווח שחמאס דורש ערבויות לעצירת הלחימה לא רק מארה"ב - אלא גם מסין, רוסיה, טורקיה והאו"ם

"3 שו"ן בידינו": תיעוד רגע החילוץ של החטופים מלב מחנה הפליטים/דוברות משטרת ישראל

בכיר בחמאס אמר הבוקר (חמישי) כי ה"תיקונים" שהציג הארגון להצעה להפסקת אש ושחרור חטופים של ארצות הברית אינם "משמעותיים", ומתמקדים בזהות האסירים הפלסטינים שישוחררו מבתי הכלא בישראל. עם זאת, לפי ארצות הברית וישראל, חלק מהדרישות החדשות של חמאס אינן מתקבלות על הדעת לחלוטין.

לפי הבכיר, ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס, חמאס דורש לבחור בעצמו את מאה האסירים הביטחוניים הבכירים שישוחררו מהכלא. הוא מתנגד לדרישה הישראלית שלפיה חמאס יגבש רשימה של מאה אסירים השפוטים למאסרים ממושכים שלא ישתחררו בעסקה, כמו גם להגבלה שלפיה המשוחררים יהיו מי שלא נותרו להם יותר מ-15 שנות מאסר.

"אין תיקונים משמעותיים שלפי הנהגת חמאס מצדיקים התנגדות", אמר אותו בכיר, אך לפי פרטי "התיקונים" של חמאס שפורסמו אתמול, הארגון ממשיך להערים קשיים. בכיר ישראלי אמר אתמול שחמאס דחה בתשובתו את המתווה שהציג נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וקיבל את אישור מועצת הביטחון של האו"ם.

יחיא סינוואר. Abed Rahim Khatib, ShutterStock
ממשיך למשוך זמן. מנהיג חמאס בעזה, סינוואר/ShutterStock, Abed Rahim Khatib

לפי העיתון הסעודי אל-מג'לה, חמאס דורש נסיגה מוחלטת מרצועת עזה, כולל מציר פילדלפי, והפסקת אש מוחלטת. ישראל מתעקשת להותיר את הסעיפים הללו מעורפלים, אך ארגוני הטרור ברצועה דורשים ערבויות כתובות מארצות הברית שלפיהן הלחימה לא תתחדש עם שחרור החטופים - אך כעת גם מרוסיה, טורקיה, סין והאו"ם.

עוד דיווח העיתון הסעודי כי בחמאס דורשים שכל משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש ישוחררו בעסקה
בנוסף לכך, חמאס דורש להסיר את המצור על עזה ופתיחת כל המעברים, במיוחד מעבר רפיח, וקורא לשיקומה של הרצועה בתוך שלוש עד חמש שנים. הוא דרש לשמור על מעמדה של אונר"א - שבה רואה ישראל ארגון טרור לאור מעורבות חלק מעובדיה במתקפת הטרור של 7 באוקטובר - ואת העברתם של 50 מאנשיו הפצועים דרך מעבר רפיח לקבלת טיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully