וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקורו של בלינקן: מה שהציבור הישראלי חייב להבין

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 16:25

על פי בכירים ישראלים, מזכיר המדינה האמריקני ינסה לקדם שלושה מתווים עיקריים, בהם עסקת חטופים, הפחתת הלחץ ביו"ש והפסקת אש בצפון. בתוך כך, סלע המחלוקת העיקרי שעומד בפני קיום הסכם בין הצדדים הוא חוסר ההסכמה בין הפסקת הלחימה להפסקת המלחמה

פגישתם של נשיא המדינה עם מזכיר המדינה האמריקאי/רועי אברהם

ברקע ביקורו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן היום (שני) בישראל, אומרים גורמי ביטחון בכירים כי הציבור בארץ צריך להבין מה ההבדל בין "הפסקת המלחמה" ל"הפסקת לחימה" אותה דורש חמאס .

במערכת הביטחון מעריכים כי מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ינסה לקדם בעיקר שלושה מתווים במקביל. ראשית, מתווה לשחרור החטופים מול חמאס ושיח על היום שאחרי המלחמה העצימה ברצועת עזה, שנית, הפחתת הלחץ ברחבי איו"ש ופעולות מרגיעות מול הרש"פ ולבסוף הסכם עם ממשלת לבנון להפסקת אש נגד חיזבאללה.

כבר בשלב הזה ובטח ברקע פרישת בני גנץ וגדי איזנקוט מקבינט המלחמה, מעריכים גורמים במערכת הביטחון שלא תירשם היום פריצת דרך חרף העובדה שעד כה חמאס לא השיב תשובה רשמית למתווכים (קטאר ומצרים).

גדי איזנקוט, בני גנץ. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
"לאחר פרישת המחנה הממלכתי - לא צפויה פריצת דרך". איזנקוט וגנץ/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

המסר הישראלי יהיה שיש להגביר את הלחץ על חמאס ולא על ישראל שכן היא עומדת מאחורי המתווה אותו חשף נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. יחד עם זאת, מבהירים גורמים במערכת הביטחון כי הציבור הישראלי חייב להבין את המשמעויות וההבדלים בין "הפסקת המלחמה" עליה מוכנים להתפשר בישראל לבין "הפסקת הלחימה" אותה דורשים בחמאס כתנאי להתקדמות במו"מ לשחרור החטופים.

לדברי הגורמים, הפסקת המלחמה, שגם ככה אמורה להתרחש בעוד כחודש בהתאם לקצב המלחמה ברצועת עזה בדגש על הפעילות ברפיח ובציר פילדלפי, היא הפתרון המוצע - בעוד חמאס מעוניין בהפסקת לחימה מוחלטת, במילים אחרות אחרי שצה"ל יסוג מהשטח הפלסטיני לא תהיה לו היכולת לצאת לפעילות צבאית נגד תשתיות טרור כפי שמתרחשת מדי לילה, למשל באיו"ש.

גורמים במערכת הביטחון אומרים כי במילים אחרות מה שרוצה חמאס הוא להבטיח את שלטונו ברצועת עזה על ידי מניעת לחימה ולכך אין הסכמה בממשלה ולא במערכת הביטחון, וכך למעשה הפכה נקודה זו לסלע המחלוקת. כל זאת, ברקע מחלוקת משנה על השליטה בציר פילדלפי ומעבר רפיח שבימים אלו חלקים בו נהרסו על ידי צה"ל שמטהר את המרחב מתשתיות טרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגשים בלשכת רה"מ בירושלים.. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"בישראל חייבים להבין את ההבדל בין הפסקת הלחימה להפסקת המלחמה". נתניהו ובלינקן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

גורמים במערכת הביטחון תוהים האם בלינקן, ושאר הגורמים האמריקאים, שלוחצים מאוד לקדם את המתווים יצליחו לכפות את דעתם על הצדדים. עוד הזהירו הגורמים, כי התקדמות במתווה מול חמאס לא בהכרח אומרת שהאיראנים יאשרו לחיזבאללה להתקדם להפסקת אש, ולכן זה יהיה האתגר הנוסף עמו יתמודדו בישראל וארה"ב וככל הנראה יחייב את ישראל להפגין עוצמה צבאית שעד כה לא נראתה בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully