וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר נערך לתרחיש שחיזבאללה יפגע בבלון התצפית "טל שמיים" - וכשל בהגנה עליו

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 12:55

לדברי גורמים בחיל האוויר, חיל האוויר לא הצליח ליירט את הכטב"ם שפגע בבלון בחודש שעבר. הגורמים טוענים כי ניתן היה לפעול אחרת - כמו "להעלות את הבלון לאוויר ואז הכטב"ם לא היה מצליח לפגוע בבלון. כשהוא היה על הקרקע הוא הפך ליותר פגיע". צה"ל: "המקרה מתוחקר"

בלון התצפית בזמן שהוא נופל בכפרי דרום לבנון. קרדיט: רשתות חברתיות/מעריב

חיל האוויר נערך לתרחיש שבו חיזבאללה יפגע בבלון התצפית "טל שמיים", אולם למרות הכוננות - בחודש שעבר כשל בהגנה על הבלון, שנפגע מכטב"ם של ארגון הטרור - כך נודע היום (שלישי) לוואלה. לדברי גורמים בחיל האוויר, חיל האוויר לא הצליח ליירט את הכטב"ם שפגע בבלון ולמעשה תגובת חיל האוויר נכשלה.

גורמים בחיל טוענים שנכון היה לפעול אחרת במסגרת ההיערכות לאיום הכטב"מים: "למשל? להעלות את הבלון לאוויר ואז הכטב"ם לא היה מצליח לפגוע בבלון. כשהוא היה על הקרקע הוא הפך להרבה יותר פגיע. היו עוד פעולות שניתן היה לעשות כדי לסכל את הפגיעה אך לא ניתן להרחיב עליהן".

כאמור, בלון "טל שמיים" היא מערכת גילוי והתרעה מבוססת בלון תצפית של חיל האוויר הישראלי. הבלון, שמחובר בכבל אל מתקן קרקעי, מסייע למערך הבקרה האווירית לאתר איומים כמו: כלי טיס מנמיכי טוס, טילי שיוט, ועוד.

טל שמיים אחרי הפגיעה בו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טל שמיים אחרי הפגיעה בו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מערכת ההתראה טל שמיים, 6 בינואר 2024. אלי אשכנזי, מערכת וואלה
מערכת ההתראה טל שמיים, 6 בינואר 2024/מערכת וואלה, אלי אשכנזי
מערכת "טל שמיים". אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון, אתר רשמי
מערכת "טל שמיים"/אתר רשמי, אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

בחיל האוויר ובמשרד הביטחון פועלים בכמה דרכים כדי לצמצם את היקף חדירות הכטב"מים של חיזבאללה תוצרת איראן אל העורף הישראלי. פרט לפגיעה בתחושת הביטחון, הצליחו פעילי חיזבאללה להוכיח יכולת איסוף מודיעין על העורף הישראלי וחדירה באמצעות כטב"מים שחלקם משדר לאחור תמונה בזמן אמת.

תגובת דובר צה"ל: "המקרה תוחקר. מהתחקיר עולה כי לא היה ניתן להרים את בלון 'טל שמיים' מאחר שהוא נמצא בהליכי קליטה במערך הגילוי של חיל האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully