וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון של האו"ם אימצה החלטה הקוראת לחמאס לקבל את עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 23:07

14 מדינות תמכו בהחלטה, רוסיה נמנעה. ההצעה קוראת לחמאס לקבל את העסקה שהציג ביידן, ולשני הצדדים ליישם אותה "באופן מלא, ללא דיחוי וללא תנאים". שגרירת ארה"ב באו"ם: כעת חמאס יראה שהקהילה הבינלאומית מאוחדת מאחורי ההצעה. חמאס: מברכים על ההחלטה

בווידאו: גלעד ארדן תוקף את שר החוץ האיראני במועצת הביטחון של האום/ללא

מועצת הביטחון של האו"ם אימצה הערב (שני) הצעה שקוראת לחמאס לקבל את עסקת החטופים. 14 מדינות הצביעו בעד, ומדינה אחת, רוסיה, נמנעה. חמאס בירך על החלטת מועצת הביטחון ואמר כי הוא מוכן לעבוד עם המדינות המתווכות על יישום עקרונות ההצעה.

שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד אמרה אחרי ההצבעה כי חמאס יכול לראות עכשיו שהקהילה הבינלאומית מאוחדת מאחורי ההצעה לעסקה. היא ציינה כי העסקה "תוביל להפסקת פעולות האיבה ולעתיד טוב יותר לכולם".

הצעת ההחלטה האמריקנית שאושרה במועצת הביטחון מברכת על ההצעה לעסקת חטופים והפסקת אש שהוצגה בנאומו של הנשיא ביידן "ושאותה ישראל קיבלה" וקוראת לחמאס לקבל אותה גם כן. "אנו קוראים לשני הצדדים ליישם את תנאי העסקה באופן מלא, ללא דיחוי ולא תנאים", נכתב בהצעת ההחלטה.

דיון במועצת הביטחון בעקבות התקיפה האיראנית בישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
דיון במועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

טיוטת ההחלטה מתארת את שלושת השלבים של עסקה החטופים כפי שהוצגו בנאומו של הנשיא ביידן ומדגישה כי לפי ההצעה לעסקת חטופים אם המו"מ על תנאי השלב השני של העסקה יימשכו מעבר לשבוע השישי של השלב הראשון הפסקת האש תימשך כל עוד המו"מ נמשך.

"מועצת הביטחון מברכת על נכונותן של ארה"ב, מצרים וקטאר לעבוד כדי לוודא שהמו"מ נמשך עד שסוגרים את כל ההסכמים ויישום בשלב השני של העסקה יכול להתחיל", נכתב בטיוטת ההחלטה.

בטיוטה נכתב עוד כי מועצת הביטחון מדגישה שעל הצדדים להישמע לתנאי ההצעה ברגע שיש עליה הסכמה, וקוראת לכל המדינות החברות באו"ם לתמוך ביישום העסקה. עוד נכתב בטיוטה כי מועצת הביטחון דוחה כל נסיון לערוך שינויים דמוגרפיים או שינויים בשטח רצועת עזה, כולל באמצעות צעדים שמצמצמים את שטח הרצועה.

"מועצת הביטחון מדגישה את מחויובותה לחזון של פתרון שתי המדינות שבו שתי מדינות דמוקרטיות, ישראלע ופלסטין, חיות זו לצד זו בשלום וביטחון ובגבולות בטוחים ומוכרים", נכתב בטיוטה. "מועצת הביטחון מדגישה בהקשר זה כי החשיבות שבאיחוד בין רצועת עזה לגדה המערבית תחת הרשות הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully