וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא חתימת רופא - החידוש של משרד הבריאות שיקל על החיים של כולנו

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 19:21

בתקנות החדשות לראשונה יוכלו עובדים לקבל אישור מחלה מקופות החולים, גם באופן דיגיטלי - ללא צורך בחתימה של רופא. החידוש מגיע לאחר עבודה משותפת של הממשלה עם מערכת הבריאות, במטרה להקל על עומס הרופאים. שר הבריאות אוריאל בוסו: "צעד הכרחי וראוי להקלה על המטופלים"

משה בר סימן טוב, מנכל משרד הבריאות, קורא לציבור לחתום על כרטיס אד/דוברות משרד הבריאות

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בשיתוף משרד הבריאות, משרד העבודה ומשרד האוצר אישרו היום (שני) הכנסת תקנות דמי מחל חדשות, שיאפשרו לעובד להגיש למעסיק תעודת מחלה (אישור מחלה) שלא בחתימת הרופא, והקלות נוספות עבור רופאים, מבוטחים ועובדים. התקנות ייכנסו לתוקף ב-1 לחודש בתום 60 יום מפרסומן, כשבמקביל משרד הבריאות יפרסם עדכון לחוזר בנושא, בעקבות השינוי שנקבע בתקנות.


המהלך צפוי לפנות את זמנם של הרופאים בקופות החולים ולאפשר להם להתמקד בטיפול הרפואי, ובמטופלים הזקוקים לכך. על פי הנתונים, כיום רוב תעודות המחלה המונפקות הן עד לארבעה ימי מחלה ועבור מחלות קלות בלבד. בנוסף נקבע לראשונה כי עובד יהיה רשאי להציג תעודת מחלה קצרה שניתנה על ידי קופת החולים שלא בחתימת רופא. תעודות מחלה אלה ('מחלה קצרה') יוגבלו לעד 4 ימים בתוך 7 ימים רצופים, עד 4 פעמים בשנה ועד 10 ימים בשנה בסך הכל.

בחור צעיר מחזיק את חלציו בבדיקה אצל רופא אורולוג. ShutterStock
"התיקון יאפשר להגיש למעסיק אישור מחלה שלא בחתימת הרופא". (אילוסטרציה)/ShutterStock

שר הבריאות אוריאל בוסו הגיב לאישור התקנות החדשות ואמר כי "משרד הבריאות מוביל בשנה האחרונה מספר תהליכים לשיפור השירות הרפואי, לקיצור תורים ולהפחתת עומסים במערכת הבריאות. תקנות דמי המחלה שאושרו בוועדת העבודה והרווחה מהוות צעד הכרחי בדרך לניצול נכון וראוי יותר של עבודת הרופאים והקלה על המטופלים".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב תמך בהחלטה ומסר כי "כחלק מחיזוק הרפואה בקהילה ועל מנת לתת מענה טוב יותר למטופלים אנו פועלים במספר מישורים - הגדלת מספר הרופאים בישראל וטיוב עבודתם של הרופאים העובדים בקהילה כדי להוריד מהעומס המוטל עליהם. על מנת שהרופאים יוכלו להחזיר ולמקד את זמנם במשימה החשובה מכולן - טיפול במטופלים הזקוקים לכך - אושרו היום תקנות שיורידו מהם עומס בירוקרטי. נמשיך ונפעל להגדיל את מספר הרופאים בישראל ונחזק את הרפואה בקהילה ובמערכת הבריאות כולה".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שר הבריאות אוריאל בוסו חותם על התקנות.10 ביוני 2024. דוברות השר אוריאל בוסו, אתר רשמי
"צעד הכרחי בדרך לניצול ראוי יותר של עבודת הרופאים". שר הבריאות בוסו/אתר רשמי, דוברות השר אוריאל בוסו

שר העבודה יואב בן צור, מסר בנושא כי "התקנות החדשות בדמי מחלה יפחיתו את העומס הכבד המונח על מערכת הבריאות הציבורית ויקלו על הרופאים בעבודתם הקשה. הדגל שלנו במשרד העבודה לפעול ללא לאות למען רווחתם, חיזוק מעמדם וזכויותיהם של העובדים במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully