וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: חמאס דחה את מתווה עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 23:27

הבכיר הישראלי ציין כי המתווכות העבירו הערב לישראל את תגובת חמאס. דובר הבית הלבן ציין כי ארה"ב עדיין לומדת את הערות. בכיר בארגון אוסאמה חמדאן אמר שתשובתם כללה כמה שינויים הדגיש שהארגון עדיין דורש הפסקת אש מלאה

אחרי הצהרת ביידן משפחות החטופים קוראות לנתניהו להגיע לעסקה/ניב אהרונסון

חמאס מסר היום (שלישי) למתווכות את תגובתו להצעה הישראלית לעסקת החטופים. בכיר ישראלי אישר כי ישראל קיבלה הערב מהמתווכות את תשובת חמאס, ואמר כי "חמאס דחה בתשובתו את מתווה עסקת שחרור החטופים שהוצג על ידי נשיא ארה"ב ביידן".

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אישר כי "קיבלנו את תגובת חמאס ואנחנו בוחנים אותה כעת". בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר לערוץ אל-מיאדין כי תגובת חמאס שהועברה למתווכות כללה כמה הערות על ההצעה הישראלית והדגיש כי הארגון עדיין דורש הפסקת אש מלאה ונסיגה מלאה של כוחות צה"ל מהרצועה.

אלג'זירה דיווחה כי ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה ומזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה העבירו את התגובה לראש ממשלת קטאר. לפי אל-ג'זירה ההערות של חמאס על ההצעה הישראלית עסקו בניסוח לגבי הפסקת האש וכן כללו דרישה לנסיגה ישראלית מלאה מהרצועה כולל מעבר רפיח וציר פילדלפי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחיא סינוואר. צילום: נמרוד קליקמן, צילום מסך/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
יסכימו על ההצעה הישראלית? בנימין נתניהו ויחיא סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: נמרוד קליקמן, צילום מסך/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קטאר ומצרים פרסמו הודעה משותפת שבה אישרו כי קיבלו תגובה מחמאס ומשאר הפלגים הפלסטינים לגבי ההצעה הישראלית לעסקת חטופים והפסקת אש. בהודעה ציינו מצרים וקטאר כי ימשיכו במאמצי התיווך יחד עם ארה"ב כדי להגיע להפסקת אש. "נלמד את תגובת חמאס ונתאם עם הצדדים הרלוונטיים את הצעדים הבאים", נמסר בהודעה.

שר החוץ של ארה"ב טוני בלינקן אמר הבוקר לפני שעזב את ישראל כי ראש הממשלה נתניהו אמר לו שהוא עדיין מחויב להצעה הישראלית. בלינקן הדגיש שהפגישות שקיים עם שר הביטחון גלנט ועם בכירים ישראלים נוספים הוא התרשם כי קיים קונצנזוס בישראל לגבי העסקה. כאשר נשאל האם במידה שחמאס ימסור תשובה חיובית ניתן יהיה לסגור את העסקה הוא השיב: "כן".

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן  נפגש עם שר הביטחון יואב גלנט במעברי סחורות בכרם שלום .1.5.24. משרד הביטחון
התרשם כי קיים קונצנזוס בישראל לגבי העסקה. מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן ושר הביטחון יואב גלנט/משרד הביטחון

פרטי ההצעה הישראלית

שלב א'

  • הפסקת אש כוללת ונסיגת צה"ל מכל מרכזי האוכלוסיה בעזה ושחרור חטופים בתמורה למאות אסירים פלסטינים.
  • חטופים אמריקנים ישוחררו וגופות של חטופים יוחזרו.
  • אזרחים פלסטינים יוכלו לחזור לבתיהם כולל לצפון.
  • סיוע הומניטארי יזרום לרצועה.

במהלך ששת השבועות של השלב הראשון, ישראל וחמאס ינהלו מו"מ על הגעה לשלב ב' - הגעה לסיום של פעולות האיבה. ההצעה אומרת שאם המו"מ על שלב ב' יימשך יותר מ-6 שבועות - הפסקת האש תימשך ללא הפרעה.

שלב ב':

  • שחרור כל החטופים החיים שנשארו - כולל חיילים גברים.
  • סיום מעשי האיבה של חמאס.
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נואם במדיסון, ויסקונסין, 8 באפריל 2024. רויטרס
"אזרחי ישראל צריכים לדעת שחמאס לא יכול יותר לבצע עוד 7 באוקטובר". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/רויטרס

"זו ההצעה שעל השולחן. אזרחי ישראל צריכים לדעת שחמאס לא יכול יותר לבצע עוד 7 באוקטובר", אמר ביידן לאחר הצגת העסקה. "זו הייתה המטרה של ישראל. אני יודע שבישראל יש מי שלא יסכים להצעה הזו ורוצים שהמלחמה תימשך, חלקם גם בממשלה. הם רוצים לכבוש את עזה לתמיד. אני קורא למנהיגי ישראל לקבל את העסקה הזו".

נשיא ארצות הברית הצהיר כי מדובר באפשרות אמיתית לעצירת המלחמה בין הצדדים, והסביר על השלכות המשך המלחמה. "אסור לאבד את ההזדמנות הזו - המשך המלחמה ומחשבה על ניצחון מוחלט רק תתקע את ישראל בעזה, תבודד אותה בעולם ולא תחזיר את החטופים הביתה", אמר ביידן. "העסקה הזו תביא את החטופים הביתה ותבטיח ביטחון לישראל ועשויה להוביל לרגיעה בגבול הצפון".

"ארה"ב תפעל כדי להשיג הסדר בצפון", המשיך ביידן. "אם תהיה הפסקת אש בעזה נעבוד על שיקום עזה יחד עם מדינות ערב ונפעל להגביר את השילוב של ישראל באזור כולל הסכם נורמליזציה היסטורי עם סעודיה. כל ההתקדמות הזו תהפוך את ישראל לבטוחה יותר ותיצור תנאים לעתיד טוב יותר לעם הפלסטיני. הנתיב הזה אפשרי ברגע שתהיה עסקה. ישראל תמיד תוכל להמשיך ולהגן על עצמה. אם חמאס יפר את העסקה ישראל תוכל לחדש את הלחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully