וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה רביעי בישראל: גבר כבן 40 אושפז לאחר שנדבק בחצבת, מצבו בינוני

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 20:05

המקרה דווח למשרד הבריאות, שפועל למציאת מקור ההדבקה. בנוסף לחולה זה, שאושפז בבית החולים מאיר בכפר סבא, אותרו לאחרונה בארץ עוד 3 חולים: בחיפה, בבאר שבע ובכפר חב"ד. חצבת היא מחלה מדבקת ביותר, וכל מי שאינו מחוסן או חלה במחלה חשוף אליה

ארגון הבריאות העולמי: יותר מ-6,000 איש במגיפת החצבת ברפובליקה העממית של קונגו/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

גבר כבן 40 אושפז היום (שלישי) בבית החולים מאיר כפר סבא לאחר שנדבק בחצבת ומאושפז בבידוד במצב בינוני. המקרה דווח למשרד הבריאות שפועל למציאת מקור ההדבקה בחקירה אפידמיולוגית. מדובר במקרה חצבת רביעי בישראל.

עד למקרה זה, לפי משרד הבריאות, מוכרים שלושה מקרים של חולים פעילים בחיפה, באר שבע וכפר חב"ד. מקרים אלה שהתגלו מעל לחודש ימים ויובאו מחו"ל וללא הדבקה בקהילה.

חצבת היא מחלה מדבקת ביותר, ולמעשה כל מי שלא חוסן או חלה במחלה חשוף אליה. היא נגרמת מזיהום נגיפי וגורמת בין השאר לחום גוף גבוה, לשיעול ולפריחה בצורת כתמים אדומים עם מרכז בהיר, המתפשטים על העור ועל ריריות הפה. הנגיף נישא ברסיסי טיפות רוק הניתזות מפיו של חולה המתעטש או משתעל.

גב של תינוק מכוסה בפריחה של חצבת. ShutterStock
מחלה מדבקת ביותר. גב של תינוק מכוסה בפריחה של חצבת/ShutterStock

הואיל והנגיף שורד ברוק במשך מספר שעות, ניתן להידבק במחלה גם באמצעות מגע עם משטח מזוהם, זמן רב לאחר שהחולה עזב את המקום. הסיכון להדבקה מתחיל 3 ימים לפני הופעת הפריחה ונמשך עד חמישה ימים לאחר הופעתה.

החצבת נפוצה אצל ילדים מגיל שנה ועד גיל 4, אולם כל אדם שאינו מחוסן מפניה עלול לחלות בה. הסימפטומים של מחלת החצבת מופיעים 11-9 ימים לאחר ההדבקה ונמשכים עד 14 ימים. המחלה מדבקת במיוחד אחרי ההופעה של הסימפטומים הראשונים וטרם הופעת הפריחה.

  • עוד באותו נושא:
  • חצבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully