וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: העסקה הנוכחית - הדרך הכי טובה להחזיר את החטופים

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 16:34

טרם המראתו מקהיר לישראל אמר שר החוץ האמריקני כי הגורם היחיד שלא קיבל את ההצעה הנוכחית הוא חמאס. לדבריו, הפסקת אש תאפשר פתח לדיון של היום שאחרי. "המסר שלי לממשלות ואנשים באזור - אם אתם רוצים הפסקת אש, תלחצו על חמאס"

עשרות מפגינים מחוץ לישיבת בלינקן והרצוג/אורי סלע

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, התייחס היום (שני) לעסקת החטופים, שעות לפני נחיתתו בישראל. בדבריו, מסר כי נכון לשעה זו "גורם היחיד שלא קיבל את ההצעה לעסקת חטופים זו חמאס". בתוך כך, הוסיף ואמר כי "המסר שלי לממשלות ואנשים באזור - אם אתם רוצים הפסקת אש תלחצו על חמאס להגיד כן. אם אתם רוצים לשחרר את החטופים - תלחצו על חמאס להגיד כן. הדרך הטובה ביותר להחזיר את כל החטופים הביתה - כולל את האמריקנים - זה באמצעות העסקה הזו - זה מה שאנחנו מתמקדים בו", הדגיש בלינקן.

המזכיר הזכיר כי ישראל קיבלה את ההצעה, ואף הוסיף כי במידה וחמאס יסכימו אליה גם כן, הדבר "פתח פתח לדיון על היום שאחרי, ולכן צריך לחשוב על זה כבר עכשיו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה״ב אנתוני בלינקן, לשכת רה״מ בירושלים. 1 במאי 2024. שגרירות ארצות הברית בירושלים, אתר רשמי
"אם אתם רוצים הפסקת אש - לחצו על חמאס". נתניהו ובלינקן/אתר רשמי, שגרירות ארצות הברית בירושלים

בלינקן אמר את הדברים בביקורו בקהיר, וסיפר כי המצרים היו בקשר עם חמאס מוקדם יותר היום, "ש תחושת דחיפות אצלנו ואצל המצרים והקוטארים לקבל תשובה חיובית מחמאס".

"בכל ביקור באזור פגשתי מנהיגים בישראל מהממשלה או מהאופוזיציה. מי בתוך המשמלה ומי מחוץ לממשלה זו החלטה של הפוליטיקאים בישראל ולא שלנו. נמשיך לדבר עם כל הגורמים בישראל", הוסיף המזכיר.

מתווה העסקה שעל הפרק היא זו שביידן הציג לפני כשבוע וחצי, בה יש שלושה שלבים מרכזיים.
שלב ראשון של שישה שבועות - הפסקת אש כוללת ונסיגת צה"ל מכל מרכזי האוכלוסיה בעזה ושחרור חטופים בתמורה למאות אסירים פלסטינים. בשלב השני ישוחררו כל החטופים החיים שנשארו, כולל חיילים גברים. כל עוד חמאס יעמוד בהתחייבותו - יתרחש שלב ג', הפסקת אש קבועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully