וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החיסול בלבנון: 170 רקטות שוגרו לעבר שורת יישובים בצפון

עודכן לאחרונה: 12.6.2024 / 14:17

מטחים כבדים נורו הבוקר, חג השבועות, לעבר הגליל העליון, הגליל התחתון והכנרת. כתוצאה מהנפילות, שריפות בכמה מוקדים. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המקורב לחיזבאללה: המטחים "הכבדים ביותר מאז אוקטובר". צה"ל תקף משגר בדרום לבנון

מטח כבד לאזור טבריה וסביבתה, 12 ביוני 2024/חדשות טבריה והסביבה

לאחר החיסול הדרמטי בלבנון: 170 רקטות חצו היום (רביעי), בוקר חג השבועות, לשטח ישראל מלבנון כשנורו לעבר שורת יישובים בצפון. זאת, בכמה "סבבים". בין היתר, הופעלו אזעקות בגליל העליון, הגליל התחתון, אזור הכנרת וצפת. בטבריה, הופעלה אזעקה לראשונה מאז אוקטובר.

מצה"ל נמסר כי חלק מהשיגורים יורטו, וכי נפילות זוהו בכמה מרחבים בצפון, כתוצאה מהן פרצו שריפות בכמה מוקדים. מאוחר יותר, הותקף משגר בדרום לבנון ממנו בוצע ירי. נכון לשעה זו לא ידוע על נפגעים.

מטחים לעבר צפון הכנרת, 12 ביוני 2024. ללא, אתר רשמי
מטחים לעבר צפון הכנרת, 12 ביוני 2024/אתר רשמי, ללא
שריפה באזור הצפון, 12 ביוני 2024. ללא, אתר רשמי
שריפה באזור הצפון, 12 ביוני 2024/אתר רשמי, ללא

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המקורב לחיזבאללה, דיווח כי שוגרו יותר ממאה רקטות לצפון מאז הבוקר במטחים "הכבדים ביותר מתחילת המלחמה".

שריפה בגליל העליון כתוצאה מנפילות רקטות, 12 ביוני 2024. ללא, אתר רשמי
שריפה בגליל העליון כתוצאה מנפילות רקטות, 12 ביוני 2024/אתר רשמי, ללא

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר יו"ר פורום קו העימות, ביקר בתקיפות את התנהלות המדינה לאור המטח הכבד ואמר כי "תושבי הצפון רועדים בממדים ובטלוויזיה משדרים מתכונים של קיש ופשטידות לשבועות. כנראה שמדינת הצפון לא שייכת לישראל. ממשלת ישראל מנותקת קשר.

"נמשיך לחגוג, אנחנו חזקים", מסר בתגובה למטחים הבלתי פוסקים גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון. מבקשים מממשלת ישראל - כבו את האש, אל תכבו לנו את התקווה", הוסיף.

בכיר חיזבאללה סאמי עבדאללה וקאסם סולימני. ללא, אתר רשמי
בכיר חיזבאללה סאמי עבדאללה וקאסם סולימני/אתר רשמי, ללא

המטחים נורו בהמשך לתקיפה הדרמטית אמש בלבנון, בה חוסל במתקפה אווירית ממוקדת טאליב סאמי עבדאללה, המפקד "הבכיר ביותר בחיזבאללה" שחוסל מתחילת המלחמה. גורמים מסרו כי חשיבותו של אותו בכיר השטח, דומה בחשיבותה לזו של וויסאם אל-טוויל, מפקד בכוח רדואן שחוסל בינואר השנה. בישראל טרם התייחסו או לקחו אחריות על התקיפה, בה על פי הדיווחים נהרגו שלושה בני אדם נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully