וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של אלירן מזרחי בפניה נואשת לפרקליטות המדינה: "הביאו אותו לקבורה צבאית"

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 17:17

שוב, משפחה שכולה עומדת בפני אטימות הבירוקרטיה הישראלית - לאחר שאיבדה את היקר לה מכל. מזרחי שירת 78 ימים ברצועה, טופל ע"י משרד הביטחון אך עדיין לא הספיק לעמוד בפני ועדה שתכיר באחוזי נכותו. "הצבא טוען כי לא הוגדר כחייל - למרות שהיה אמור להיכנס לרפיח השבוע"

אלירן מזרחי/רשת 13

משפחתו של אלירן מזרחי, חייל המילואים שהתאבד בנסיבות טרגיות, שלחה הבוקר (שלישי) מכתב התראה לפני עתירה למחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, בבקשה כי יובא לקבורה צבאית. "למרבה התדהמה, רשויות הצבא נאחזות בטענה כי אלירן ז"ל, ששירת במילואים בששת החודשים האחרונים, לא הוגדר כחייל באותו חלון זמן צר שבו שם קץ לחייו, ולפיכך אינו זכאי לקבורה צבאית", כך מסרה המשפחה.

אלירן מזרחי, אב לארבעה ביניהם שניים על הרצף האוטיסטי, התאבד ביום שישי האחרון לאחר שלקה בפוסט טראומה. מזרחי, שירת כמפעיל D-9 במשך 78 ימים בעזה, טופל על ידי משרד הביטחון אך לא עמד בפני ועדה רשמית שתכיר באחוזי הנכות שלו. מזרחי היה אמור להיכנס לרפיח אך כאמור התאבד ביום שישי. כעת, המדינה לא מאפשרת לקבור אותו בקבורה צבאית מפני שלא היה בשירות מילואים פעיל.

אלירן מזרחי שירת כמה חודשים בעזה, לקה בפוסט טראומה ושם קץ לחייו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טופל ע"י משרד הביטחון, אך לא עבר ועדה רשמית. אלירן מזרחי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש עיריית מעלה אדומים, גיא יפרח, שיגר לרמטכ"ל הרצי הלוי מכתב בקשה שיאשר למזרחי, בן העיר, קבורה צבאית. "הוא היה בתקופת החלמה וסופח למשרד הביטחון, ולמרות זאת ביקש לחזור יעם חבריו ולשרת בעזה", כתב יפרח. "בקשתו נענתה, הוא קיבל צו 8 והיום היה אמור לחזור לשירות מילואים ברפיח עם חבריו לפלוגה. לצערנו, הוא לא יכול היה לשאת עוד את הכאב והוקושי ושום קץ לחייו. המינימום שאנו יכולים וצריכים לעשות - זה לאפשר לו להיקבר בכבוד בקבורה צבאית. כל החלטה אחרת היא לא סבירה, לא הגיונית ולא מוסרית", הוסיף

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל משתתף בצערה של משפחת מזרחי על מותו הכואב בטרם עת של אלירן ז"ל.
אלירן ז"ל התגייס למילואים ופעל רבות במלחמת 'חרבות ברזל' ובשנים קודמות, תקופת שירותו בסדיר ובמילואים תרמה רבות בהתקפה ובהגנה. לאחר בדיקה, נמצא כי בעת מותו אלירן ז"ל לא היה חייל ולא בשירות מילואים פעיל, ועל כן אינו זכאי לקבורה צבאית בהתאם להוראות חוק בתי קברות צבאיים, תש"י-1950".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully